اخبار داغ

مرکز درمان بستر 10 تختخوابی دلگان در انتظار افتتاح/ "کلید بی تدبیری" بیماران این منطقه را ناامید کرده است

مرکز درمان بستر 10 تختخوابی دلگان در انتظار افتتاح/ "کلید بی تدبیری" بیماران این منطقه را ناامید کرده است
مرکز درمان بستر 10 تختخوابی دلگان که بارها وعده افتتاح آن در این دولت توسط مسئولان به مردم داده شده، اما هنوز تکمیل و افتتاح نشده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، شهرستان دلگان با جمعیتی بالغ بر 80 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب سیستان و بلوچستان فاقد پزشک متخصص و بیمارستان است، بطوریکه مردم این شهرستان با کوچکترین امراض به شهرستانها و استان های مجاور مراجعه می کنند، امری که باعث تحمیل هزینه های گزاف و مشکلات زیادی برای مردم محروم دلگان شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دلگان پرس,

کلنگ ساخت درمان بستر 10 خوابی دلگان در سال 89 و در دولت قبلی به زمین زده شده است، مرکز درمان بستری که بارها وعده افتتاح آن در این دولت توسط مسئولان به مردم داده شده است اما هنوز افتتاح نشده است.

,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه شهر دلگان با بیان اینکه عمق محرومیت بهداشتی و درمانی در این شهرستان 80 هزار نفری به اندازه ای است که ترمیم آن به تلاش و مجاهدت زیاد و شبانه روزی نیاز دارد، اظهار کرد: بیشتر این محرومیت ها یادگار دوران رژیم طاغوت است که هنوز بر پیکر این منطقه باقی مانده است

,

امام جمعه شهر دلگان با بیان اینکه ساخت مرکز درمان بستر 10 تختخوابی شهرستان دلگان از سال 89 آغاز شده است ولی هنوز با گذشت چندین سال هنوز افتتاح نشده است، بیان کرد: در سال 92 مصوبه ای برای ساخت بیمارستان 64 تختخوابی شهرستان دلگان به دانشگاه علوم پزشکی ارسال شده است اما با گذشت بیش از 3 سال هنوز یک درصد کار آن آغاز نشده است.

,

وی با تاکید بر اینکه بیماران این شهرستان برای درمان خود به شهرهای دور و نزدیک که با این منطقه فاصله زیادی دارند مراجعه می کنند، بیان کرد: اما برخی از این بیماران به دلیل فقر و تنگدستی توان پرداخت هزینه های سفر به این شهرها را ندارند و بخاطر بیماری جان خود را از دست می دهند.

,

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری با اشاره به اینکه در شهرستان دلگان و جنوب استان سیستان و بلوچستان پزشک متخصص وجود ندارد اضافه کرد: نه تنها هیچ پزشک متخصصی وجود ندارد بلکه پزشک زنان و زایمان هم نیست و زنان مجبور هستند به شهرهای دیگر مراجعه کنند و این و خود باعث هزینه های زیادی برای بیماران زن و خانواده های آنان می شود.

,

امینی فرد نماینده مردم شهرستانهای دلگان، ایرانشهر، سرباز و فنوج در مجلس در سفر چند ماه  قبل به شهرستان دلگان با اشاره به گلایه مندی های مردم این منطقه نسبت به کمبود فضای درمانی در این شهرستان گفت: در همین راستا وزیر بهداشت پیگیری هایی را در قالب یک سند چشم انداز برای  ارتقای شاخص های بهداشتی و درمانی استان انجام داده است.

,

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس همچنین به موضوع ارتقای بیمارستان ده تختخوابی در حال ساخت دلگان به 64 تختخوابی اشاره کرد و افزود: هنوز موافقت کمیسیون ماده 20 برای ارتقای این مرکز درمان بستر کسب نشده است.  

,

با توجه به سفر دهم اسفندماه رئیس جمهور به استان سیستان و بلوچستان، مردم شهرستان دلگان در انتظار افتتاح مرکز درمان بستر 10 تختخوابی شهرستان خود بودند ولی با توجه به آماده نبودن این مرکز درمان بستر، باز هم باید در انتظار وعده های بی تدبیری باشند که آیا در سال های آینده افتتاح خواهد شد و یا نه؟

,

ماندانا زنگنه دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان در گفتگو با عصر هامون اظهار کرد: سفر رئیس جمهوری به سیستان و بلوچستان در مجموع 77 وعده و تفاهم نامه شامل ( 23 وعده و 54 تفاهم نامه ) به تصویب رسید که مجموع تحقق هر دو آنها 90 درصد است.
 
دبیر ستاد پیگیری مصوبات سفر هیئت دولت به سیستان و بلوچستان ادامه داد: به دلیل جلوگیری از اشتباه دستاوردهای سفر ریاست جمهوری به استان در قالب وعده، تفاهم و کل پروژه ها تقسیم شده است.

,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه