اخبار داغ

طلبه و فضای مجازی؛ میدان جنگ با سلاح ایمان/ روحانیون حضور هوشمندانه داشته باشند

طلبه و فضای مجازی؛ میدان جنگ با سلاح ایمان/ روحانیون حضور هوشمندانه داشته باشند
فضای مجازی میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای تفرش، فضای مجازی روز به روز در حال گسترش است و روز به روز بر تعداد افرادی که با چالش ها و تهدیدهای آن درگیر می شوند، افزوده می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای تفرش, ندای تفرش,

امروز دشمنان سعی می کنند با استفاده از فضای مجازی شبهه پراکنی در امورات دینی انجام دهند و اعتقادات مردم را سست کنند؛ لذا لازم است که به این شبهات پاسخ داده شود و تبلیغ دینی در فضای مجازی انجام شود. تربیت مبلغ مجازی، شناخت درست از زبان فضای مجازی، شناخت درست و کامل از مخاطب فضای مجازی، تولید محتوای مناسب از جمله اقداماتی است که مقدمه یک اقدام عملی برای تبلیغ خوب دینی در فضای مجازی را ایجاد می کند.

,

تبلیغ دینی در فضای مجازی باید تبدیل به رشته تبلیغ فضای مجازی شود و کاربرانی که با دین و مسائل دینی آشنایی بیشتری دارند نظیر روحانیون و طلاب، در این زمینه آموزش ببینند و به انتشار و ترویج مسائل دینی اسلام ناب محمدی در این فضاها بپردازنند.

,

طلاب و روحانیون به عنوان مبلغان اصلی دین باید به نوبه ی خود، با شناختی مناسب از فضای مجازی، جامعه را با فرصت ها و تهدیدهای این فضا آشنا کرده و با روشنگری مناسب و نیز امر به معروف و نهی از منکر اثرگذاری لازم را در این مسیر داشته باشند.

,

مقام معظم رهبری نیز بر حضور فعالتر روحانیون و طلاب در فضاهای مجازی تاکیده داشته اند. ایشان هدایت دینی را «تبیین اندیشه های ناب اسلامی» دانسته اند و با اشاره به تأثیر فضای مجازی در افزایش شبهات دینی و وجود انگیزه های سیاسی برای تزریق افکار منحرف و غلط در ذهن جوانان تأکید کردند: این میدان، میدان واقعی جنگ است و روحانیون و طلاب باید مسلح و آماده، وارد عرصه مقابله با شبهات و تفکرات غلط و انحرافی شوند.

,

از آنجایی که وظیفه طلبه کسب علم در ابعاد مختلف و مفید بوده و تبلیغ آن در بین مردم است و با توجه به فراگیر شدن تکنولوژی های امروزی، حضور طلبه، روحانی در فضاهای مجازی، با اطلاعات کافی و متعهد به مبانی اسلام، می تواند در نشر افکار صحیح، سهم به سزایی داشته باشد.

,

مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش:

, مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش:,

نیاز به حضور هوشمندانه طلاب و روحانیون در فضاهای مجازی وجود دارد

, نیاز به حضور هوشمندانه طلاب و روحانیون در فضاهای مجازی وجود دارد, نیاز به حضور هوشمندانه طلاب و روحانیون در فضاهای مجازی وجود دارد,

حجت اسلام محسن تقی زاده مسئول حوزه علمیه امام صادق(ع) تفرش در گفتگو با ندای تفرش گفت: شاخه ای از تبلیغ در منابر و مساجد و بخشی از تبلیغ در فضاهای مجازی است که امروزه تبلیغ در فضای مجازی باید به صورت گسترده و پیشرفته انجام شود.

,

تقی زاده با بیان این مطلب که نیاز به حضور هوشمندانه طلاب و روحانیون در فضاهای مجازی وجود دارد، اظهار کرد: باید طلاب ضمن آشنایی با محیطهای فضای مجازی، آسیبها و تهدیدات این فضاها را بشناسند و راهکارهای مناسبی برای این فضاها بیندیشند. چراکه فضای مجازی هم دارای فرصت و هم دارای تهدید است.

,

وی ادامه داد: امروزه تبلیغ دینی در مقایسه با گذشته به لحاظ سخت افزاری آسان تر شده و می توان از تربیون گسترده فضای مجازی استفاده کرد و تبلیغات دینی را انجام داد. البته نباید از تبلیغ در منابر و مساجد غافل شد.

,

مسئول حوزه علمیه تفرش افزود: امروزه دشمنان با انتشار مطالب غیر دینی و غیر اسلامی در فضاهای مجازی قصد تزریق افکار منحرف را در اذهان عمومی به خصوص در بین نسل جوان را دارند و به همین دلیل حضور هوشمندانه در این فضاها مسئله ای مهم است.

,

وی با بیان اینکه خلا حضور طلاب در پاسخگویی به شبهات و تبلیغ مسائل دینی در فضای مجازی وجود دارد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در فضای مجازی اقداماتی انجام شده که محدود است؛ کانالی در خصوص بررسی شبهات در سطح حوزه علمیه تفرش در حال فعالیت است که قصد گسترش فعالیت این کانال را در سطح شهرستان داریم تا ضمن پاسخگویی به شبهات، به سوالات شرعی هم پاسخ داده شود.

,

اگر چه ضرورت رسانه منبر را نمی‌توان نفی کرد؛ اما اکنون شکل برقراری ارتباطات در دنیای جدید متفاوت شده است و بیشترین ارتباطات در فضای مجازی صورت می‌گیرد، لذا این جنبه ها باید مورد توجه قرار بگیرد و برنامه ریزیهای لازم در این زمینه انجام شود و طلاب و روحانیون به صورت کاربردی تر در فضاهای مجازی وارد شوند و به تبلیغ دینی بپردازنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه