اخبار داغ

امام جمعه خوسف:

ترویج وقف فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است

ترویج وقف فاطمی از اهمیت بالایی برخوردار است
امام جمعه خوسف با بیان اینکه باید الگوی همه سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باشد، گفت: ترویج وقف فاطمی بسیار مهم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان شرقی ، حجت‌الاسلام حامد  شاهبیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که مرور روایات رسیده از معصومین(ع) و بزرگان دین این نکته را برای انسان روشن می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان شرقی, زنان شرقی, زنان شرقی,  ، حجت‌الاسلام حامد  شاهبیگی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت فاطمه(س) در فرهنگ دینی و اعتقادات اسلامی جایگاه خاص و ویژه‌ای دارد که مرور روایات رسیده از معصومین(ع) و بزرگان دین این نکته را برای انسان روشن می‌کند.,
وی اظهار کرد: در احادیث از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان محدثه یعنی کسی که جبرئیل برای ایشان حدیث می‌گفته یاد شده است و ایشان را جلوه‌ای از شب قدر و یا خیر کثیر نام برده‌اند که تبیین هر کدام از این واژه‌ها نیازمند نشستن پای درس یک عالم دینی است.
,
 
,
امام جمعه خوسف بیان کرد: نشستن در مجالس عزاداری و سوگواری در نهایت باید منجر به این مهم شود که در ذهن و فکر مخاطب حضرت زهرا(ع) به عنوان یک اسوه و الگو شکل بگیرد که این امر جز با افزایش معرفت نسبت به ایشان محقق نمی‌شود.
,
 
,
شاهبیگی ادامه داد: وقتی نسبت به ساده زیستی، نقش اجتماعی، مادری و همسری، شادابی محیط خانوادگی و... حضرت زهرا(س)معرفت کسب کردیم، بی‌شک آن موقع ایشان به عنوان یک زن کامل الگو و اسوه برای ما مطرح خواهد بود.
,
 
,
وی با اشاره به طرح سوگواره یاس نبوی، گفت: تبلیغ دین و فعالیت‌های فرهنگی نیازمند یک پشتوانه مالی است و بدون این پشتوانه نمی‌توان به اهداف مد نظر رسید.
,
 
,
امام جمعه خوسف یادآور شد: وقف به عنوان یک ابزار کارآمد در طول تاریخ پشتوانه مالی بسیار خوبی برای کارهای فرهنگی و تبلیغ سبک زندگی فاطمی است که امیدواریم با فرهنگ‌سازی موقوفات مرتبط با حضرت فاطمه(س) افزون‌تر شود.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه