اخبار داغ

پایان پنجمین جشنواره تئاتر سوره ماه استان در گرمسار

پایان پنجمین جشنواره تئاتر سوره ماه استان در گرمسار
پنجمین جشنواره تئاتر سوره ماه استان به میزبانی گرمسار با انتخاب نفرات برگزیده به کار خود پایان داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گرمسارآنلاین، پنجمین جشنواره تئاتر سوره ماه استان سمنان با هدف تقویت حوزه کاری هنرمندان استان و ایجاد زمینه هایی برای ظهور هنر های بومی در هنر نمایشی و در راستای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی با تأکید بر سه اصل مهم دانش،اخلاق و ایمان و با هدف کشف و پرورش استعدادهای جوانان هنرمند، با شعار «معنویت، اندیشه و هنر»  به مدت 2 روز  در سالن های بهار و خورشید تابان گرمسار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گرمسارآنلاین, .,

در پایان پنجمین جشنواره تئاتر سوره ماه استان سمنان در گرمسار در بخش کارگردانی فرزاد صبوری با کار جوجه اردک زشت مقام نخست تندیس بهترین کار گردان را  گرفت ،حسین هاشم پور مقام بهترین بازیگر این جشنوراه رابا کار در نمایش جوجه اردک زشت را اذان خود کرد .در بخش بهترین بازیگر زن این جشنواره نیز  سمیرا شربتی با نمایش  در تئاتر بچه های سمنان به نام شب بارانی  این تندیس مهم  را کسب کرد .

, ., .,

در بخش موسیقی متن نیز حسین همتی با کارهای من زنده ام و پری خوانی عشق و سنگ شایسته تقدیر شد و رامین چراغیان نیز با موسیقی نمایش تقاطع خطوط مغزی و مرزی به عنوان منتخب بهترین موسیقی این جشنواره معرفی شد.
در بخش طراحی صحنه الهه جعفری با همکاری در کار جوجه اردک زشت شایسته تقدیر شد و روح الله صفا جایگاه تندیسی  این بخش را با طراحی صحنه نمایش پری خوانی عشق و سنگ بدست آورد.
در حوزه نمایشنامه علیرضا مداح با کار تقاطع خطوط مغزی و مرزی شایسته تقدیر شد .
در بخش پیشکسوتان این جشنواره نیز از کار گردان پیشکسوت عباس شکوهی با نمایش روزی روزگاری آبادان نیز قدردانی شد .

در مراسم اختتامیه این جشنواره غلامرضا کاتب؛ نماینده مردم شهرستان های گرمسارو آرادان در مجلس شورای اسلامی هنر فیلم و نمایش یک واژه جدا نشدنی و لازمه جامعه ایرانی دانست و گفت: هنر مندان باید به هنر ایرانی و اسلامی افتخار کنند چون می تواند با حرکات و موسیقی های خود حرف های خود رابیان کنند .
کاتب در ادامه افزود: مجلس به دنبال حمایت از هنر ایرانی و اسلامی است و با برگزاری جشنواره استانی می توانیم باعث تقویت آثار بومی در این بخش شویم .
در ادامه محمدرضا سوقندی ؛ میدرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تاثیرگذاری صحنه تئاتر در جامعه اشاره کردو گفت: صحنه های تئاتر مستقیما بر تماشاگران تاثیر می گذارد و غاین صحنه ها باید بیشتر در سالن ها تکرار شود .
سوقندی از حمایت از کار های نمایشی شهرستان ها و اکران شبانه آنها در استان خبردادو افزود: برنامه ریزی یوژه یا برای حضور هنرمندان بومی در بخش ارائه تئاتر های شهری و استانی داریم .
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه افزود: تئاتر می تواند پیوند عمیقی با مخاطبان خود ایجاد کند .

,
, .,
, .,
, .,
,
, .,
, .,
, .,
, .,
, .,

 در ادامه داود یار احمدی؛ سرپرست حوزه هنری استان سمنان  گفت:آثار رسیده به مرحله اول پنجمین  جشنواره تئاتر سوره ماه استان  31 اثربود که در مرحله اول 16 اثر از سراسر استان انتخاب شد و در  مراحل بازبینی نهاییو  اصلی 9 اثر از شهر های سمنان، گرمسار و سرخه به  این جشنواره راه پیدا کردند  و طی 2 روز به رقابت پرداختند.

,

 سرپرست حوزه هنری استان از   کیفی بودن آثار  امسال جشنواره تئاتر سوره ماه استان  خبرداد و اظهارداشت: این جشنواره  با موضوعاتی همچون خانه و خانواده، دفاع مقدس و ایران1404  روی صحنه رفت تا هنرمندان بتوانند  در این  عرصه خودنمایی کنند .

,

 یار احمدی در ادامه گفت:2 اثر نیز از این جشنواره به بخش منطقه ای  و کشوری این جشنوراه  که قرار است  سال آینده به میزبانی یکی از استان های کشور برگزار شود راه پیدا خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه