اخبار داغ

به بهانه سفر رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان؛

وعده های محقق نشده حاصل سه سال تلاش دولت در سیستان/ امام جمعه هیرمند: سفره های خالی، حاصل تدبیر دولت در برجام است

وعده های محقق نشده حاصل سه سال تلاش دولت در سیستان/ امام جمعه هیرمند: سفره های خالی، حاصل تدبیر دولت در برجام است
آنچه در این سالها به چشم می خورد عدم محقق ساختن وعده هایی است که دکتر حسن روحانی آنها را راه پیشرفت منطقه دانسته بود، در روزهای پایانی سال حتی حقوق های معوقه برخی از کارگران طرح آب رسانی به مزارع و یا حتی حشرکاران پرداخت نشده است تا آغاز سال 95 یکی از سخت ترین سالهای عمر مردمان خطه دیار آفتاب رقم بخورد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  ندای هیرمند؛ استان سیستان و بلوچستان در سه سال اخیر چشم انتظار وعده هایی از سوی دولت تدبیر و امید بود که این وعده ها همچنان تا روزهای پایانی عمر دولت نیز محقق نشده است و مردم همچنان چشم انتظار به اتمام رسیدن پروژه هایی هستند که دولت آنها را در اوای ریاست جمهوری خود قول داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  ندای هیرمند؛,

دکتر حسن روحانی به همین مناسبت در دومین سفر خود به استان پهناور سیستان و بلوچستان در زاهدان قرار است طرح گازرسانی را به مرکز این استان افتتاح کند که این طرح قرار بود در سال 94 به پایان برسد.

,

اما در شمال استان که همواره مردم با مشکلات خشکسالی ،بیکاری و مهاجرت دست و پنجه نرم می کنند نیز وعده هایی داده شده که هنوز دولت نتوانسته است آنها را محقق سازد تا آلوده ترین شهر جهان همچنان در میان حرف ها و وعده ها روزهای سختی را سپری کند.

,

دکتر حسن روحانی در سفر خود به زابل عنوان کرده بود که اولین قدمی که دولت مصمم است آن را اجرا کند مساله کشاورزی در منطقه سیستان است.

رئیس جمهور افزود: برای اینکه کشاورزی منطقه توسعه یابد مشکل اصلی کمبود آب است و ما چند راه حل بیشتر نداریم؛ اولین راه حل دیپلماسی آب است یعنی حق آبه مردم را طبق قرارداد میان ایران و کشورهای همسایه تامین کنیم.

وی با اشاره به سفر خود به افغانستان گفت: تا 7 فروردین در سفری که به کابل داشتن در یک جلسه دو جانبه با رئیس جمهور و وزرای افغانستان در مورد آب رودخانه هیرمند، دریاچه هامون و هریرود صحبت کردیم و تمام مقامات افغانی قول دادند که قراردادی میان ایران و افغانستان نسبت به استفاده از رودخانه هیرمند طبق مقررات بین المللی عمل کنند.

وی با بیان اینکه آب به دلیل شرایط آب و هوای سیستان به سرعت تبخیر می شود گفت: باید برای رساندن آب به مزارع از خط لوله استفاده کنیم و برای این کار 46 هزار هکتار زمین کشاورزی را به صورت زیرشبکه آبیاری لوله ای برای استفاده بهره ورانه از آب قرار دهیم و این طرح ظرف سه سال آینده اجرایی می شود.

روحانی تصریح کرد: برای اجرای این پروژه 1500 میلیارد تومان اعتبار لازم است و ما هر سال 500 میلیارد تومان برای آن هزینه می کنیم و با اجرای این طرح یک تحول بزرگ در کشاورزی منطقه به وجود خواهد آمد.

وی با اشاره به طرح دیگر دولت برای آبیاری استان سیستان و بلوچستان گفت: بنا داریم حدود 100 هزار هکتار را زیر پوشش آبیاری تحت فشار قرار دهیم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

آنچه در این سالها به چشم می خورد عدم محقق ساختن وعده هایی است که دکتر حسن روحانی آنها را راه پیشرفت منطقه دانسته بود، در روزهای پایانی سال حتی حقوق های معوقه برخی از کارگران طرح آب رسانی به مزارع و یا حتی حشرکاران پرداخت نشده است تا آغاز سال 95 یکی از سخت ترین سالهای عمر مردمان خطه دیار آفتاب رقم بخورد.

,

گرفتن حق آبه دریاچه بین المللی هامون از کشور افغانستان مهترین مسئله ای بود که مردم آن را از دولت طلب کردند، هدفی که خود دولت نیز در جمع مردم زابل آن را وعده داده است، اما با پایان رسیدن عمر دولت مشاهده می شود که نه تنها این وعده عملی نشده بلکه هیچ اقدامی نیز در خصوص بازپسگیری حق آبه هامون  از سوی دولت تدبیر و امید انجام نگرفته است.

,

دولت از تولیدات داخلی حمایت نکرد

,

حجت الاسلام گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در خصوص عملکرد دولت در سال های اخیر گفت: عمر دولت تمام شده است و هنوز در حال وعده شنیدن هستیم وعده های تو خالی مردم را نسبت به نظام بدبین خواهد کرد.

,

وی افزود: بازارچه های مرزی امروز بسته شده اند و شغل بسیاری از عزیزان ما در گرو این بازارچه هاست اما مسئولین به جای بازگشایی بازارچه ها همچنان وعده می دهند.

,

امام جمعه شهرستان هیرمند خاطرنشان کرد: برخی از جوانان دوست دارند که امروزه روی پای خودشان باستند و در تولیدات داخلی سهیم باشند اما متاسفانه عدم اطمینان دولتمردان از این امر مهم جلوگیری کرده است٬ وعده و دیگر بس است٬ باید عملا وارد تولید داخلی شویم

,

. امام جمعه هیرمند ادامه داد: باید به توانمندی جوانان ایمان داشته باشیم و آنها را مورد حمایت در جهت تولیدات داخلی قرار دهیم٬ زیرا قطعه با این حمایت ها میتواند کالا با کیفتی برای فروش در بازار ها قرار دهند.

,

حجت الاسلام گزمه خاطرنشان کرد: امروز از حقوق شهروندی سخن گفته می شود و امید کاذب به مردم می دهند اما حقوق شهروندان پایمال می شود آقایانی که می گویند هفصد هزار شغل ایجاد شده است پاسخ بدهند در شهرستان هیرمند چقد شغل ایجاد کرده اند.

,

وی عنوان کرد: سفره های مردم خالی تر از قبل و کمر مردم زیر فشار مشکلات خم شده است برجام سه سال مردم را معطل کرد .

,

 

,

انتهای پیام/

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه