اخبار داغ

رئیس سازمان جوانان هلال احمر اعلام کرد:

فعالیت ۳۵۰۰ کانون غنچه‌های هلال در کشور

فعالیت ۳۵۰۰ کانون غنچه‌های هلال در کشور
رئیس سازمان جوانان هلال احمر بیان کرد: جمعیت هلال احمر، ۳۵۰۰ کانون غنچه‌های هلال ، ۳۰۰۰ مهدکودک و ۵۰۹ پیش دبستان را تشکیل داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین، اختتامیه دومین جشنواره سراسری قصه گویی مهر با عنوان "لی لی حوصک" پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با حضور مربیان کانون غنچه‌های هلال احمر از ۲۱ استان کشور و ریاست سازمان هلال احمر کشور در تالار اجتماعات کتابخانه امام خمینی(ره) برگزار شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح قزوین,


مسعود حبیبی، رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور در این مراسم ضمن تشکر از جمعیت هلال احمر استان قزوین برای میزبانی این جشنواره اظهار کرد: زمانی که از برگزاری جشنواره"لی لی حوضک" باخبرشدم خبر بسیار لذت بخش و خوشحال کننده ای بود. 

وی افزود: برگزاری این جشنواره نتیجه همکاری ویژه سازمان بهزیستی با سازمان جمعیت جوانان هلال احمر است که اگر این همکاری نبود ما نمی‌توانستیم با ۳هزار مهدکودک همکاری و هماهنگ شویم. 

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور بیان کرد: شکل گیری شخصیت کودک در دوران کودکی انجام می‌شود، تصور بود شخصیت کودک در دوران ابتدایی و مدرسه شگل می‌گیرد؛ اما تحقیقات اندیشمندان نشان می‌دهد که دوران طلایی ۲ تا ۶ سالگی آینده کودک را می‌سازد. 

حبیبی در ادامه اضافه کرد: تربیت در این دوران نقش مهمی در وجود کودکان دارد، بازه سنی ۲ تا ۶ سالگی دوران یادگیری حرکت کردن، خوب بودن، بخشیدن، رعایت نظم ودوست داشتن کودکان است.

این مسئول افزود: مهارت‌های مهم رفتاری اخلاقی زندگی ما در دوران کودکی شکل می‌گیرد که برای نقش‌های آینده کودکان اهمیت بسزایی دارد. 

مهدکودک‌ها جای پدر، مادر و پدربزرگ و مادربزرگ را گرفتند
رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور با اشاره به اهمیت تربیت در دوران کودکی عنوان کرد: بر همین اساس جمعیت هلال احمر، ۳۵۰۰ کانون غنچه‌های هلال ، ۳۰۰۰ مهدکودک و ۵۰۹ پیش دبستان را تشکیل داده است.

وی با اشاره به فعالیت کانون غنچه‌های هلال بیان کرد: ما در این کانون‌ها احترام به بزرگترها، درست صحبت کردن، محبت کردن، هدیه دادن و بسیاری دیگر از برنامه‌های ارزشمند را به کودکان آموزش می‌دهیم. 

حبیبی با بیان اینکه این کانون‌ها حقیقتا انسان ساز است، اظهار کرد: در قصه گویی مهر، قران کتاب آسمانی به صورت داستان، شاهنامه به صورت داستان و روایت، مثنوی و معنوی به صورت قصه و داستان در این کانون‌ها بیان می‌شود.

وی گفت: ما قصه‌های مادربزرگ و مادران ما را فراموش نمی‌کنیم که در همین داستان‌ها نتیجه خوبی و بدی را به ما یاد می‌دادند. 

این مسئول یادآور شد: مهدکودک‌ها جای پدر، مادر و پدربزرگ و مادربزرگ را گرفتند که در این بین مربیان مهدکودک نقش بسیار بزرگی در تربیت نسل آینده دارند. 

رئیس سازمان جوانان هلال کشور در پایان خاطر نشان کرد: مربیان باید قدر خود را بدانن چرا که برای تربیت نسل آینده ارزشمند هستند و امیدواریم بتوانیم این جشنواره را در دیگر کشورها برای انتقال فرهنگ اصیل ایرانی برگزار کنیم. 

انتهای پیام/

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه