اخبار داغ

گزارشی از آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر

گزارشی از آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر
آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۵ با محوریت ساماندهی مراسمات عروسی در تالارها با حضور اعضا تشکیل شد و نظرات و پیشنهاداتی جهت کنترل و نظارت بر کار تالارها، مراکز خدمات و تشریفات مجالس ازدواج و کنترل کارناوال های عروسی در ساعات بامدادی که با ترقه زدن منجر به آزار و اذیت شهروندان می شود، برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از قلمکده ، آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۵ با محوریت ساماندهی مراسمات عروسی در  تالارها با حضور اعضا تشکیل شد و نظرات و پیشنهاداتی جهت کنترل و نظارت بر کار تالارها، مراکز خدمات و تشریفات مجالس ازدواج و کنترل کارناوال های عروسی در ساعات بامدادی که با ترقه زدن منجر به آزار و اذیت شهروندان می شود، برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده,

امام جمعه خمینی شهر که ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان را برعهده دارد با اشاره به مصوبات جلسه پیشین این شورا گفت: قرار بر این شد که به منظور پیشگیری از آسیب های فضای مجازی اقداماتی نظیر راه اندازی کانال هایی با محتوا که علاوه بر پاسخگویی به شبهات، خوراک های فرهنگی نیز تولید کند و همچنین شناسایی و رصد شبکه های فعال در شهرستان انجام شود.

,

آیت الله رحیمی با تاکید بیشتر بر نظارت بر شبکه های اجتماعی فعال در شهرستان گفت: شناسایی شبکه های مجازی فعال در شهرستان باید با کمک اداره اطلاعات و پلیس فتا انجام بگیرد، کار نشد ندارد و باید در اسرع وقت جلسه ای پیرامون این موضوع تشکیل شود.

,

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی شهر ادامه داد: از آنجا که گروه ها و کانال های بسیاری در شهرستان فعال است که شناسایی همه آنها ممکن نیست انجام چنین کاری دشوار است و ما هنوز راهکار لازم را پیدا نکرده ایم.

,

موسوی با تاکید بر اینکه دستمان از انجام چنین کاری کوتاه است، گفت: مدیر یکی از کانال های فعال در شهر با حدود ۵ هزار عضو را فراخوانی کرده و تذکرات لازم را در خصوص محتوایی که در اختیار مخاطب قرار می دهد به وی داده ایم.

,

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان خمینی شهر با اشاره به ساماندهی مراسم عروسی با هدف پیشگیری از انحرافاتی که در برخی مراسم ها پیش می آید، افزود: باید گروه های هنری با برنامه هایی نظیر شعبده بازی، نمایش، موسیقی زنده و… پس از اخذ مجوز فعالیت از اداره ارشاد به مدیران تالارها معرفی شوند تا از انحرافاتی که بعضا بر اثر بی برنامگی در جشن های عروسی پیش می آید جلوگیری شود.

,

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان خمینی شهر در ادامه  در خصوص این موضوع با تاکید بر اینکه اجرای برنامه هایی مثل شرب خمر در تالارها تعطیلی آن مرکز و عواقب بعدی را به همراه دارد، گفت: ماموران پلیس نیروی انتظامی مرتب به ۲۵ تالار دارای مجوز شهرستان سرکشی می کنند و این اتفاق ها در تالارها نمی افتد مگر اینکه افرادی خارج از فضای تالار اقدام به این عمل کنند و در خارج فضای تارلار باشد که این موضوع دیگری است.
سرهنگ علی جعفرنژاد اضافه کرد: در طول سال نزدیک به دویست شب داریم که معمولا مراسمی عروسی در شهرستان برگزار می شود و کاروان های عروسی که در خیابان ها راه می افتد مردم را در رنج و عذاب فرو می برد.

,
,

وی با ابراز از اینکه نامه های شکایت مردم از این سر و صداها رسیده است، اظهار کرد: در این مدتی که در خمینی شهر فعالیت می کنم تدابیر تازه ای اندیشیده ایم که در کاهش این آزار و اذیت ها موثر بوده است.

,

فرمانده نیروی انتظامی برداشتن شماره پلاک خودروهایی که در کاروان های عروسی اقدام به ایجاد سر و صدا در نیمه شب و ترقه زنی می کنند را از اولین گام ها برشمرد و گفت: صاحب خودرو فراخوانی شده و علاوه بر جریمه نقدی یک هفته خودروی وی توقیف می شود و به جهت آسیب رسیدن به تابلوهایی که شهرداری در معابر نصب می کند، شخص متخلف به شهرداری نیز معرفی می شود تا جریمه خسارت زدن به تابلوها توسط ترقه، پرداخت شود و در نهایت خودرو با اجازه دادستان آزاد می شود.

,

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این اخبار باید به گوش مردم برسد، از کاهش تخلفات کاروان های عروسی در محله دستگرد خبر داد و افزود: با حضور و سخنرانی در مساجد شهرستان قوانین را به اطلاع مردم می رسانیم، اداره آموزش و پرورش نیز باید این خبر را ازطریق دانش آموزان به خانواده ها برساند، ائمه جماعات نیز در مساجد برای مردم بگویند و از ظرفیت شبکه های اجتماعی در جعت اطلاع رسانی استفاده شود.

,

فرماندار شهرستان خمینی شهر در پایان جلسه با اشاره به نیاز فرهنگ سازی در خصوص قوانین  موضوعات مختلف، گفت: قوانینی که نیروی انتظامی و اتاق اصناف دارد باید مطالعه و بررسی شود و مقام قضایی فقط مستند به ماده های قانونی دستور و حکم قضایی را می تواند صادر کند.

,

احمد رضوانی با تاکید بر اینکه ما با شادی و رفاه  مردم مخالف نیستیم اما اجازه هنجارشکنی  و عبور از خط قرمزها را نمی دهیم، افزود: مردم این شهر متدین و مسلمان هستند و برای نظام و انقلاب خون جوانان خود را نثار کردند و باید ضوابط و مقررات رعایت و حرمت ها حفظ شود

,

وی اضافه کرد: مدیران تالارها با نظارت بیشتر جلوی هنجارشکنی ها را بگیرند تا نیازی به ورود نیروهای نظامی و ادارات نظارتی بر اماکن عمومی نباشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه