اخبار داغ

مدیرکل بنیاد شهید استان:

همایش ملی "نماد ایثار" در قزوین برگزار می‌شود

همایش ملی "نماد ایثار" در قزوین برگزار می‌شود
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین بیان کرد: همایش ملی "نماد ایثار" جهت تجلیل از نقش بی‌بدیل و ماندگار آیت الله باریک‌بین در دفاع مقدس با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین،نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اصحاب رسانه پیش از ظهر امروز(دوشنبه) به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سالن جلسات این اداره برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,

غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست اظهار کرد: ۲۲ اسفند سال ۵۸ به فرمان امام راحل، نهاد مقدس و آرمانی بنیاد شهید و امور ایثارگران وقت تشکیل شد. 

وی افزود: این نهاد در بدو تشکیل به منظور ارائه خدمات به جامعه ایثارگران تشکیل شد چراکه آمار شهدا و جانبازان بسیار پایین بود اما امام راحل با درایت و آینده نگری که داشتند چیزهایی را می‌دیدند که حتی افراد مسئول هم به فکرشان خطور نمی‌کرد و حتی مطرح می‌شد که چرا باید چنین نهادی در کنار سایر دستگاه‌های خدمات رسان تشکیل شود.

فرهنگ ایثار یعنی ترجیح منافع گروهی به منافع حزبی و فردی
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: هدف تشکیل بنیاد شهید و امور ایثارگران فقط بحث‌های خدماتی و حمایتی نیست بلکه هدف و رسالت مهم و اساسی این نهاد، بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. 

وی ادامه داد: در صورتی‌که بتوانیم این فرهنگ را در لایه‌های مختلف جامعه نهادینه کنیم قطعا بسیاری از مشکلات و معضلات کاهش می‌یابد و اگر بتوانیم فرهنگ ایثار که اوج آن شهادت و رسیدن به لقای الهی است را در جامعه تحکیم کنیم بسیاری از مسائل مرتفع می‌شوند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
حقایق‌پور با بیان اینکه فرهنگ ایثار یعنی ترجیح منافع گروهی به منافع حزبی و فردی گفت: متاسفانه بعضا شاهد هستیم برخی برای رسیدن به منافع فردی و حزبی منافع اجتماع و کشور را نادیده می‌گیرند و فقط به دنبال تحقق منافع فردی خود هستند. 

وی عنوان کرد: 22 اسفند سال 83 در شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است البته در جامعه ایران اسلامی که ما همه چیز خود را از شهدا، جانبازان و آزادگان و خانواده صبور آنها داریم به نظر من هر روز، روز شهید و جانباز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: در نظر سنجی که در سال 92 انجام شد فقط 1.5 درصد مردم از نامگذاری روز 22 اسفند با عنوان روز شهید مطلع بودند اما در این 3 سال با توجه به اقدامات انجام شده میزان آشنایی مردم به 44.6 افزایش یافته است و هدفگذاری بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز برای سال جاری رسیدن به 55 درصد است. 

وی در ادامه بیان کرد: باید در راستای نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت تلاش کنیم و برای ماندگاری آن در طول تاریخ، باید بتوانیم این فرهنگ را به سوی مردمی شدن هدایت کنیم.

کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان تجلیل می‌شوند
حقایق‌پور در ادامه با اشاره به برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام گفت: همایش ملی نماد ایثار جهت تجلیل از نقش بی‌بدیل و ماندگار آیت الله باریک‌بین در دفاع مقدس با حضور شخصیت‌های کشوری و استانی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار می‌شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی عنوان کرد: اجرای طرح سپاس، برگزاری جشن تولد شهدا در مهدهای کودک سراسر استان برای آشنایی کودکان و نونهالان با شهدا برای اولین بار در استان، تجلیل از خادمان شهدا و فعالان در عرصه دفاع مقدس ویژه بانوان، کاشت 200 نهال به یاد 200 شهید مفقودالجسد استان از جمله برنامه‌های این هفته است. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اضافه کرد: برگزاری شب‌های قرآنی در منازل شهدا، برگزاری یادواره شهدا، غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از کارآفرینان برتر شاهد و ایثارگر استان و نواختن زنگ ایثار از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روزهای 16 تا 22 اسفند ماه است. 

انتهای پیام/
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه