اخبار داغ

بازار شلوغ و مغازه های خلوت در تبریز؛

رکودی که در بازار شب عید رونق بیشتری گرفت

رکودی که در بازار شب عید رونق بیشتری گرفت
اینکه در شرایط رکود بازار و اقتصاد، داد و ستد و خرید فروش هم راکد باشد موضوع عجیب و غیر منتظره ای نیست، اما آنچه که در این میان عجیب و غیر قابل درک به نظر می رسد، افزایش چشمگیر قیمتهاست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از زیتون، کافیست این روزها سری به بازار به قول معروف شب عیدی بزنیم تا متوجه وضعیت متفاوت آن شویم. هر اندازه که ترافیک خودروها در خیابانهای منتهی به بازار زیاد و سنگین است، به همان اندازه فروشگاه ها هم نسبت به گذشته خلوت تر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زیتون,

هرچند فروشنده ها از کاهش فروش و کسادی بازار گله مندند، اما در مقابل هم مردم از قیمت بالای کالاها در بازار شب عیدی کلایه دارند. ظاهرا نه مردم راضی هستند و نه بازاری ها و صد البته تولیدکنندگان که ناراضی تر از همه به نظر می رسند.

,

اقتصاد و بازار باز هم مثل سال گذشته شرایط رکود را سپری می کند. توان خرید مردم به شدت کاهش پیدا کرده است و همین موضوع موجب شده است تا چرخه زندگی شب عیدی به سختی بچرخد.

,

اینکه در شرایط رکود بازار و اقتصاد، داد و ستد و خرید فروش هم راکد باشد موضوع عجیب و غیر منتظره ای نیست، اما آنچه که در این میان عجیب و غیر قابل درک به نظر می رسد، افزایش چشمگیر قیمتهاست.

,

معمولا با توجه به نمودار عرضه و تقاضا و اصول اقتصادی، در شرایط رکود نباید شاهد تورم و افزایش چشمگیر قیمت ها باشیم. با توجه به کاهش تقاضا در بازار از سوی مردم، تولیدکنندگان هم سعی می کنند با کاهش قیمتها خریداران را برای خرید بیشتر ترغیب کنند، موضوعی که در بازار امروز کاملا عکس آن مشاهده می شود.

,

, ,

رکود بی سابقه و چشمگیر در کشور و استانمان موجب شده تا برخی تولیدکنندگان ورشکست شده و از چرخه بازار حذف شوند، از طرفی فروشگاهها و خرده فروشی ها هم با توجه به کمبود تقاضا از سوی مردم، نمی توانند تنوع بیشتری به کالاهای درخواستی از تولیدی ها بدهند و همین موضوع موجب شده است تا به نوعی شرایط رقابتی در بازار جای خود را به وضعیت نیمه انحصاری بدهد.

,

شرایط موجود در بازار موجب شده تا کفش و یا لباسی که 50، 60 هزار تومان خریداری می شد امروز بعضا نزدیک 2 برابر هم قیمت گذاری شود.

,

در کنار همه این موضوعات، عملکرد نامناسب دولت به عنوان ضلع سوم اقتصاد، در بروز شرایط موجود در بازار هم کم تاثیر نبوده است.

,

افزایش واردات و سیاسیت های مالی و پولی از یک سو و عدم نظارت دقیق بر بازار شب عیدی به خصوص در پوشاک و لوازم خانگی موجب شده است تا رکود در اقتصاد و بازار شهرها بیشتر از همیشه رونق بگیرد.

,

تنها مردم به عنوان خرید کننده و مغاه داران به عنوان خرده فروشی ها متضرران این ماجرا نیستند، تولید کنندگان هم با توجه به شرایط به وجود آمده جز متضررین ردیف اول محسوب می شوند.

,

, ,

دولت هر اندازه در تنظیم و ثبات قیمت میوه های شب عیدی اهتمام دارد به همان اندازه به آشفتگی قیمتها در بازار البسه بی اعتنایی می کند.

,

چیزی به آغاز سال جدید نمانده ولی سفره های مردم خالی تر از هر سال به نظر می رسد. سفره هایی که برای پر شدن آن هزینه های هنگفتی پرداخت شد، اما هیچگاه به نتیجه نرسید.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه