اخبار داغ

معرفی جاذبه های گردشگری زیرکوه:

سد تاریخی تجنود یادگاری از دوره قاجاریه + تصاویر

سد تاریخی تجنود یادگاری از دوره قاجاریه + تصاویر
سد تاریخی تجنود یادگاری از دوره قاجاریه است که در پایین دست رودخانه تجنود قرار دارد و یکی از مکانهای زیبای گردشگری در شهرستان زیرکوه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری زیرکوه نیوز،شهرستان زیرکوه به علت برخورداری از جاذبه‌های بی‌شمار طبیعی به سرزمین طبیعت رنگارنگ مشهور است و این روزها خود را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یرکوه نیوز,

اگر چه در جای‌جای این شهرستان زیبا جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و تاریخی به چشم می‌خورد، اما بخش مرکزی این شهرستان آثار تاریخی و طبیعی منحصربه‌فردی دارد که اکثر آن‌ها در یک مسیر دسترسی برای گردشگران قرار دارد.

,

سد تاریخی تجنود،یادگاری از دوره  قاجاریه

,

وضعیت اقلیمی و طبیعی منطقه قهستان یا خراسان جنوبی کنونی با بارشهای جوی کم و نیز کمبود منابع آبی باعث شده تا مردم در تمام دوره ها سعی کنند تا به نحوی از حداقل آب موجود حداکثر استفاده را نمایند و وجود بندها و سدهای تاریخی متعدد نشان دهنده اهمیت این موضوع است.

,

بند تاریخی تجنود در فاصله حدود 2 کیلومتری شمال غرب روستای تجنود قرار دارد، این بنا با مصالح سنگ و ملات ساروج بنا شده است.

,

طول تاج این بند 26 متر، عرض تاج 5.5 متر و ارتفاع آن از پایین‌ترین نقطه رودخانه 14 متر است، قسمت پایین بند در دوره‌های معاصر تخریب شده و این امر سبب شده آب در پشت بند جمع نشود، این بنا در اواخر دوره قاجار و به دستور ابراهیم‌خان شوکت‌الملک، حاکم وقت منطقه ساخته شده است.

,

علاوه بر ارزش تاریخی و سلامت نسبی، این بنا به لحاظ طبیعی نیز در منطقه‌ای بکر و دارای جذابیت‌های فراوان واقع شده که در صورت تعمیر و احیاء بند، به منطقه گردشگری و تفرجگاه مناسبی تبدیل خواهد شد.

,

این روزها در آستانه فرا رسیدن بهاری دیگر،دره سرسبز تجنود و سد تاریخی تجنود در پایین دست این دره می تواند مقصد مناسبی برای گردشگران باشد.

,
 
انتهای پیام/
,
 
انتهای پیام/
,
 
انتهای پیام/
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
 
,
انتهای پیام/
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه