اخبار داغ

معاون قضائی دادگستری استان اصفهان:

مهم ترین مطالبه مردم از قوه قضائیه، تامین امنیت است

مهم ترین مطالبه مردم از قوه قضائیه، تامین امنیت است
بنیمی با اشاره به اینکه دستگاه قوه قضائیه از ارکان مهم هر حکومتی است، بیان کرد: طبق قانون قوه قضائیه مستقل و پشتیبان حقوق شخصی و اجتماعی و مسؤول تحقق عدالت در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار اقوام، معاون قضائی دادگستری استان اصفهان امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری شهرستان فریدن اصفهان اظهار کرد: با توجه به دغدغه و مواضع مقام معظم رهبری خطاب به قوه قضائیه مسؤلیتی سنگینی بر دوش قضاوت و مسؤولان قوه قضاییه است.
سید محسن بنیمی با اشاره به اینکه دستگاه قوه قضائیه از ارکان مهم هر حکومتی است، بیان کرد: طبق قانون، قوه قضائیه مستقل و پشتیبان حقوق شخصی و اجتماعی و مسؤول تحقق عدالت در جامعه است.
وی تصریح کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری، دستگاه قضائیه باید به‌ گونه‌ای عمل کند که بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری که همان انتظارات مردم از نظام جمهوری اسلامی است را فراهم کند.
بنیمی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم تحقق امنیت است، بیان کرد: امروزه احساس امنیت در جامعه از خود مقوله امنیت بسیار مهم تر است که به لطف نظام جمهوری اسلامی این امر تاکنون محقق شده است.
معاون دادگستری استان اصفهان اضافه کرد: امنیت امروز نظام به نوعی مدیون تعامل و همکاری مجموعه نیروهای نظامی امنیتی با دستگاه قوه قضائیه است.
وی در ادامه افزود: مردم از مسئولان سه قوه انتظار همدلی دارند و امید است این تعامل و همکاری در شهرستان فریدن همانگونه که تاکنون بوده و به خوبی اجرا شده، ادامه پیدا کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار اقوام,
,
,
,
,
,

وی یکی دیگر از مطالبات مردمی را تحقق عدالت در جامعه دانست و گفت: مردم از دستگاه قضا انتظار دارند عدالت و امنیت را در جامعه لمس کنند و اجرای عدالت نیز نیازمند همدلی، حمایت و همراهی و زمینه سازی همه دستگاه هاست.
این مقام قضایی در بخش دیگری از صحبت های خود رعایت اخلاق، ادب و حفظ کرامت انسانی برای قضات را یک امر واجب بیان کرد و افزود: همانگونه که قضات رعایت ادب و اخلاق را دارند باید با هنجارشکنان و قانون شکنان نیز با اقتدار برخورد کنند.
وی با اشاره به حجم بالای رسیدگی به پرونده‌ها و فشار سنگینی که به مجموعه نیروی انسانی قوه قضائیه وارد می‌شود، گفت: با وجود کمبودهای متعدد مجموعه قضات و همکاران دادگستری باید به‌گونه‌ای عمل کنند که اجرای عدالت به‌ درستی و مطلوب انجام شود.

,
,
,

نماد امنیت و اقتدار کشور را قوه قضائیه مستقل است

, نماد امنیت و اقتدار کشور را قوه قضائیه مستقل است, ,
IMG_1109
,
IMG_1109
, IMG_1109, IMG_1109,

 

,

 
امام جمعه داران نماد امنیت و اقتدار کشور را قوه قضائیه مستقل دانست و بیان کرد: قوه قضائیه باید مستقل و مقتدرانه عمل کند و اجازه هیچ گونه بهره برداری و سوء استفاده از این قوه را به افراد سودجو ندهد.
اسماعیل سیاوشی در ادامه بیان کرد: اگر قوه قضائیه متاثر شد از سیستم اجرایی یا یک جناح یا قوه های دیگر، اعتبار خود را در جامعه از دست می دهد و این امر به نظام ضربه وارد می کند.
وی با بیان اینکه قوه قضائیه می تواند ظرفیت ساز باشد، گفت: رئیس دادگستری می تواند با تعامل و هم فکری در حین حفظ استقلال خود، از وقوع بسیاری از جرائم جلوگیری کند و یا برخی مشکلات خانوادگی یا…. را حل و فصل کند.
حجت الاسلام سیاوشی رعایت اخلاق و برخورد محترمانه قضات را عامل اعتماد متشاکی و متهم به قاضی دانست و بیان کرد: قضات با رعایت اخلاق می توانند راحت تر قضاوت کنند و همچنین این عمل در حفظ اقتدار قوه قضائیه نیز بسیار موثر است.

,
,
,
,
,

 

,

رسیدگی به بیش از ۱۷ هزار پرونده قضایی در فریدن

, رسیدگی به بیش از ۱۷ هزار پرونده قضایی در فریدن, ,
IMG_1106
,
IMG_1106
, IMG_1106, IMG_1106,

 

,

 
رئیس سابق دادگستری شهرستان فریدن با ارائه گزارشی از عملکرد دوساله خود، بیان کرد: سالیانه ما بیش از ۱۷ هزار پرونده ورودی به دادگستری فریدن داشتیم که به همین تعداد نیز پرونده مخدومه شده در سال را شاهد بودیم.
محمدرضا توکلی با بیان اینکه تمام کارمندان دادگستری در این مدت تلاش کردیم حق را به حقدار برسانیم، گفت: ما با این حجم پرونده ها که نسبت به جمعیت شهرستان نیز بسیار بالا بود، تمام تلاش خود را انجام دادیم که با تمام مشکلاتی که از لحاظ تعداد نیروی انسانی داشتیم، این پرونده ها را به سرانجام برسانیم.
توکلی لزوم ایجاد امنیت پایدار را برخورد مقتدرانه و قاطع با کسانی که پا را فراتر از قانون گذاشتند دانست و بیان کرد: امروز فریدن با شرایطی که در مسیر ترانزیت کالای قاچاق و مواد مخدر است، برای تمام قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر نا امن شده و این امنیت را نیز مدیون تعامل با همه دستگاه ها هستیم.
پایان این مراسم از خدمات محمد رضا توکلی در سمت رئیس دادگستری شهرستان فریدن  تقدیر به عمل آمد و احمد براتی طی حکمی به عنوان رئیس دادگستری این شهرستان معرفی شد.

,
,
,
,
, ,
IMG_1151
,
IMG_1151
, IMG_1151, IMG_1151,
IMG_1143
,
IMG_1143
, IMG_1143, IMG_1143,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه