اخبار داغ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان:

سال پر برکت قرآنی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان/ از 5 کتاب نویسندگان گرگانی رونمایی شد

سال پر برکت قرآنی برای اداره کل فرهنگ و ارشاد گلستان/ از 5 کتاب نویسندگان گرگانی رونمایی شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان سال 95 را با برگزاری 10 جشنواره قرآن و عترت در استان سالی پربرکت در این زمینه خواند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از پاسرو؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ظهر امروز در مراسم متمرکز هفته قرآن و عترت استان گفت: سال 95 برای اداره کل ارشاد استان گلستان سال پر برنامه و پر برکتی در زمینه قرآنی بود و افتخارهای بزرگی در این زمینه داشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پاسرو؛ ,

وی افزود: 10 جشنواره قرآنی در استان برگزار شد که برای هر کدام به صورت جداگانه مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان برگزار کردیم اما بدلیل اهمیت موضوع قرآن برای اداره کل ارشاد استان، مراسم اختتامیه متمرکزی نیز در نظر گرفته شد.

,

حجت الاسلام فضیلت تصریح کرد: هدف کلی ما از انجام این فعالیت ها صرف انجام کار نبود بلکه هدف اصلی اشاعه فرهنگ قرآنی و جریان سازی آن در جامعه است و ریشه این اقدام ما نیز به عقد تفاهمنامه اداره کل ارشاد استان با معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ بر می گردد.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان تصریح کرد: بنا بود 14 جشنواره قرآنی برگزار شود اما بدلیل اینکه مشارکت سایر دستگاه ها در همه زمینه ها محقق نشد 10 جشنواره برگزار شد که اداره کل فرهنگ و ارشاد به صورت مستقیم متولی 5 جشنواره آن شد.

,

وی خاطرنشان کرد: جشنواره های فیلم قرآنی، شعر قرآنی، تئاتر قرآنی، هنرهای تجسمی قرآنی، داستان قرآنی، داستان و رمان قرآنی، تلاوت قرآنی و رسانه و قرآن از جمله جشنواره های استان گلستان در زمینه قرآن و عترت است که بنا بر اصل تمرکز زدایی هر جشنواره در بخشی از جغرافیای استان برگزار شد.

,

فضیلت به جشنواره فجر نیز اشاره کرد و افزود: در جشنواره فجر هم شاهد اجرای جشنواره های فیلم فجر، تئاتر فجر، مد و لباس و موسیقی فجر در استان بودیم که در جشنواره مد و لباس رکورددار کشوری شدیم.

,

مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان گفت: حدود 508 اثر به جشنواره مد و لباس ارسال شد که در بخش آثار رسیده رکورددار کشور شدیم.

,

وی در پایان متذکر شد: امیدواریم خداوند توفیق بدهد تلاشهای هر چه بهتر و گسترده تر و خداپسندانه تر در راستای توسعه فرهنگ قرآنی به ما عنایت بفرماید.

,

در پایان این مراسم از نفرات اول هر بخش از 10 جشنواره قرآن و عترت استان با اهدای لوح تقدیر و یک بسته فرهنگی تقدیر به عمل آمد.

,

رونمایی از «فصلنامه آیت بوستان، درسنامه قرآن، مائده های آسمانی، دیوان شعر قرآن و عترت و دیوان استرآبادی» نیز بخش حاشیه ای این مراسم بود که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد(صالحی امیری) و استاندار گلستان(صادقلو) انجام شد.

,

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد نیز حضور داشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه