اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س)؛

حضرت فاطمه(س) برای هر انسان آزاده، صاحب فکر و اندیشه بهترین الگوست

حضرت فاطمه(س) برای هر انسان آزاده، صاحب فکر و اندیشه بهترین الگوست
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه (س) گفت: آقا امام زمان (عج) درباره حضرت فاطمه (س) فرمودند؛ برای من، دختر پیغمبر خدا الگوی نیکویی است وقتی حضرت فاطمه اطهر(س) برای حجت خدا الگوی نیگویی است بنابراین برای هر انسان مؤمن آزاده، صاحب فکر و اندیشه بهترین الگو هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سکینه نیک، مدیر مدرسه حضرت خدیجه (س) در گفتگو با خبرنگار گوهرشادنیوز، با بیان اینکه حضرت زهرا (س) یکی از چهارده معصوم، حبیبیه خدا و دختر بزرگوار پیامبر عظیم شأن اسلام (ص) است، تصریح کرد: ایشان محور هستی‌اند یعنی همان خانم بزرگواری که خداوند در حدیث شریف کساء به جبرئیل و فرشتگان می‌فرمایند؛ من همه هستی را به خاطره فاطمه و پدرش، فاطمه و شوهرش، فاطمه و فرزندانش آفریدم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گوهرشادنیوز,


نیک با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) که زهرای اطهر (س) را سیده زنان عالم در همه زمان‌ها معرفی می‌کنند، تصریح کرد:   گرچه بنابر نص آیه قرآن، حضرت مریم برگزیده زنان جهانیان معرفی شده و البته در نزد مسلمانان دارای مقامی بلند و عفت و پاکدامنی مثال‌زدنی است اما ایشان برگزیده زنان عصر خویش بوده‌اند در حالی که علوّ مقام حضرت زهرا (س) تنها محدود به عصر حیات آن بزرگوار نیست و در تمامی زمان‌ها و مکان‌ها جریان دارد.

,
,

 

,

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: آقا امام زمان (عج) درباره حضرت فاطمه (س) فرمودند؛ برای من، دختر پیغمبر خدا الگوی نیکویی است وقتی حضرت فاطمه اطهر(س) برای حجت خدا الگوی نیگویی است بنابراین برای هر انسان مؤمن آزاده، صاحب فکر و اندیشه بهترین الگو هستند.

,

 

,

وی با بیان اینکه با الگوگیری از زندگی حضرت فاطمه (س) می‌توان به ارزش های بالای انسانیت دست یافت، البته زنان و دختران ما با توجه به اینکه با ایشان در جنسیت یکسان هستند می‌توانند با بهره گیری بهتر از زندگی سراسر پربرکت این بنوی بزرگوار هم برای خود و هم برای دیگران زندگی آرمانی ترسیم کنند.

,

 

,

مدیر مدرسه حضرت خدیجه (س) با بیان اینکه به دو دلیل شاخص به حضرت فاطمه (س) ام ابیها می گویند، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) بعد از رحلت مادر تنها یارو یاور پدر در خانه بود و چون یک مادر از پیامبر (ص) پرستاری می‌کرد زمانی که زمانی که رسول خدا در بیرون از خانه مورد آزار و اذیت مشرکان قرار می‌گرفت ایشان تنها کسی بود که پیامبر خدا را در خانه مورد نوازش قرار می‌داد. به عبارتی حضرت فاطمه (س) بعد از فوت حضرت خدیجه(س) چون یک مادر مهرمان برای پیامبر بود به همین جهت هم پیامبر (ص) به ایشان لقب ام ابیها دادند.

,

 

,

نیک در ادامه با اشاره به محوریت حضرت فاطمه (س) در حدیث کساء، آن علت دیگر اطلاق کنیه‌ ام ابیها به ایشان دانست و تصریح کرد: وقتی خداوند در حدیث کساء به پیامبر خود فرموند؛ اگر تو نبودی هستی را خلق نمی‌کردم و اگرعلی نبود تو را خلق نمی‌کردم و اگر فاطمه نبود تو و علی را نمی‌آفریدم پس با توجه به این حدیث شریفه در می‌یابیم محور و ریشه هستی حضرت فاطمه (س) است.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه