اخبار داغ

طبق تحقیقات شبکه بهداشت و درمان کامیاران:

65 درصد از شهروندان کامیارانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند

65 درصد از شهروندان کامیارانی دچار اضافه وزن و چاقی هستند
مدیر شبکه بهداشت و درمان به میزان افراد دارای وزن طبیعی در جمعیت آماری کامیاران اشاره کرد وگفت: مطابق تحقیق انجام یافته، تنها ۳۲ درصد کامیارانی ها دارای وزن طبیعی هستند و 2 درصد نیز لاغر می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شاهوخبر؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان کامیاران از انجام مطالعات و استخراج اطلاعات از سامانه یکپارچه بهداشت درباره میزان مبتلایان به چاقی و آمار شهروندانی که دارای اضافه وزن هستند خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاهوخبر,

دکتر کیوان فرهمندی صبح امروز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ما دراین باره اظهار داشت: براساس خروجی این مطالعات، 65 درصد از شهروندان کامیاران دارای اضافه وزن هستند؛ یعنی جزو افراد چاق و فربه به شمار می آیند.

,

مدیر شبکه بهداشت و درمان  به میزان افراد دارای وزن طبیعی در جمعیت آماری کامیاران اشاره کرد وگفت: مطابق تحقیق انجام یافته، تنها ۳۲ درصد کامیارانی ها دارای وزن طبیعی هستند و 2 درصد نیز لاغر می باشند.

,

وی درباره شاخص مورد استفاده در این تحقیق بیان داشت:  شاخص توده بدنی یاBMI از تقسیم قد به مجذور وزن بدست می آید و در مطالعات مختلف به عنوان شاخصی مهم در ارزیابی های سلامت محسوب می شود که دراین تحقیق نیز از این شاخص استفاده شده است.

,

دکتر فرهمندی درباره عوامل چاقی عنوان داشت: کم تحرکی و رژیم غذایی پرکالری از مهم ترین فاکتورهای اضافه وزن هستند که اگر اصلاح نشوند خطر ابتلا به بیماری هایی چون دیابت، آرتروز، سایش مفاصل و ... را به شدت افزایش می دهد.

,

مدیر شبکه بهداشت ودرمان کامیاران در پایان بر لزوم بهره گیری از روش های مناسب برای رسیدن به وزن ایده ال تاکید کرد و گفت: شهروندان کامیارانی بهتر است تحرک خود را بیشتر نمایند و حتما از رژیم غذائی متناسب و مناسب استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه