اخبار داغ

به همت اداره فرهنگ وارشاد اسلامی لاهیجان؛

بزرگداشت شاعر و نویسنده شهیر لاهیجان برگزار شد +عکس

بزرگداشت شاعر و نویسنده شهیر لاهیجان برگزار شد +عکس
مراسم بزرگداشت زنده یاد استادمحمد شمس معطر از شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شهرستان لاهیجان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «لاهیجان»، این ویژه برنامه به همت انجمن ادبی حزین لاهیجی و با حضور خانواده زنده یاد محمدشمس معطر، جمعی از شاعران و دوستداران شعر و ادب پارسی شامگاه روز گذشته (یکشنبه)در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان»,

در ابتدای مراسم نگارنادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان طی سخنانی گفت: یکی از افتخاراتم آن است که در فرهنگ و ارشاد با هنرمندان در ارتباط بوده و با آنها به گفتگو می نشینم.

,

استاد شمس معطر از روسای انجمن ادبی و از هنرمندان فاخر شهرستان لاهیجان بود که هیچگاه ارتباطش را با جامعه هنری قطع نکرد.
وی درادامه افزود: هشت انجمن و شورا در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان فعال است و اداره با نظارت بر عملکرد و نیز مساعدت در انجام برنامه ها با آنها همکاری می نماید.

,
,

نادری در پایان خواستار تعامل بیشتر هنرمندان در شکل گیری اتفاقات و رویدادهای فرهنگی و هنری در شهرستان شد.
در ادامه این محفل عرفانی عباس مهری آتیه، شجاع الدین طایفه در خصوص فعالیت های ادبی زنده یاد شمس معطر سخنانی را ایراد کردند.
محمد شمس معطر، متولد مهر سال ۱۳۲۰ در لاهیجان و بازنشسته اداره پست این شهر بود. از او کتاب «بر سبز آبی مرداب» در زمان حیاتش و کتاب‌های«رویای نارنجی» و «دلشوره های دیرهنگام» بعد از فوتش به همت فرزندانش به چاپ رسید. از او همچنین دو نوار کاست محلی از منظومه های بلند گیلکی با نامهای «یادواره مظفری» و «حاجی گول» با صدای خودش به جا مانده است.
وی دبیر انجمن ادبی حزین لاهیجی بود و سال‌ها با استاد فریدون پوررضا و امیر زیباکناری در زمینه موسیقی و شعر به همکاری می‌پرداخت.
شمس معطر در طول فعالیتش موفق به دریافت جایزه و کسب رتبه برتر در جشنواره‌های مختلفی، از جمله جشنواره سیره نبوی و علوی، دومین جشنواره شعر گیلکی، جشنواره شعر شور محرم، جشنواره شعر یک آسمان ستاره شد.
این شاعر غزلسرای لاهیجانی روز دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۷ به علت بیماری دیار باقی را وداع گفت و پیکرش در مزار آقا سید محمد یمنی لاهیجان به خاک سپرده شد. در پایان برنامه بزرگداشت ،کتاب شعر «دلشوره های دیرهنگام» از شاعر فقید به تمامی حضار اهداء گردید.

,
,
,
,
,
,

پایان پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه