اخبار داغ

هزاران رومانیایی دوباره در حمایت از استعفای دولت تظاهرات کردند

هزاران رومانیایی دوباره در حمایت از استعفای دولت تظاهرات کردند
مردم رومانی در ادامه انتقاد از سیاست‌های دولت در حمایت از افراد فاسد دولتی، بار دیگر به خیابان آمدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هزاران تن از مخالفان دولت رومانی با تجمع در میدان پیروزی بخارست، از اتحادیه اروپا و ارزش‌های آن حمایت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرگزاری آلمان با اعلام این خبر نوشت که حدود سه هزار نفر در برابر پارلمان رومانی تجمع کردند و از دولت سوسیال‌دموکرات این کشور خواستند تا به دلیل تلاش برای حمایت از مقامات فاسد، استعفا کند.

,

یکشنبه شب، بیست و هفتمین شب متوالی بود که علیه «سورین گریندیانو» نخست‌وزیر رومانی و طرح جنجالی که وی از آن حمایت کرده بود، تظاهرات برگزار شد.

,

 این تظاهرات‌ها را می‌توان بزرگترین تجمع پس از سقوط «نیکولا چائوشسکو» رهبر کمونیست این کشور در سال 1989 دانست.

,

تظاهرات‌کنندگان فریاد می‌زدند: «استعفا.. استعفا».. «شما دزدها». عده‌ای هم نوشته‌ای داشتند که در آن واژه «مقاومت» به چشم می‌خورد.

,

دولت سوسیال دموکرات رومانی چندی پیش دو طرح را بدون ارسال به پارلمان تصویب کرد که علاوه بر بخشش محکومیت زندان، برای سیاستمداران این کشور که به اتهام فساد مالی و اختلاس به زندان محکوم شده‌اند، امکان نجات از این محکومیت را فراهم می‌کرد.

,

با استناد به این قانون که حدود دو هفته پیش به تصویب رسید، حکم رهبر حزب سوسیال دموکرات رومانی نیز که به اتهام اختلاس و تقلب در انتخابات به دو سال زندان محکوم شده است، اجرا نمی‌شد.

,

همچنین طبق این دستور دولتی گریندیانو، حدود دو هزار و 500 نفر از زندانیانی که در میان آنها نمایندگان و اعضای احزاب این کشور نیز وجود دارند، شامل عفو می‌شدند و از زندان آزاد می‌شدند.

,

انتهای‌پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه