اخبار داغ

برگزاری آزمون شفاهی روحانیون مستقر در شهرستان تالش

برگزاری آزمون شفاهی روحانیون مستقر در شهرستان تالش
آزمون کتبی قرآن کریم ویژه روحانیون مستقر شهرستان های تالش، رضوانشهر،آستارا و ماسال در اداره تبلیغات اسلامی تالش برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مریان خبر؛ با حضور حجت‌الاسلام نادر یوسفی رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه آزمون کتبی قرآن کریم ویژه روحانیون مستقر شهرستان های تالش، رضوانشهر،آستارا و ماسال در اداره تبلیغات اسلامی تالش برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مریان خبر,

حجت الاسلام یوسفی مسئول برگزاری این آزمون طی سخنانی در ابتدای این امتحان شفاهی قرآن کریم با بیان اینکه «برای اینکه بتوانیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم برنامه‌هایی داریم» عنوان کرد: افقی که پیش روی ماست این گونه ترسیم شده که قرآن در مساجد باید از مهجوریت خارج شود تا حق کلام خدا در خانه خدا ادا شود و اگر حق کلام خدا در خانه‌اش ادا نشود نباید توقع داشته باشیم که سایر مراکز به این مقوله بپردازند و برای مهجوریت‌زدایی از قرآن باید از مساجد این کار را شروع کنیم.

,

وی ادامه داد:  به قرآن به‌عنوان یک متن اصلی باید عمیق پرداخته شود و می بایست آموزش سطوح مختلف قرآن در برنامه اصلی روحانیون مستقر در مساجدقرار گیرد.

,

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آستانه اشرفیه در ادامه سخنانش به فضایل والای قرآن پرداخت و گفت:ما اگر به آموزه های قرآنی خوب پیوند بخوریم بسیاری از معضلات جامعه حل خواهد شد و باید گفت بیشتر مشکلات امروز جامعه ما ناشی از فاصله گرفتن از قرآن است.

,

حجت الاسلام یوسفی به جایگاه والای مسجد اشاره کرد و گفت : مساجد بیشترین نقش را در پیشبرد اهداف دین مبین اسلام ایفا نموده‌اند و از آن جا که در صدر اسلام تنها مکانی بود که در آن بهترین، بیشترین، پاک‌ترین و کم‌خرج‌ترین اجتماعات دنیا شکل می‌گرفت، همواره بر حضور در آن، تأکید شده است.

,

این مسئول فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: برای نجات از گمراهی و ضلالت چاره‌ای جز تبعیت از قرآن و اهل‌بیت (ع) نیست وهر کس تنها به بخشی از سیره‌ی این هدایتگران عمل کند، سعادت و کمال نصیب او خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه