اخبار داغ

مراسم عزاداری حضرت فاطمه الزهرا (س) حسینیه مسجد مصری

مراسم عزاداری حضرت فاطمه الزهرا (س) حسینیه مسجد مصری
گزارش مراسم عزاداری حضرت فاطمه الزهرا (س) حسینیه مسجد مصری یکشنبه ۸ اسفند ماه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مادحین ; مراسم عزاداری حضرت فاطمه الزهرا (سلام الله علیها ) در خیابان سروش خیابان صاحب الزمان (عج)  حسینیه مسجد مصری با سخنرانی حجت السلام والمسلمین عالی و مداحی حاج مجید صابری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مادحین,

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین عالی به موضوع رحمت خداوند و فال نیک زدن به تقدیرات پرداختند و افزودند:

,

خداوند با اسم رحمت خود آفرینش را شروع کرده و عالم را آفریده اند . خداوند رحمان همه ی کمالات را به صورت بی نهایت دارا میباشند .اگر موجودات رحمی به همدیگر می کنند جلوه ای از رحمت خداوند است.اگر خداوند رحمت نمی داشت به کسی چیزی نمی بخشید.برای همین ما در  بسم الله الرحمن الرحیم به این دو خصلت خداوند اشاره می کنیم.

,

اگر زمین و آسمان یا  هر موجودی در این عالم لطفی به ما میکنند جلوه ای از رحمت خداوند است.اگر دوستی در عالم وجود دارد،این شعاع رحمت خدااست.

,

برای همین قضیه است که قطع رحم با خویشاوندان جزء گناهان کبیره به حساب می آید.

,

خداوند با دست رحمان خود دارد عالم را اداره و مدیریت می کنند و رشته ی رحمت خداوند است که ما را نگه داشته است ، رحمت خدا شامل همه میشود و اصلا اصلی ترین صفت خداوند،صفت رحمانیت ایشان است.

,

اگر معصیتی دردنیا نبود،پروردگار فقط رحمت بود و غضبی نداشت.

,

مسؤلین مراقب رفتار خود با ارباب رجوع باشند و مراقب باشند غضب و اخم نکنند،چون خداوند رحمان خوشش نمی آید . حتی اگر انبیای الهی هم غضبناک با مردم رفتار می کردند،خداوند با آنان برخورد میکرد،مانند برخوردی که با حضرت یونس (علیه السلام) شد . اصلا مدیریت خداوند بر اساس رحمت و حکمت است.

,

نگاهتان به تقدیرات خداوند و خود خدا و عمل خداوند خوشبینانه باشد و حسن ظن داشته باشید.حوادث اطراف خود را فال نیک بزنید.

,

فال بد،نگاه بدبینانه به عالم است و سوءظن به عالم داشتن است.اگر کسی فال بد بزند،طبق روایات و قرآن کریم و هم از طرف روانشتاختی به سر او می آید.

,

نگاه بد بینانه به حوادث نداشته باشیم و بدبین نباشیم.اگر بدبین باشیم،خودمان با نفس خودمان بدی و شومی را ایجاد می کنیم،مانند چشم زدن.

,

بدبین به حوادث باشیم به سرمان می آید.

,

امام صادق (علیه السلام) در روایتی میفرمایند:

,

اگر خوب ببینید برایتان خوب پیش می آید ، اگر نگاه سخت گیرانه داشته باشید بد برایتان اتفاق می افتد ، اگر بی اعتنا به آن حادثه باشید یعنی نه خوشبین باشیم و نه بدبین،هیچ اتفاقی برایمان نمی افتد.

,

و در آخر مراسم نیز مداح اهل بیت حاج مجید صابری  به مداحی برای حضرت زهرا (سلام الله علیها ) پرداختند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه