اخبار داغ

نائب رئیس هیئت اسکیت سمیرم:

۲ ساعت بیهوشی مقدمه اسکیت بازی من بود

۲ ساعت بیهوشی مقدمه اسکیت بازی من بود
فرخنده افشاری گفت: ورزشکاران سمیرمی با حداقل امکانات و تجهیزات در مسابقات اسکیت استان اصفهان نائب قهرمان شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سمیرم خبر فرخنده افشاری، بانوی اسکیت باز سمیرمی که شاگردان باشگاهش بر سکوی نائب قهرمانی ایستاده و نائب  رئیسی هیئت اسکیت سمیرم را در دست دارد

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سمیرم خبر,

*پوشیدن کفش اسکیت از کجا شروع شد؟
شروع کار من در سن نوجوانی و با اسکیت سوغاتی پدرم که از سفر حج گرفته بود آغاز شد، در حیاط خانه اسکیت را پوشیدم اما با توجه به آماتور بودن در آغاز کار با آن زمین خورده و حدود ۲ ساعتی بیهوش بودم.
*چرا اسکیت را پس از حادثه ادامه دادید؟
اسکیت با روحیات من سازگار بود و به این ورزش علاقه خاصی داشتم به همین خاطر برای آموزش و یادگیری آن با تشویق های پدر و مادرم پیگیر این موضوع شدم، اما متاسفانه در آن زمان یعنی سال ۸۴ در سمیرم پیست یا کلاس آموزشی برای اسکیت وجود نداشت.
با توجه به اینکه پدرم دبیر تربیت بدنی بود و در ورزش شهرستان فعالیت داشت به سراغ رئیس تربیت بدنی سمیرم رفتیم و با راهنمایی وی و کمک های پدرم برای آموزش با هزینه شخصی راهی اصفهان شدم تا بتوانم این ورزش را در سطح بالاتر آموزش ببینم.

, *پوشیدن کفش اسکیت از کجا شروع شد؟,
,
, *چرا اسکیت را پس از حادثه ادامه دادید؟,
,
,

*چرا به دنبال آموزش اسکیت به دیگران بودید؟
پس از آموزش و یادگیری این ورزش برای آموزش به علاقمندان هم سن و سال خودم در سمیرم در همان سال ۸۴ کلاس ها را در سمیرم برگزار کرده و تعدادی از هم سن و سالان خودم را آموزش دادم تا افرادی که علاقمند بوده و امکان اصفهان رفتن را ندارند این ورزش را فرا گیرند.
از همان سال ۸۴ پیگیر مربیگری اسکیت بودم که موفق به دریافت مدرک مربیگری از استان اصفهان شده و کلاس های آموزشی را در سمیرم با حدود ۱۰ شاگرد آغاز کرده و تا کنون بیش از ۵۰۰ نفر در این کلاس ها آموزش دیده اند.

, *چرا به دنبال آموزش اسکیت به دیگران بودید؟,
,
,

*در این چند سال اینگونه موفقیتی داشتید؟
متاسفانه با کم کاری رئیس هیئت قبلی از برنامه های مسابقات استانی و کشوری جا مانده بودیم که با حضور امیرحسن طائی به عنوان رئیس هیئت اسکی سمیرم در یکسال اخیر علاوه بر تحولات صورت گرفته برنامه های این هیئت با انسجام بهتری پیگیری شده است.
مقام نائب قهرمانی استانی برای اولین بار برای سمیرم کسب شد اما بر خلاف انتظار این ورزشکاران بنر تقدیر آن ها نصب نشد و آن ها در گمنامی به فعالیت خود ادامه خواهند داد تا افتخارات بیشتر و بالاتری را برای مردم سمیرم به ارمغان بیاورند.

, *در این چند سال اینگونه موفقیتی داشتید؟,
,
,

*حمایت دیگران از شما اسکیت سواران چگونه است؟
به کمک هیئت اسکی شهرستان سمیرم و حمایت های ریاست اداره ورزش و جوانان و کادر بانوان این اداره که جای تقدیر فراوان دارد در مسابقات استانی بهمن ماه شرکت و موفق به کسب نائب قهرمانی این مسابقات شدیم.
بچه های سیمیرم از حداقل های این ورزش در شهرستان محروم بوده و با کمترین امکانات در برابر شهرستان های قدرتمند به پیروزی و نائب قهرمانی دست یافتند که جا دارد مسئولان به این استعداد های شهرستان بیشتر از گذشته توجه داشته باشند.
در کنار حمایت های مناسب متاسفانه برخی مسئولان برای فراگیر شدن این ورزش توجه لازم را نداشته و البته جای گلایه از برخی افراد که از زحمات ورزشکاران این رشته سوء استفاده کرده وجود دارد
التبه گاهی از ممانعت برخی برای حضور کودکان و نوجوانان در این ورزش شنیده می شود که ما را آزرده خاطر کرده و امیدواریم با یکدلی چشم بر استعداد های فرزندان این شهر نبسته و به علاقه فرزندان سمیرم اهمیت دهیم.

, *حمایت دیگران از شما اسکیت سواران چگونه است؟,
,
,
,
,

*به چه رشته ورزشی دیگری علاقه دارید؟
در رشته های ورزشی دیگر همچون دومیدانی، تکواندو و فوتسال نیز فعال بوده و وقتی دانش آموز پیش دانشگاهی بودم در مسابقات دو میدانی استان نیز مقام آوردم.

, *به چه رشته ورزشی دیگری علاقه دارید؟,
,

*زندگی مشکلی برای ادامه ورزش نساخته ؟
خوشبختانه پس از خانواده پدری که در این ورزش حمایتم کردند، امروز خانواده همسرم با من همراه و همگام بوده و در این راه با صبر و حمایت باعث دلگرمی من شده اند.

, *زندگی مشکلی برای ادامه ورزش نساخته ؟,
,

*شغل و تحصیلات شما چیه؟
فارغ التحصیل رشته تربیت بدنی هستم، اما امروز خانه دار بوده و همان باشگاه آموزشی خودم را ادامه می دهم.

, *شغل و تحصیلات شما چیه؟,
,

*سخن آخر
در سال ۸۴ و ۸۵ کسب مقام کشوری شدنی بود اما حمایت هیئت اسکیت وجود نداشت و این افتخار ورزشکاران سمیرمی از دست رفت اما استعداد ها وجود داشته و اگر در سطح شهر پیست های اسکیت و امکاناتی برای علاقمندان به این ورزش ایجاد شود می توان به زودی شاهد درخشش فرزندان سمیرم در مسابقات سطح بالاتر بود.

, *سخن آخر,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه