اخبار داغ

پنج کتاب از نویسندگان و مترجمین استان بوشهر منتشر می‌شود

پنج کتاب از نویسندگان و مترجمین استان بوشهر منتشر می‌شود
پنج کتاب از نویسندگان و مترجمین استان بوشهر سال آینده منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی انصاری مدیر انتشارات هلیله در گفتگو با سیرنگ در خصوص فعالیت‌های انتشارات هلیله اظهار داشت: این انتشارات از سال 1393 با ثبت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رویکرد حمایت از هنرمندان جوان در حوزه هنر، ادبیات، فلسفه، عکاسی، پژوهش‌های علوم انسانی و...  فعالیت خود را آغاز کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیرنگ,

وی گفت: استان بوشهر دارای استعدادهای مناسب هنری است که در زمینه‌های مختلف هنری فعالیت دارند و می‌توان آنها را به استان بوشهر و کشور معرفی کرد و انتشار آثار از بهترین راه‌های آشنایی جامعه با این هنرمندان و آثار آنان است.

,

انصاری افزود: مجموعه داستان «شیاطین» ترجمه زهرا زارعی از مترجمین جوان شعر و ادبیات استان بوشهر در سال 1394 منتشر شد که این مجموعه داستان شامل آثار موفق داستانی از نویسندگان کمتر شناخته شده خارجی در ایران است که توسط انتشارات هلیله منتشر شده است.

,

وی افزود: مجموعه نفیس عکس «بوشهر دیر، بوشهر دور» با آثاری از اسماعیل جاشویی نیز منتشر شده است. این کتاب در 150 صفحه با کاغذ گلاسه نگاه متفاوتی به معماری بوشهر دارد و در آن تصاویر معماری در تمام شبه‌جزیره بوشهر از جمله چهارمحل، سنگی، جبری، بن مانع، امامزاده، هلیله، تنگک و ... را شامل می‌شود و بسیاری از تصاویر بناهایی که در این کتاب منتشر شده است، دیگر وجود ندارند و تخریب شده‌اند.

,

, , ,

انصاری ادامه داد: مجموعه داستان «خیابانها همیشه عریض نیستند» تألیف رحیم رستمی شامل هشت داستان اجتماعی است که در برهه خاصی از تاریخ معاصر ایران می گذرد و از کتاب‌های در حال آماده‌سازی برای انتشار است و سال آینده منتشر می‌شود.

,

, , ,

 مدیر انتشارات هلیله اظهار داشت: «عاشقانه‌های نمایشی در داستانهای هزار و یکشب» از دیگر کتاب‌هایی است که توسط یونس حیدری نویسنده و پژوهشگر و استاد دانشگاه هم استانی ساکن آلمان سال آینده به زیور طبع آراسته خواهد شد.

,

, , ,

وی گفت: کتاب «۱۰۱ عادت فیلمنامه نویسان موفق» اثر کارل ایگلسیاس استاد فیلمنامه دانشگاه UCAL آمریکا با ترجمه شاهین بختیاری آزاد مترجم جوان بوشهری نیز سال آینده توسط این انتشارات در اختیار هنرمندان و هنردوستان قرار می‌گیرد.

,

انصاری خاطرنشان کرد: سه کتاب «بندر بوشهر 1395» از سعید عرب زاده، «بر گستره یک رؤیا» از سید محمد فاطمی و «کتاب صدایت می‌کنم» از شهمار حسن‌پور به اهتمام عبدالرحمن برزگر مدیر انجمن سینمای جوان استان بوشهر توسط انتشارات هلیله منتشر و روز سه شنبه ۱۰ اسفند ماه در آیین اختتامیه پنجاه و ششمین جشنواره منطقه ای سینمای جوان در بوشهر رونمایی می شود.

,

مدیر انتشارات هلیله یادآور شد: پنج کتاب از نویسندگان و مترجمین استان بوشهر سال آینده منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

,

وی با اشاره به اینکه نیاز به معرفی مترجمین، نویسندگان و مؤلفین جوان استان بوشهر احساس می‌شود، تأکید کرد: شمارگان پایین کتاب‌های منتشر شده در کشور از مسائلی است که تنها با فرهنگ‌سازی و احساس نیاز همگانی به مطالعه و کتابخوانی می‌توان برای آن چاره‌اندیشی کرد و امیدوار هستم با انتخاب بوشهر به عنوان پایتخت کتاب شاهد حمایت بیشتر مردم و مسئولین از آثار هنرمندان، نویسندگان، عکاسان، پژوهشگران، مؤلفین و... در استان بوشهر باشیم.

,

/ انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه