اخبار داغ

معرفی کتاب

شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا(س)

شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا(س)
مجموعه سخنرانی های مرحوم علی صفایی حائری(ره) در شرح دعاهای روزانه حضرت زهرا(س) که در انتشارات لیله القدر منتشر شده است، گوشه ای از معرفت وجودی حضرت است که با توجه به لحن دلنشین و ادبیات ساده کتاب روش جذابی برای انتقال این معارف به خواننده ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از «بسیج زنان کشور» زهرا باقری: اگر به فرموده امام راحل(قدس سره) این «یوم الله»‌‌ها نبودند، و در سایه آن مقدمه تذکر و توجه برای ما فراهم نمی‌شد و زمینه‌سازِ اتصال به معدن واقعی رحمت فراهم نمی‌آمد، معلوم نبود دیگر به کدام نسیم رحمت می‌توانستیم از زندگی روزمره جدا شده و برای حداقل لحظه‌ای به اصل متوجه شویم!‌

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «بسیج زنان کشور» زهرا باقری: , «بسیج زنان کشور» زهرا باقری: , «, بسیج زنان کشور, بسیج زنان کشور, », زهرا باقری: , زهرا باقری,

یکی از همین ایام‌الله‌ها ایام شهادت یگانه دختر نبی مکرم اسلام، حضرت زهرا(س) است که مناسبترین فرصتی برای شناخت ابعاد وجودی حضرتش است! گویی هرچه بیشتر او را بشناسیم راه سعادت خود را سریعتر یافته‌ایم! و در این راستا چه نیکوست که رسالت مطبوعاتی خود را با معرفی کتابی که در میان هزاران کتاب از حضرت زهرا(س) کمتر شناخته شده، به جا آوریم. 

,

نام کتاب: شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا(س) است که به قلمِ استاد علی صفائی حائری «عین.صاد» در شهر مقدس قم توسط انتشارات لیله القدر، دارای 120 صفحه است.

, نام کتاب: شرحی بر دعاهای روزانه حضرت زهرا(س) است که به قلمِ استاد علی صفائی حائری «عین.صاد» در شهر مقدس قم توسط انتشارات لیله القدر، دارای 120 صفحه است.,

در این کتاب که از سری، مجموعه سخنرانی‌های استاد صفای حائری است، استاد مطابق روزهای هفته در هفت فصل به صورت منظم ابتدا دعای حضرت و ترجمة آن را ذکر کرده‌اند و بعد از توضیح کلماتی که شاید کمتر به گوش خواننده آشنا نباشد با عنوان مفردات، به شرح دعا پرداخته‌است و نشان داده که چطور با توجه به مفردات و ترکیب و روابط و فضایی که جمله ها در آن شکل می گیرد، روشی به دست می آید که زمینه ساز تامل در همین جملات به ظاهر ساده می گردد.

,

همچنین به مباحثی در زمینه های رحمت، رزق، شکر، افتقار، غنا و تعفف، فلاح و نجاح و صلاح، پرداخته تا زمینه هایی  را برای تامل بیشتر فراهم کند و در انتهای هر فصل به ذکر دعای خاصی متناسب با حال و هوای آن، بحث خاتمه یافته است.

,

در مجموع اهتمام نویسنده کتاب بر آن بوده که از اطاله کلام خودداری کرده و در کوتاه‌ترین توضیحات، نکات اساسی و مورد نیاز مردم را بیان کند و ادبیات نوشتاری نویسنده بر آن است که خواننده را مخاطب خود قرار دهد و این ویژگی عاملی است که فضای صمیمانه‌ای را بر تمام کتاب حاکم کرده است.

,

برای آشنایی هرچه بیشتر با قلم نویسنده گوشه‌ای از دعای حضرت در روز سه‌شنبه و شرح آن را می‌آوریم:‌«اللهم إنَّ مَغفِرَتک اَوسِعُ مِن ذُنوبِنا و رَحمتِک أرجی عِندنا مِن أعمالِنا:‌ خدایا! غفران تو از گناهان ما گسترده‌تر است و امیدمان به رحمت تو بیشتر از کارهای ما است.»

,

اگر در محیط غافلی مبتلا شدیم، این گناهان مرا محروم نسازد، که غفران تو گسترده‌تر از بدی‌ها و زشتی‌های ماست.

,

اگر کاری را انجام دادم، بر زورق عملم ننشینم، که در نزد خودم، به رحمت تو بیشتر از عملم امیدوارتر و واثق‌ترم.

,

پس نه غرور عمل، تو را می‌گیرد و نه ذنوب مزاحم توست، که ذنوب را با غفران حق و غرور را با امید به رحمت حق، کنار گذاشته‌ای!‌

,

خدایا! ‌خوبی‌های ما مورد امید نیست، بدی‌های ما مانع از غفران تو نباشد!‌ چه معاملة خوبی! «صفحه 82»

,

انتهای پیام/ز

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه