اخبار داغ

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر:

فاطمیه، جریان خواص بی بصیرت ساکت را می شکند/ برای شناخت فاطمیه باید جریان نفاق را شناخت

فاطمیه، جریان خواص بی بصیرت ساکت را می شکند/ برای شناخت فاطمیه باید جریان نفاق را شناخت
یک استاد حوزه و دانشگاه در کاشمر با تأکید بر لزوم شناخت جریان نفاق برای شناخت واقعیت فاطمیه تصریح کرد که بزرگداشت فاطمیه، جریان خواص بی بصیرت و ساکت را می شکند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین جواد نیک بین، در گفتگو با کاشمربصیر با اشاره به اهمیت بزرگداشت ایام فاطمیه اظهار داشت: بزرگداشت ایام فاطمیه مصداق کامل این آیه شریفه قرآن است که «و من یعظم شعائرالله، فأنها من تقوی القلوب» چون یکی از مصادیق شعائر الهی خود حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر افزود: فاطمیه هویت و شناسنامه اصلی شیعه است و کسانی که فاطمیه را ارج می نهند به واقع می توان گفت که یک شیعه اصیل هستند.

,

نیک بین ادامه داد: امتداد بزرگداشت فاطمیه، بزرگداشت عاشوراست و کسانی می توانند عاشورا را خوب بفهمند و درک کنند که فاطمیه را خوب فهمیده و درک کرده باشند چرا که در زیارت عاشورا ما بر اولین ظالم در حق محمد و آل محمد سلام الله علیهم، لعنت می فرستیم و در روایات هم داریم که اولین ظلم در حق پیامبر(ص) و خاندان ایشان آن ظلمی بود که حق امیرالمؤمنین(ع) را غصب کرد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه فاطمیه تبلور دفاع از حق است گفت: فاطمیه مقدمه عاشوراست و اگر کسی بخواهد عاشورا را خوب بفهمد باید فاطمیه را خوب بشناسد و اگر کسی بخواهد فاطمیه را خوب بفهمد باید جریان نفاق در صدر اسلام را خوب درک کند چرا که فاطمیه نمونه و مصداقی از مقابله با نفاق اموی در برابر عدل علوی است.

,

نیک بین خاطرنشان کرد: باید نفاق به وجود آمده در آن روزها را که حق را با غیرحق مخلوط کرده بودند به خوبی شناخت و دانست که فاطمه زهرا(س) در برابر این نفاق، به قیمت از دست دادن جان خود و فرزند خود از حق دفاع کرد.

,

وی ادامه داد: فاطمیه مصداق کاملی از اطاعت از ولی است آن هم در این حد که هر کس باشی و در هر جایگاهی که باشی حتی اگر مانند حضرت زهرا(س)، معصومه و مظهر اسماء و صفات خفی خدا باشی و نیز همسر ولی خدا و دختر نبی خاتم هم که باشی اگر از ولی الله و امام معصوم و امام قائم خود اطاعت و دفاع نکنی، دینت کامل نیست.

,

مدیر مدرسه علمیه حاج شیخ کاشمر افزود: فاطمیه می خواهد به ما نشان دهد که در مقابل نفاق و در مقابل کسی که در برابر امام معصومت قد علم کرده است هر کس باشی و در هر جایگاهی باشی باید حرف بزنی و عمل کنی و اتفاقاً فاطمیه می خواهد جریان خواص بی بصیرت ساکت را بشکند.

,

نیک بین تصریح کرد: فاطمیه می خواهد بگوید که هر چه هم خاص باشی، از فاطمه زهرا(س) خاص تر نیستی و هر چقدر هم که بزرگ باشی از دختر نبی خدا بزرگ تر نیستی و لذا هر کسی باشی نباید در برابر کسی که در مقابل امام تو ایستاده است سکوت کنی چرا که فاطمه مصداق کسی است که حرف زد و لذا تعظیم فاطمیه یعنی تعظیم افراد بابصیرت و یعنی تعظیم فاطمه زهرا(س) که از ولی خودش دفاع کرد.

,

وی افزود: اگر فاطمیه را با این نگاه بنگریم یعنی مبارزه با جریان نفاق، الگو گرفتن از کسی که اطاعت کامل از ولی خودش دارد و بدون علی(ع) دین خودش را کامل نمی داند، سکوت نکردن در برابر نفاق، سکوت نکردن در برابر کسی که مقابل امام ایستاده است آن وقت فاطمیه، هویت و شناسنامه شیعه و مصداق شعائر الهی می شود، لذا با این نگاه باید فاطمیه عاشورایی و همگانی برگزار شود.

,

این استاد حوزه و دانشگاه بر لزوم حفظ وحدت میان مسلمانان تأکید کرد و گفت: باید فاطمیه با همان نگاه فاطمی و بدون توهین به دسته ها و نحله های دیگر اسلام بزرگ داشته شود و حفظ اتحاد بین مسلمانان مد نظر قرار داشته باشد.

,

وی افزود: همان گونه که خود حضرت فاطمه در وقایع بعد از شهادت پیامبر(ص) با مخالفان و معاندان و منافقان بدون توهین و استهزاء بلکه با استدلال و خطبه فدکیه برخورد کردند، ما نیز باید با همین روش فاطمیه را تعظیم کنیم.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه