اخبار داغ

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در انتقاد از عملکرد دولت؛

برنامه های اقتصاد مقاومتی و معیشتی دولت برای مردم در پرده ای از ابهام/خوش گویی بدون عمل

برنامه های اقتصاد مقاومتی و معیشتی دولت برای مردم در پرده ای از ابهام/خوش گویی بدون عمل
کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه در انتقاد از عملکرد دولت تدبیر و امید گفت: متاسفانه شاهد اقدام و عمل در سال اقتصاد مقاومتی نبودیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سراب خبر، محمد عربیان امروز و در گفتگو با خبرنگار ما با تحلیل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم به بررسی وضعیت خرید نوروزی پرداخت که دعوت می شود تا خواننده این گفتگو باشید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سراب خبر,

وی ابتدا با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی خود به مرحله اقدام و عمل نرسیده است ، اظهار داشت: کلید واژه مقابله با تحریم ها بیانات مقام معظم رهبری و اتکا به توانمندیهای داخلی است نه اینکه متکی به بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی باشیم.

,

وی افزود: اقتصاد مقاومتی از طرف دولتمردان جمهوری اسلامی و قوه مقننه عملیاتی نشد و در حد شعار باقی ماند و اقدام قابل توجهی در این زمینه ندیده ایم و هر آنچه که بوده است به صورت شعاری و بخشنامه ای دیده شده است

,

عربیان خاطر نشان کرد: اقتصاد مقاومتی اصلا با برنامه هایی که دولت آن را ارئه داده است نمی تواند تحقق پیدا کند چرا که ما مدیریتی که بتواند این کار را انجام دهد در بدنه دولت نداریم و اگر هم باشد بسیار کم است و از طرفی برنامه ای که بتواند موضوع اقتصاد مقاومتی را تئوریزه نماید و به پایین دست ها برساند وجود ندارد.

,

به گفته عربیان ما انسان های تلاشگر و بسیجی و جهادگر را می خواهیم تا در این راستا وارد شوند

,

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی در یک بعد آن متکی به سرمایه است و بعد دیگر ان مربوط به مدیریت می باشد که هم اکنون چنین مدیریتی در بدنه دولت دیده نمی شود.

,

عربیان گفت: وقتی اقتصاد مبنای مدیریتی که بتواند زمینه ساز رشد و توسعه باشد را نداشته باشد و دلال بازی ها و اختلاس ها رخ دهند که مشاغل کاذب جای تولید را بگیرند و در این میان دولت به واردات افتخار کند شاید مشکل در کلیت و در کلان شهرهایی که دارای پول و ثروت است دیده نشود اما در مناطق محروم لمس می شود و هم اکنون 4 سال است که مردم از محرومیت رنج می برند و سفره مردم خالی تر از گذشته می باشد و این موضوع نیز در بین کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قروه نیز لمس می شود

,

وی افزود: ما حقیقتا در حوزه مدیریتی وقتی دارای مدیر توانمند نباشیم و به صورت موجی و گروهی و حزبی و جریان سازی در مجموعه مدیریت ها را ببینیم تاثیرات خود را در جامعه اینگونه نشان می دهد که توسعه اقتصادی فرهنگی اجتماعی سیاسی در معرض خطر وارفتگی قرار خواهد گرفت.

,

کارشناس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما فکر می کنیم که دولت و بدنه مدیریت تاثیری در روند اقتصاد خانوار ندارد در حالی که تاثیر مستقیم روی درامدها و هزینه های خصوصی مردم می گذارد.

,

وی افزود: در حال حاضر رکود بازار مرهون اقتصاد مریض احوال دولتی ما می باشد و مدیرانی که نه برنامه ای دارند و نه علمی مرتبط با این مطلب، نمی توانند آنگونه که باید نقش خود را ایفا نمایند.

,

عربیان بیان داشت: هم اکنون دولت اعلام می کند که تورم پایین است اما وقتی مردم پولی نداشته باشند تا هزینه کنند روند تورمی خود به خود پایین می آید و به جایی می رسد که مردم از گرسنگی هلاک می شوند و خرید و فروشی هم نمی ماند تا نرخ تورمی وجود داشته باشد.

,

وی گفت: هم اکنون که در حال حاضر و در آستانه نوروز هستیم، می بینیم که مردم با توجه به اینکه بیشتر با یارانه ارتزاق می کنند یک خانواده 4 یا 5 نفری چطور می تواند هم مهمانداری کند و هم خرید عید برای فرزندان خود داشته باشد؟

,

وی در پایان با طرح این سوال که آیا دولت در ساختار خود می بیند مردم چه می کشند؟ گفت: بی عدالتی در پرداخت ها مصداق یک بام و دوهوا است که عده ای کانال هایی برای بلعیدن بیت المال پیدا می کنند و عده ای با اقل ترین حقوق یک میلیونی هم باید خانواده بچرخانند ؛ هم مریض داری نمایند، هم اینکه آینده هم برای فرزندان خود با همین پول بسازند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه