اخبار داغ

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان:

اعتیاد، فرجام توهم زیبایی / آمار 6 درصدی اعتیاد زنان در کردستان

اعتیاد، فرجام توهم زیبایی / آمار 6 درصدی اعتیاد زنان در کردستان
اعتیاد، چاردیواری خانواده‌ها را بیش از پیش به لرزه درآورده است، 6 درصد از جمعیت 21 هزاری معتادان کُردستان را زنان تشکیل می دهند، این آمار را دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چند روز گذشته مطرح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، 6 درصد از جمعیت 21 هزاری معتادان کُردستان را زنان تشکیل می دهند، این آمار را دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چند روز گذشته مطرح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


اعتیاد یکی از آسیب هایی است که این روزها زنان را بیش از گذشته تهدید می کند، اما از اعتیاد زنان گفتن نباید به گونه ای باشد که سبب شود زنان معتاد تصمیم بگیرند اعتیادشان را پنهان کرده و برای درمان آن قدم بر ندارند؛ چرا که این روزها به آسانی به زنان معتاد برچسب هایی مانند تن فروشی می زنند.

,
,

 

,

افزایش دو برابری آمار زنان معتاد در کشور در ظرف مدت زمان کوتاه واقعا یک هشدار جدی و زنگ خطری است که احتیاج دارد سریعتر به این معضل اجتماعی رسیدگی شود و علل و عوامل و انگیزه های آن شناخته شود و آنگاه راهکارهای مناسب ارائه شود .

,

, ,


شروع اعتیاد زنان با سیگار و دخانیات
 گزارشات رسیده حاکی است بیش از 94 درصد کسانی که با اعتیاد دست و پنجه نرم می کنند، اعتیاد شان با سیگار و دخانیات شروع شده است. ناگفته پیداست که بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و.. نیز از پدیده های شوم مواد مخدر است.

,
, شروع اعتیاد زنان با سیگار و دخانیات,
,


بسیاری از زنان به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از عواقب اعتیاد به مصرف مواد مخدر و روانگردان ها روی می آورند، آنان بار اول مصرف احساس شادی و نشاط کاذبی را می کنند و این باعث می شود که در رزوهای بعدی مقدار بیشتری مواد مصرف کنند و بدین گونه نادانسته مدر دام اعتیاد گرفتار می شوند. عواملی که منجر به معتاد شدن خانم ها می شود متعدند که می توان موارد زیر رابرشمرد:

,
,

, ,


باور غلط زیبایی زنان با مواد !
گروهی از خانم ها برای داشتن اندامی متناسب و  لاغر به مصرف شیشه روی می آورند که در طولانی مدت دچار مخاطرات اعتیاد می شوند و شرایط اسفناکی را در طول زمان برای خود ایجاد می کنند. از سویی دیگر برخی از خانم ها برای چشم و هم چشمی و یا به علت اینکه خود را مدرن و روشنفکر نشان دهند مثلا در میهمانی ها و شب نشینی ها وقتی در شرایطی قرار می گیرند برای آنکه از قافله عقب نمانند از مواد مخدر استفاده می کنند. در پارتی های شبانه مصرف شیشه متداول است و اگر مهمان از آن مصرف نکند در واقع هنجارشکنی کرده است!

,
, باور غلط زیبایی زنان با مواد !,
,


6 درصد از جمعیت 21 هزاری معتادان کُردستان را زنان تشکیل می دهند
سلیم کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل بیان کرد:19 الی 21 هزار نفر معتاد در استان کردستان وجود دارد که از این آمار، 6 درصد آنها را زنان تشکیل می دهند.

,
,
, آفتاب دل,


وی گفت: با تمامی این آمار ها خوشبختانه تعداد معتادان کردستان نسبت به میانگین کشوری پایین است ولی باید با اقدامات بهتر زمینه برای کاهش این میزان در استان کردستان فراهم شود.

,
,

 

,

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان اظهار کرد: همسایگی استان کردستان با برخی استان های آلوده به مواد مخدر، بیکاری، حاشیه نشینی ، رشد سکونتگاه های غیر رسمی در استان، سرخوردگی های اجتماعی و مشکلات بعد از جنگ برخی از عوامل مهم افزایش گرایشبه مواد مخدر در کردستان است .

,

 

,

وی گفت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان دارای 66 مرکز mmt با حدود 8 هزار نفر تحت پوشش و 13 مرکز اقامتی (12 مرکز آقایان و امرکز بانوان) خدمات درمانی مناسبی ارائه می گردد .

,

 

,


کریمی ادامه داد: اینک لاغری و تناسب اندام در بین زنان چنان فراگیر شده است که برخی از آنان شیفته تبلیغات گسترده اینترنتی و ماهواره ای برای خرید داروهای غیرمجاز لاغری شده اندبه طوری که از ناآگاهی زنان سواستفاده کرده و داروهایی برای تناسب اندام به آنها ارائه می دهند که چیزی جز مواد مخدر نیست.

,
,

, ,


مرگ 4 نفر زن بر اثر مصرف مواد مخدر در کردستان
در 10 ماهه امسال 29 نفر بر اثرمصرف موادمخدر جان خودرا از دست دادند که نسبت به 39 مورد فوت شدگان سوء مصرف مواد مخدر مدت مشابه سال قبل 26درصد کاهش داشته است.

,
, مرگ 4 نفر زن بر اثر مصرف مواد مخدر در کردستان,
,

 

,

براساس این گزارش از کل فوت شدگان مصرف مواد مخدر 10 ماهه امسال 25نفر مرد و4نفر دیگر زن بودند این آمار را پزشکی قانونی استان کردستان منتشر کرد.

,

, ,


باور های غلط جوانان درباره اعتیاد !
کریمی گفت: چندین باور غلط در بین جوانان وجود دارد که فکر می کنند آنها معتاد نیستند و نمی شوند ...
1.    من معتاد نمیشوم
2.    یک بار مصرف اشکال ندارد
3.    تفننی مصرف می کنم
4.    من هنوز خیلی وابسته نشده ام
5.    ترک اعتیاد آسان است
6.    تریاک فشار خون را در مان می کند
7.    اگر آدم خوب غذا بخورد و کمی تریاک بکشد سرحال تر و جوان تر می ماند
8.    تحصیلات مانع اعتیاد است
9.    من خانواده ی خوبی دارم
10.    معتادین اکثراً افرادی فقیر هستند
11.    حشیش، علف و گُل اعتیاد آور نیستند
12.    و ....

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,


اعتیاد یکی از بزرگترین آسیب های اجتماعی است  و جزو یکی از چهار بحران و مسائل حاد جهانی محسوب می شود که متاسفانه با تلاش های بی وقفه دلسوزان و مبارزان با این مسئله اجتماعی، تاکنون نه تنها از آمار استفاده کنندگان از این مواد مخرب کاسته نشده است بلکه هر روز به آمار معتادین کشور و کاهش سن آنان افزوده می شود.

,
,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه