اخبار داغ

اسکار سیاه/ از جایزه به فروشنده ای ضد ارزش های ایران تا انتخاب فیلم همجنسبازها + فیلم

اسکار سیاه/ از جایزه به فروشنده ای ضد ارزش های ایران تا انتخاب فیلم همجنسبازها + فیلم
جشنواره اسکار با انتخاب فروشنده و یک فیلم غیراخلاقی به عنوان بهترین فیلم های خود، بار دیگر نشان داد که جشنواره ای است که ارزش هایش در تضاد با ارزش های جوامعی مثل ایران است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  مرصاد، ساعاتی پیش برنده جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان اسکار اعلام شد. فروشنده اصغر فرهادی فیلمی بود که توانست رضایت هیئت انتخاب این جشنواره را جلب کند و جایزه این بخش را به خود اختصاص دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصاد,

 

,

فروشنده اصغر فرهادی در حالی جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی را کسب کرد که به هیچ وجه نمی توان او را به عنوان نماینده مردم ایران در این جشنواره دانست زیرا هیچ تناسبی با فرهنگ و ارزش های ایرانیان ندارد.

,

 

,

فروشنده فیلمی سیاه، ضد ارزش و به معنای دقیق تر ضد ایرانی است. تصویری که او از جامعه ایرانی در این فیلم نشان می دهد، نه تنها سنخیتی با ارزش های جامعه ندارد، بلکه می توان آن را حملاتی آشکار به ارزش های ایرانی محسوب کرد.

,

 

,

, ,

 

,

در این فیلم پدر جایگاه خود را از دست می دهد و به چنان وضعیتی می افتد که دیگر نمی توان نام پدر را بر آن نهاد. از آنجایی که محوریت فیلم هم روی رفتاری است که به شخصیت پدر نسبت داده می شود، به راحتی می توان مشاهده کرد که فروشنده، پدر را که در ایران جایگاه والایی دارد در فیلم نشانه گرفته است.

,

 

,

انتخاب این فیلم نشان داد که ارزشگذاری فیلم ها در جشنواره اسکار تا چه میزان بر محور تقابل با ارزش های جوامع مسلمان به خصوص ایران استوار است. به هر میزان که این فیلم ها با ارزش های جوامع این کشورها در تضاد باشد، از سوی اسکار توجه بیشتری به آن می شود.

,

 

,

این نوع انتخاب فیلم های ضد فرهنگ ایرانی سیاست گذاری کلان این نوع جشنواره هاست. موضوعی که به خوبی در انتخاب فیلم ها نمایان است.

,

 

,

انتخاب فیلم فروشنده در حالی صورت گرفت که جایزه بهترین فیلم بلند این جشنواره به فیلم مهتاب با موضوع زندگی یک سیاه پوست همجنسباز اهدا شد!

,

 

,

چندی پیش بود که اکبر عبدی یکی از بازیگران سینمای ایران در خصوص انتخاب فیلم هایی که بدبختی و ... از جامعه ایران را به نمایش می گذارند، صحبت کرده بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه