اخبار داغ

نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در خمینی شهر افتتاح شد

نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی در خمینی شهر افتتاح شد
به همت بخش خصوصی و حمایت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان، نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای دستی از تولید به مصرف افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قلمکده ، در آستانه ایام نوروز و به مناسبت هفته فرهنگی شهرستان خمینی شهر به همت بخش خصوصی  و حمایت اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی شهرستان، نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای دستی از تولید به مصرف افتتاح شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قلمکده,

فریدون الهیاری در افتتاح نمایشگاه و بازارچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان خمینی شهر گفت: توجه به هنر و صنایع دستی یکی از ضرورت های جدی است که در جامعه باید به آن پرداخته شود و ایران کشوری است که از نظر هنر و صنایع دستی دارای سابقه و پیشینه طولانی بوده و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

,

وی اصفهان را شهر جهانی صنایع دستی برشمرد و افزود: شایسه است که توجه ویژه ای به صنایع دستی شود که در استان اصفهان ۱۹۹رشته صنایع دستی کسور را به صورت فعال و یک سوم صنایع دستی جهان را در استان اصفهان داریم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب امسال را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نامگذاری کردند، اظهار کرد: یکی از حوزه های مهم که می تواند کارگشا در جهت برنامه های اقتصاد مقاومتی باشد، توجه ویژه به صنایع دستی و هنرهای سنتی است.

,

وی اظهار کرد: ظرفیت عظیمی که با کمترین سرمایه گذاری و بیشترین ارزش افزوده می تواند ظرفیت اشتغال را بوجود آورد و خیلی از مزیت ها و حوزه های این بخش را تجربه کرده ایم و امروز به این نتیجه رسیدیم که حوزه صنایع دستی و گردشگری در کشور و استان مغفول مانده در حالی که ظرفیت عظیمی در آن نهفته است و این دو حوزه می تواند در اقتصاد کشور سهم مهمی را داشته باشد و به اشتغال کمک بسیاری کند.

,

الهیاری اضافه کرد: در این دو حوزه از ظرفیت های بزرگی برخورداریم اما این ظرفیت ها بالفعل نشده و پتانسیل خفته و پنهانی در کشور وجود دارد که باید بتوانیم در آینده گام های مثبتی با این پتانسیل ها جهت حل مشکلات کشور برداریم.

,

وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی هر حرکتی که باعث پیشرفت این بخش باشد، آمادگی همیاری داشته و حمایت می کنیم، تصریح کرد: اشتغال مسئله مهمی است و در حوزه صنایع دستی تولید و آموزش و بازاریابی آن در اولویت بوده که باید به ضرورت های آن توجه داشت و جوانان جویای کار را در این حوزه فعال کنیم.

,

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی خمینی شهر خلاقیت و نوآوری و همچنین موج فرهنگ و هویت ملی و ایرانی را مشاهده می شود که این رویداد غرورآفرین و خوشحال کننده است و ظرفیت های غنی در سلول های مختلف این جامعه وجود دارد.

,

علیرضا حبیبی در ادامه با بیان اینکه خمینی شهر در حوزه صنایع دستی یک شهرستان بسیار با عظمت از حیث غنای صنایع دستی است، گفت: بیش از ۹۰درصد تولیدات مواد خام خاتم کشور در خمینی شهر تولید می شود و برای شهرهای دیگر جهت خاتم کاری صادر می شود.

,

وی با اشاره به اینکه کاشی هفت رنگ، منبت، میناکاری و… در شهرستان انجام می شود، افزود: بیش از ۶۵درصد لباس اقوام بختیاری کل کشور در خمینی شهر تولید می شود و هنرمندان قلم زن و کاشی کار شهر درچه در کشور زبان زد هستند.

,

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خمینی شهر اضافه کرد: سازهای سنتی سا خته شده در این شهرستان برند کشوری دارد و هنرمندان به نامی از خطه خمینی شهر در سطح کشور فعالیت داند.

,

وی تصریح کرد: چرخه آموزش، تولید، بازاریابی و فروش در حوزه صنایع  دستی و هنرهای سنتی وجود دارد که حلقه سوم این چرخه مفقود بود و به همت بخش خصوصی این حلقه نیز جایگاهی پیدا کرده تا در جهت ترویج فرهنگ صنایع دستی که نماد عینی فرهنگ مردم ایران است و با تکمیل این چرخه رونقی به صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان خمینی شهر داده می شود.

,

پریسا رحمانی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۴۰۰واحد صنایع چوب در شهرستان خمینی شهر فعالیت دارند، گفت: بیش از ۶۰درصد هنرمندان فعال در این نمایشگاه و بازارچه دائمی، بومی شهرستان خمینی شهر هستند.

,

مدیر بازارچه صنایع دستی شهرستان با اشاره به اینکه این مرکز به همت بخش خصوصی راه اندازی شده است، افزود: این بازارچه در حدود ۱میلیارد ریال هزینه در برداشته و در مساحتی حدود هزار متر و با ۱۲۰غرفه فعالیت می کند.

,

وی اضافه کرد: کارگاه هایی به صورت ورک شاپی در نمایشگاه برپا است و هنرمندان در کنار تولید صنایع دستی، محصولات خود را نیز به همشهریان عرضه می کنند.

,

رحمانی با تاکید براینکه این نمایشگاه و بازارچه کمک بسیاری به ایجاد اشتغال و کارآفرینی دارد، بیان کرد: غرفه ها به صورت اجاره و بستگی به میزان متراژ هر غرفه بین ۳۰تا ۵۰هزار تومان بوده و کمک بسیاری نیز به بانوان هنرمندی است که در منزل فعالیت دارند و این بازارچه محلی برای فروش صنایع دستی آنان است.

,

وی افزود: این نمایشگاه و بازاچه دائمی صنایع دستی و هنرهای سنتی واقع در خمینی شهر خیابان نبوی منش جنب صنایع چوب نقش جهان از ساعات ۹الی۱۳ و ۱۶الی۲۰ آماده بازدید عموم مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه