اخبار داغ

سردار عروج در قزوین:

مقابله امروز ما با استکبار برگرفته از تفکر حضرت زهرا(س) است

مقابله امروز ما با استکبار برگرفته از تفکر حضرت زهرا(س) است
سردار عروج در قزوین بیان کرد: امروز ما سر سفره ای نشسته ایم که تفکر زهرایی را پرورش می‌دهد؛ البته ما نتوانسته ایم که آن را به صورت صحیح به مخاطب انتقال دهیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین، مراسم سالگرد تدوفین پنج شهید گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


سردار عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه در این مراسم درباره مکتب اصیل حضرت زهرا(س) اظهار کرد: تمام کسانی که در جامعه بشریت ادعا می‌کنند عملکرد آنها پشتوانه عقلانی دارد به این موضوع تاکید دارند که زنده بودن عقل ما به این است که به تمام موضوعات فکر کنیم تا سعادتمند شویم. 

وی در ادامه افزود: تمام اسنادی که ما در دسترس داریم این است که حضرت زهرا (س)۱۸ سال سن داشته است و تاثیر کم بودن سن ایشان تا ابد باقی مانده است. 

این فرمانده دفاع مقدس اذعان کرد: اسناد شرعی ما نشان می‌دهد که سن کم می‌تواند پایین بودن تفکر یا بالابودن آن را نشان دهد حال سوال این است که ما از این استاد چه استفاده ای باید کنیم؟ 

وی ادامه داد: فلاسفه عالم می‌گویند با تشخیص عقل حقایق تاریخی را بررسی کنید؛ در جهان ۸میلیارد انسان داریم که بر اساس دین، مکتب و نژاد تقسیم بندی شده اند. 

دفاع حضرت زهرا(س) از ولایت یک حرکت عقلانی بود 
سردار عروج اضافه کرد: با اسناد تاریخی موجود می‌دانیم که حضرت خدیجه(س) به واسطه فشارهای زمان خود شهید شدند و باتوجه به این موضوع به حضرت زهرا(س) در زمان مجردی لقب ام ابیها می‌دهند. 

وی بیان کرد: این بانوی بزرگوار در سن 9 سالگی مادر خود را از دست داده بودند و در کنار پیامبر ماندند و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند و همچون یک مادر در کنار حضرت بودند. 

مشاور عالی فرمانده کل سپاه تصریح کرد: یکی از القاب حضرت زهرا رشیده است و طبق زبان عربی این لقب به افرادی اطلاق می‌شود که در بین جمع بسیار حضور دارد یعنی سن کم ایشان مانعی برای وجود عقل فراوان نبوده است. 

وی ادامه داد: شهدای ما نیز صفت رشیدی را دارا بودند و با سن کم و عقل رشید در میدان مبارزه حضور داشتند و مانند حضرت زهرا(س) به میزان عقل لازم برای رشادت رسیده بودند. 

این فرمانده دفاع مقدس بیان کرد: حرکت حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت یک حرکت آگاهانه و عقلانی است. و افرادی مانند شهدا بدست حضرت زهرا عاقل می‌شوند و به سمت شهادت حرکت می‌کنند. 

امام اعتقاد داشتند که نباید کنار ظالم بنشنیم 
وی اذعان کرد: به گفته امام راحل چگونه می‌شود در یک خانه محقر زنی کودکانی را تربیت کند که جامعه جهانی برای نابود کردن تفکرشان عزم خود را جزم کنند. تمام افرادی که در جنگ شرکت کردند با تفکر زهرایی به میدان مبارزه رفتند و شهادت رسیدند. 

عروج افزود: امروز ما سر سفره ای نشسته ایم که تفکر زهرایی را پرورش می‌دهد؛ البته ما نتوانسته ایم که آن را به صورت صحیح به مخاطب انتقال دهیم؛ افرادی که با تفکر زهرایی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند دیه آنها نور خداوند است. 

وی عنوان کرد: حضرت امام اعتقاد داشتند که ما نباید کنار ظالم بنشنیم و کمک به کشورهای دیگر از این تفکر گرفته شده است؛ تمام کسانی که هم اکنون به شهادت می‌رسند بیمه شده حضرت زهرا(س) هستند. کدام مکتب جهان اینگونه انسان‌هایی دارد؟! 

مشاور عالی فرمانده سپاه در پایان گفت: افرادی که در راه مکتب زهرایی حرکت می‌کنند خداوند در لحظات سختی آنها را کمک می‌کند، هیچ کدام از ما نقشی در مبارزه نداشتیم و همه پیروزی‌ها بدست خداوند شکل می‌گیرد. 
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه