اخبار داغ

آیت الله نعیم آبادی:

صرفا به دنبال رفع تکلیف در انجام کارهای عبادی نباشیم

صرفا به دنبال رفع تکلیف در انجام کارهای عبادی نباشیم
امام جمعه بندرعباس گفت: انسان باید تمام کارهای عبادی را بنا به خطبه ۸۱ نهج البلاغ نیک انجام دهد و صرفا به دنبال رفع تکلیف در انجام دادن کارهای عبادی نباشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ساحل، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در نشست آموزه های نهج البلاغه در جمع تعدادی از جوانان اظهار داشت: راه نجات ما از تمسک به قرآن و عترت می گذرد و تنها این دو گنج هستند که ما را به سر منزل مقصود نهایی می‌رسانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل،,

وی با اشاره به خطبه۸۱ از نهج البلاغه که می فرماید “قِیمَهُ کُلِّ امْرِئٍ مَا یُحْسِنُهُ” بیان داشت: مرحوم سیّد رضى می‌گوید این از کلماتى است که قیمتى براى آن تصور می‌شود و هیچ سخن حکیمانه‏ اى هم وزن آن نیست و هیچ سخنى نمی‌تواند هم‏ ردیف آن قرار گیرد.

,

امام جمعه بندرعباس گفت: آنجا که در قران بعد از احسن و یحسن “الا” باشد به معنا کمک کردن به دیگران است ولی آنجا که “الا” نیت به معنا کار نیک را نیک انجام دادن می‌باشد و در این جا مراد امیرالمومنین این است که ارزش و قیمت هر انسان به مقداری کاری است که آن کار را به نیکی انجام می‌دهد.

,

نعیم آبادی همچنین به اهمیت نیک انجام دادن کارها اشاره و عنوان کرد: انسان باید تمام کارهای عبادی را بنا به گفته امیرالمومنین در این کلمه قصار نیک انجام دهد و صرفا به دنبال رفع تکلیف در انجام دادن کارهای عبادی نباشد.

,

وی ادامه داد: این نیک انجام دادن تنها مختص در امور عبادی نیست، بلکه افراد باید در شنیدن، دیدن، بیان کردن و در نهایت تمامی امور زندگی کارها را نیک انجام دهند.

,

خاطرنشان  می‌شود نشست آموزه های نهج البلاغه هر هفته شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه