اخبار داغ

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز:

دستگاه قضای ملجاء و پناهگاه مردم است

دستگاه قضای ملجاء و پناهگاه مردم است
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز گفت:دستگاه قضای ملجاء و پناهگاه مردم است و ما باید تلاش کنیم در این عرصه عدالت قضایی به مردم خدمات مناسب و شایسته عرضه کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای البرز، محمود محمودخانی بیان داشت: دستگاه قضای ملجاء و پناهگاه مردم است و ما باید تلاش کنیم در این عرصه عدالت قضایی به مردم خدمات مناسب و شایسته عرضه کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای البرز,

وی ادامه داد: تلاش ما بر این است تا به بهترین نحو ممکن به بررسی مشکلات مردم بپردازیم و با رسیدگی به موقع و کاستن از اطاله دادرسی به بهترین نحو پاسخگوی مراجعان باشیم.

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز اضافه کرد: ما در دستگاه قضایی تلاش می کنیم با اجرای سریع و به موقع قانون و احکام قضایی، اعتماد مردم را نسبت به دستگاه قضایی افزایش دهیم؛ اما لازم است مردم نیز با وسیع تر کردن آگاهی های قضایی و شناخت مسئولیت های حقوقی خود از شکل گیری پرونده های متعدد در دستگاه قضایی پیشگیری نمایند.

,

وی افزود: عموم مردم نسبت به مسئولیت های حقوقی و اجتماعی خویش آگاهی و دانش کافی را ندارند که منجر به اختلاف و درگیری شده که در نتیجه فزونی پرونده های قضایی را در پی دارد.

,

محمودخانی عنوان کرد: قطع یقین مردم با وسیع تر کردن آگاهی های قضایی و شناخت مسئولیت های حقوقی خود از شکل گیری پرونده‌های متعدد در دستگاه قضایی پیشگیری می نمایند.

,

وی لازمه تحقق عدالت را تحقق عوامل مختلف درون سازمان و برون سازمانی دستگاه قضا دانست و اظهارداشت: قاضی براساس علم قضاوت که بر پایه های استدلال، شهود، قرائن و مستندات است قضاوت می کند در نتیجه بخشی از کار قضاوت در دستان قاضی است ولی بخش مهم آن در اختیار مردم است.

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز خاطرنشان کرد: اگر مردم آگاهی های حقوقی لازم و متناسب با نوع فعالیت های خویش را داشته باشند، در رفتارها و برنامه های کاری خویش دچار خطا و اشتباه نشده و اگر از ناحیه طرف مقابل حقشان تضییع شود به واسطه رفتار مبتنی بر قانون، در احقاق حق با کاستی در جهت اثبات ادعایشان مواجه نمی شوند.

,

وی تصریح کرد: نمی توان در رفتارهای اجتماعی و ارتباط با دیگران چه در ازدواج، عقد قرارداد، معاملات و … کوتاهی کرد و بعد از قاضی انتظار داشت بدون وجود ادله موجه قانونی رأی به حقانیت فردی دهد که حقش تضییع شده است.

,

محمودخانی یادآورشد: افراد مختلف در جامعه باید بیاموزند که در جامعه برای انجام کارهایشان ملتزم به قانون باشند و با انجام امور خویش در بستر قانونی زمینه تضییع حق خویش را کاهش دهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه