اخبار داغ

مدیر طرح معدن لیراب دیشموک خبر داد:

تولید 4 ماده معدنی نیترات پتاسیم،آهک coo،لیتیوم و مولیبدن از معدن لیراب دیشموک

تولید 4 ماده معدنی نیترات پتاسیم،آهک coo،لیتیوم و مولیبدن از معدن لیراب دیشموک
مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک با بیان اینکه، این معدن برای تولید 4 ماده معدنی، نیترات پتاسیم، اهک coo ،لیتیوم و مولیبدن کاربرد دارد، تصریح کرد: این چهار فلز را از معدن لیراب می توان استخراج و فن آوری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه  امیر حیدرپور مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک اظهار کرد: معدن نیترات لیراب 18 سال پیش کشف و شناسایی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پایگاه خبری شهرستان کهگیلویه,

مدیر طرح معدن پتاسیم افزود: هرچند مالک معدن قصد فعال کردن  و بهره بردای ان بپردازد ولی به دلیل عدم توانایی  امکان برای فعال شدن معدن فراهم نشد.

,

وی تصریح کرد: با همکاری وزارت دفاع و حمایت و پیگیری هاشمی پور نماینده مردم و فرماندار کهگیلویه مراسم کلنگ زنی معدن نیترات صورت گرفت.

,

حیدرپور با بیان اینکه، این معدن برای تولید 4 ماده معدنی، نیترات پتاسیم، اهک coo  ،لیتیوم و مولیبدن کاربرد دارد، تصریح کرد: این چهار فلز را از معدن لیراب می توان استخراج و فن آوری کرد.

,

وی، ضمن ابراز امیدواری راه اندازی و فعال شدن خط تولید این معدن در آینده مورد نظر، گفت: در ابتدا خط تولید معدن لیراب بین 36 تا 40نفر را شاغل می کند.

,

حیدرپور گفت: از افراد بومی جهت اشتغال در این معدن به کار گرفته می شود.

,

مدیر طرح معدن پتاسیم لیراب دیشموک با بیان اینکه، از نیترات پتاسیم معدن نیترات لیراب می توان مواد دارویی برای انتی هیستامین ها به کاربرده شود، تصریح کرد: برای باروت و هم می توان به عنوان افزودنی کودهای فسفاتی، نیتراته و کودهای ارگانیک در منطقه تولید و مورد استفاده قرار بگیرد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه