اخبار داغ

مدیر کل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر:

جایگاه دوم گلستان در رشد شیوع مواد مخدر/36 درصد از معتادین افراد تحصیل کرده هستند

جایگاه دوم گلستان در رشد شیوع مواد مخدر/36 درصد از معتادین افراد تحصیل کرده هستند
مدیرکل دفتر تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر جامعه را در مواجه با یک تهدید استراتژیک دانست و گفت: متاسفانه امروز استان گلستان دومین استان از نظر رشد شیوع مواد مخدر است و طبق تحقیقات مواد مخدر سالیانه 20 هزار میلیارد تومان به اقتصاد کشور لطمه می زند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قابوس نامه، حمید رضا صرامی با بیان این مطلب درجمع گنبدکاووس، مواد مخدر را یکی از 4 اولویت اصلی از میان فقر، مشکلات زیست محیطی و آسیب های اتمی دانست و افزود: اعتیاد  و مصرف مواد مخدر اولویت مبارزه با آسیب های اجتماعی است و بزرگترین کشورهای قرن 21 را دچار خود کرده، در ایران 58 درصد از معتادین زیر 34 سال سن دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قابوس نامه,

وی در ادامه به تهاجم فرهنگی و اجتماعی دشمن بر روی جوانان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: بهترین نسل توسعه ای کشور در لای چرخدنده اعتیاد قرار دارند، که 9.3 درصد معتادین را دختران و بانوان تشکیل داده، 36 درصد از معتادین افراد تحصیل کرده از فوق دیپلم تا دکتری هستند و 64 درصد معتادین افراد متاهل را تشکیل می دهند.

,

مشاور وزیر با بیان اینکه 7 میلیون خانواده معتادین دغدغه دارند، افزود: در شبانه روز بسیاری از مصرفها با موضوع تفریح، کنجکاوری و لذت طلبی شروع می شود ولی در پایان اذعان می کنند که اشتباه کردند،

,

صرامی با بیان اینکه  23.6 درصد از جمعیت 15 تا 64 سال مبتلا به اختلالات روانی، افسردگی،‌استرس و اضطراب هستند، گفت: در این عصر ما با تضعیف ریشه های سنت مواجه هستیم و جایگاه خانواده تضعیف می شود و 254 ماهواره از طریق شبکه های فارسی زبان بنیادهای مذهبی و فرهنگی ما را تضعیف می کنند.

,

حمید رضا صرامی در ادامه 65 درصد از همسر آزاری ها را وابسته به اعتیاد دانست و گفت: 55 درصد از طلاق ها، 40 درصد از سرقت ها، 30 درصد از کودک آزاری ها، 25 درصد از قتل ها، 23 درصد از نزاع ها،  20 درصد از جرایم منکراتی و 10 درصد از جرایم مالی وابسته به اعتیاد است و مولفه جلوگیری از آن عامل خودکنترلی می باشد، نتایج و بررسی های ما به این است که اعتیاد در حوزه اقتصاد سالیانه 20 هزار میلیارد تومان لطمه می زند.

,

جبهه تهدیدات مواد مخدر متناسبت با اقدامات فرهنگی ما نیست

, جبهه تهدیدات مواد مخدر متناسبت با اقدامات فرهنگی ما نیست, جبهه تهدیدات مواد مخدر متناسبت با اقدامات فرهنگی ما نیست,

وی در ادامه افزود: تقویت معنویت و باورهای دینی گام های موثری است که در کاهش اعتیاد نقش دارد، مذهب را می توان مهم ترین عامل در پیشگیری از آسیب های اجتماعی عنوان کرد .

,

مشاور وزیر با بیان اینکه اقدامات فرهنگی ما متناسب با هجمه ها و تهدید های اعتیاد نیست، تصریح کرد: تقوای درونی مهم ترین عامل و ترمز دستی در کنترل انسان می توان انست که از سوی مبلغان باید در این حوزه اقدام جدی انجام گیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه