اخبار داغ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گرگان:

سرمایه گذاری وزارت ارشاد در حوزه قرآنی بیشتر می شود/ خبرهای خوش برای بیمه قرآنی ها

سرمایه گذاری وزارت ارشاد در حوزه قرآنی بیشتر می شود/ خبرهای خوش برای بیمه قرآنی ها
وزیر فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه سال آینده سرمایه گذاری بیشتری در حوزه قرانی خواهیم داشت گفت: تمام چالش های امروز کشور ناشی از فاصله ما با قرآن است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از پاسرو؛ سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ظهر امروز در اختتامیه جشنواره های قرآن و عترت استان گلستان گفت: پیش از هر نکته ای باید به این باور برسیم که گفتمان حاکم بر کشور باید قرآنی باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  پاسرو؛ ,

وی افزود: فرهنگ ما، سیاست ما، اقتصاد ما، مدرسه و دانشگاه ما باید بر مبنای گفتمان و فرهنگ قرآنی حرکت کنند، قرآن مسیر روشنی برای رسیدن جامعه به قله های فضیلت و توسعه و معنویت است و اگر بنا داریم در جامعه انسانهای سالم و درستکار و پاکدست داشته باشیم باید به گفتمان قرآنی متوسل شویم.

,

راه نجات جامعه خسته از زندگی ماشینی بازگشت به گفتمان "قرآن" است

, راه نجات جامعه خسته از زندگی ماشینی بازگشت به گفتمان "قرآن" است,

صالحی امیری تأکید کرد: اگر می خواهیم خانواده ها را از آسیب های پرتلاطم دوران حفظ کنیم باید به قرآن متوسل شویم، برای پاسخ به جامعه خسته از زندگی ماشینی باید همگی همصدا به قرآن متصل شویم، در واقع راه نجات این جامعه خسته از زندگی ماشینی بازگشت به گفتمان قرآن است.

,

وزیر ارشاد با بیان اینکه قرآن از بدو تولد همیشه راهنمای ماست، تصریح کرد: امروز که جامعه ایران ما پرچمدار اسلام و اهل بیت(ع) است بیش از دیگران نیازمند گفتمان قرآنی است، قرآن کریم برای ما هم مسیر و هم چراغ هدایت است.

,

تمام چالش های امروز کشور ناشی از فاصله ما با قرآن است/ طلاق و ناامنی با تمسک به قرآن حل می شود

, تمام چالش های امروز کشور ناشی از فاصله ما با قرآن است/ طلاق و ناامنی با تمسک به قرآن حل می شود,

وی متذکر شد: تمام چالش های امروز ایران ناشی از فاصله ما با قرآن است، اگر کشور به نور قرآن منور شود همه ی اجزای آن تطهیر خواهد شد و طلاق ها و خشونت ها و ناامنی ها از آن رخت می بندد.

,

صالحی امیری گفت: ما به قرآن هم در زمینه مبانی معرفتی و قرائتی و هم در زمینه انسان شناختی محتاجیم و بنای ما برای حرکت به سمت ساخت جامعه مبتنی بر ارزش های انسانی باید در این مسیر باشد.

,

به سمت خلق زبان های متنوع برای انتقال مفایهم قرآنی حرکت کنیم

, به سمت خلق زبان های متنوع برای انتقال مفایهم قرآنی حرکت کنیم,

وزیر فرهنگ با بیان اینکه امروز باید بیش از گذشته با قرآن آشتی کنیم، افزود: باید به زبان های جدید از جمله زبان شعر، داستان، فیلم و موسیقی برای انتقال مفاهیم قرآنی روی بیاوریم و برای این مهم به سمت خلق زبان های متنوع حرکت کنیم به خصوص در مدرسه و دانشگاه باید به این مهم پرداخته شود تا مفاهیم قرآنی به نسل های جوان و نوجوان انتقال یابد.

,

توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه وزارت فرهنگ است

, توسعه فرهنگ قرآنی وظیفه وزارت فرهنگ است,

وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد وظیفه خود می داند که همه توان خود را در توسعه فرهنگ قرآنی بکار بگیرد و در همین راستا معاونتی با عنوان قرآن و عترت در بالاترین سطح وزارتخانه در نظر گرفته است.

,

صالحی امیری با تأکید بر اینکه هیچ ارزش و فضیلتی در جامعه بالاتر از قرآن نخواهد بود، ابراز کرد: هر چه در زمینه قرآنی سرمایه گذاری کنیم فردا آن را برداشت خواهیم کرد.

,

بازار و تجارت ما باید با مفاهیم قرآنی آشنا شود/ مفاهیم درس آموز قرآنی در "سیاست"

, بازار و تجارت ما باید با مفاهیم قرآنی آشنا شود/ مفاهیم درس آموز قرآنی در "سیاست",

وزیر فرهنگی با بیان اینکه سبک زندگی ما باید قرآنی شود، متذکر شد: تجارت و سیاست ما باید قرآنی شود، بازار ما باید به مبانی قرآن آشنا شود، در سیاست قرآنی نیز مفاهیم درس آموز بسیاری نهفته است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

,

وی ادامه داد: جامعه قرآنی، گلستانی از گلهای متنوع و رنگارنگ است و خدا را شاکریم که امروز در استان گلستان شاهد برنامه های قرآنی گوناگون هستیم این امر گلستان را گلستان می کند.

,

صالحی امیری با اشاره به شهیده قرآنی استان گلستان، شهیده مرجانه نازقلیچلی فرماندار بندرترکمن، ابراز کرد: دیار گلستان با اقوام مختلف همگی متوسل به قرآن و علاقه مند به اهل بیت (ع) هستند، شهیده نازقلیچی افتخار بزرگ قوم فقید ترکمن و استان گلستان و کشور ایران است و تلاش خواهیم کرد این شخصیت دنیای اسلام را به عنوان یک نمونه به جهان معرفی کنیم که همگان بدانند این جامعه اسلامی به حدی متعالی شده که شخصیت های آن به حد اعلای انسانی یعنی شهادت رسیدند و عروج یافتند.

,

سرمایه گذاری وزارت ارشاد در حوزه قرآنی بیشتر می شود

, سرمایه گذاری وزارت ارشاد در حوزه قرآنی بیشتر می شود,

وی با بیان اینکه سال آتی سرمایه گذاری بیشتری در حوزه قرآنی خواهیم داشت، متذکر شد: همه باید دست به دست هم دهیم تا گفتمان قرآنی در جامعه گسترش پیدا کند و از قِبَل آن همه به آرامش برسند، اکسیر نجت بخش جامعه قرآن است و اگر بنا داریم پلیدی و پلشتی را از جامعه پاک کنیم باید به نور قرآن منور شویم.

,

افتخار بزرگی برای دولت است که در مسیر قرآنی قدم بردارد/ شأنی جز خدمت به قرآن نداریم

, افتخار بزرگی برای دولت است که در مسیر قرآنی قدم بردارد/ شأنی جز خدمت به قرآن نداریم,

وزیر فرهنگ با بیان اینکه هیچ شانی جز خدمت به قرآن برای خود قائل نیستیم، گفت: افتخار بزرگی برای دولت است که بتواند در مسیر قرآن قدم بردارد، به یاد داشته باشیم که امام(قدس سره) در آخرین لحظات روی تخت بیمارستان نیز با قرآن مانوس بودند و رزمندگان و شهدای ما نیز از قرآن جد ا نمی شدند امروز نیز راه نجات ملت توسل به قرآن است.

,

هیچ کس  در دولت نمی تواند خود را رافع مسئولیت قرآنی بداند/ 5 هزار موسسه قرآنی در کشور داریم

, هیچ کس  در دولت نمی تواند خود را رافع مسئولیت قرآنی بداند/ 5 هزار موسسه قرآنی در کشور داریم,

صالحی امیری خاطرنشان کرد: امروز در کشور حدود 5هزار کانون قرانی داریم که حدود نیمی از آن توسط معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد هدایت و حمایت می شود، همه باید در امر قرآنی از یکدیگر سبقت بگیرند، هیچ کس نمی تواند خود را رافع مسئولیت قرآنی بداند.

,

خبرهای خوش برای بیمه قرآنیان

, خبرهای خوش برای بیمه قرآنیان,

وی اعلام کرد: اخیرا برای بیمه قرآنیان قدم های موثری برداشتیم و حدود 2هزار نفر را مجددا بیمه کردیم، از دیگر اقدامات قرانی وزارت برپایی نمایشگاه های قرآنی در 100 شهر بود و تلاش برای گسترش معرفت قرآنی جزو برنامه های قطعی ما در آینده خواهد بود.

,

قرآنی ها نور چشم ما هستند

, قرآنی ها نور چشم ما هستند,

وزیر فرهنگ و ارشاد تأکید کرد: بنا داریم با جهت گیری جدید و با انگیزه و سرعت بیشتر توسعه فرهنگ قرآنی را دنبال کنیم، برای رسیدن به قله های توسعه یک نقطه و یک هدق بیشتر نداریم که آن نیز "قرآن" است، قرآنی ها نور چشم ما هستند و همیشه انها را مورد تکریم قرار می دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه