اخبار داغ

مدیرعامل بنادر و دریانوردی:

ترمینال های نفتی اولین اولویت کشور در حوزه بنادر و دریانوردی است

ترمینال های نفتی اولین اولویت کشور در حوزه بنادر و دریانوردی است
مدیرعامل بنادر و دریانوردی و مدیرمعاون وزیر راه گسترش ترمینال های نفتی را اولین اولویت کشور در حوزه بنادر و دریانوردی اعلام کرد و گفت:منابع گسترش ترمینال های نفتی تامین شده و تا پایان سال پیمانکار آن انتخاب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای ساحل،محمد سعیدی نژاد امروز دوشنبه در همایش دوروزه معاونان سازمان بنادر ودریانوردی کشوردر بندرعباس اظهار داشت: توسعه شبکه بنادر کشور و تقویت بنادر کوچک از راهبردهای سازمان بنادر و دریانوردی است و بر اساس آخرین بررسی های فنی انجام شده مجموع سواحل کشور شامل سرزمین اصلی، جزایر و ساحل رودخانه های قابل کشتیرانی پنج هزار و ۷۹۵ کیلومتر می باشد که نقش حاکمیتی سازمان بنادر درباره آنها باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای ساحل،, ندای ساحل،,

وی با بیان اینکه مجموع فعالیت ها در ۱۱ ماه گذشته در این بندر ۳۵ درصد افزایش را نشان می دهد، ادامه داد: تخلیه و بارگیری ۳۴ درصد، صادرات ۵۱ درصد، ترانشیپ ۸۰ درصد، عملیات کانتینری ۳۵ درصد رشد داشته و از گشایش های برجام است.

,

به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی، سازمان بنادر و دریانوردی از ۱۹ شناورامداد و نجات استفاده کرده و در مواقع لزوم امکاناتی مانند بالگرد در اختیار آن قرار می گیرد.

,

سعیدی نژاد افزود: در حال تلاش هستیم با توجه به شرایط بین المللی بالگردهای اختصاصی برای سازمان بنادر و دریانوردی خریداری کنیم.

,

وی در این رابطه به مباحث جست و جو و نجات دریایی اشاره کرد و عنوان کرد: هم اکنون درحال انتخاب شرکت های سازنده شناورهای امداد و نجات دریایی هستیم.

,

مدیرعامل بنادر و دریانوردی همچنین گفت: پس از برجام تجهیزات مورد نیاز توسعه بنادر با قیمت های بسیار مناسب خریداری شد که بخشی از آن تا چهار ماه آینده وارد کشور می شود.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی، گسترش و توسعه گردشگری دریایی را از دیگر برنامه های مهم بنادر یاد کرد و بیان داشت: امکانات این مجموعه برای اعطای تسهیلات و یارانه برای ارزان تر شدن سفرهای دریایی درنظر گرفته ایم.

,

سعیدی نژاد همچنین به نقش کلیدی مجتمع بندری شهید رجایی اشاره کرد و با بیان این مطلب که بندر شهید رجایی باید عامل توسعه بنادر دیگر باشد،ادامه داد: نگاه به بندر شهید رجایی نباید به عنوان گیرنده سهم بار بنادر کوچک باشد بلکه این بندر گیرنده بار رقبای خارجی و تحویل آن به بنادر کوچک داخلی کشور است.

,

معاون وزیرراه و شهرسازی در پایان راه اندازی ترمینال های نفتی را اولین اولویت کشور در حوزه بنادر و دریانوردی برشمرد و اعلام کرد: منابع گسترش ترمینال های نفتی تامین شده و تا پایان سال پیمانکار آن انتخاب می شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه