اخبار داغ

در گفتگو با مشاور خانواده مطرح شد؛

دختران جوان را در محیط خانه و مدرسه مدیریت کنید

دختران جوان را در محیط خانه و مدرسه مدیریت کنید
تمایل بانوان و دختران جوان برای بهتر دیده شدن یک نیاز فطری و طبیعی است بنابراین برای این که این خواسته فطری در دختران جوان مدیریت شود بهتر است در خانواده فضایی ایجاد شود که دختران بتوانند در محیط خانواده به این نیاز فطری خود در برابر محارم پاسخ مثبت بدهند و در مقابل خواهر و مادر خود، همان پوششی را که می پسندند استفاده کنند تا زمانی که در فضای بیرون از منزل و در محیطی که نامحرم حضور دارد، قرار می گیرند بتوانند پوشش مناسب خود را حفظ کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از زنان قم، تحقیقات نشان داده است نوجوانان به نوعی بیماری به نام " مرا ببینید " دچار شده اند و دوست دارند توجه دیگران را به خود جلب کنند بنابراین از راه های مختلفی به دنبال جذب نگاه های اطرافیان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زنان قم,

یکی از راه هایی که دختران جوان امروزی برای دیده شدن بیشتر آن را دنبال می کنند آرایش کردن و نوع لباس پوشیدن در سطح کوچه و خیابان است.

,

فاطمه حسن زاده ، مشاور امور بانوان در جامعه الزهرا (س) در گفتگو با خبرنگار زنان قم، اظهار داشت : آرایش کردن ظاهری در جنس خانم ها وجود دارد و به هر شکلی تمایل دارند خود را نشان بدهند.

, زنان قم,

وی ادامه داد: تمایل بانوان و دختران جوان برای بهتر دیده شدن یک نیاز فطری و طبیعی است بنابراین برای این که این خواسته فطری در دختران جوان مدیریت شود بهتر است در خانواده فضایی ایجاد شود که دختران بتوانند در محیط  خانواده به این نیاز فطری خود در برابر محارم پاسخ مثبت بدهند و در مقابل خواهر و مادر خود، همان پوششی را که می پسندند استفاده کنند تا زمانی که در فضای بیرون از منزل و در محیطی که نامحرم حضور دارد، قرار می گیرند بتوانند پوشش مناسب خود را حفظ کنند.

,

حسن زاده افزود: اگر مادران از زمان کودکی فرزندشان، فضایی در محیط خانواده و مکان های خصوصی که در اختیار بانوان است را طوری فراهم کنند که به فرزندشان اجازه بدهند آن لباسی را که مد نظر دارد را بپوشد و با اهمیت مادر و خانواده مواجه بشود بخش مهمی از حالت جلوه گری فرزند می تواند تأمین گردد و در عین حال توضیحات لازم در رابطه با نوع پوشش در مقابل با نامحرم از کودکی به فرزند آموزش داده شود ، زمانی که به سن رشد و بلوغ رسید دیگر نگرانی پوشش و قرار گرفتن فرزند در اجتماع وجود ندارد.

,

, ,

مشاور خانواده گفت: مادری که مشتاق آرایش کردن باشد مسئله آرایش کردن دخترش نه برایش امری غیرمعمول است و نه مسئله ای قابل اعتنا بلکه امری طبیعی به شمار می آید، پس قطعأ دختری خواهد داشت که از ابتدا بیش از باطن، مشغول ظاهر و آرایش آن است.

,

باید توجه داشت که دختران نوجوان از مادرانشان الگوبرداری می کنند ، اگر مادر و خواهر در محیط خانه و فضای بیرون به صورت عملی نوع پوشش، آرایش و صحبت کردن در مقابل نامحرم را مطابق با توصیه دین اسلام رعایت کنند ، کودک ناخودآگاه برای آینده از جهت رفتاری، گفتاری و سایر مسائل تربیتی آموزش داده می شود.

,

وی با اشاره به این که فشار اجتماع شامل دوستان، همکلاسی ها و خانواده ، تأثیر بسزایی در نوع برخورد نوجوان با ظاهرش دارد، افزود: دوستان و همکلاسی های مدرسه هم می توانند در نوع رفتار دختر جوان ما در محیط جامعه تأثیر گذار باشد، اوج تأثیر پذیری و نیازهای دختران در سنین نوجوانی است که اگر این دوره زمانی به خوبی مدیریت شود به نوجوان کمک می کند تا مسیر صحیح زندگی خود را انتخاب کند، بنابراین احساس همدلی اش را برانگیزید و سعی کنید خودتان را جای او بگذارید.

,

, ,

مشاور خانواده اضافه کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم گوشی های همراه با شبکه های مجازی می تواند برای نوجوانان که در سن بلوغ و تأثیر پذیری محیط هستند مشکلاتی را ایجاد کند بنابراین خانواده ها باید در نظر بگیرند اولأ در چه سنی برای فرزندانشان گوشی همراه تهیه می کنند و ثانیأ در چه کانال های مجازی عضو خواهد شد.

,

وی تأکید کرد: بخش عمده ای از تربیت فرزندان به محیط خانواده برمی گردد، اگر فرزند در محیط سالم رشد پیدا کند و ارزش های دینی برای او نهادینه شود علاوه بر این که می تواند خود را در جامعه محفوظ نگه بدارد از طرفی می تواند بر روی همسالان و دوستان خودش نیز تأثیر گذار باشد.

,

حسن زاده در پایان با اشاره به این که برخی فرزندان ممکن است زودتر به بلوغ فکری برسند، افزود: والدین باید با توجه به روحیات فرزندان و درک آن ها از آموزش های خانواده و تنوع طلبی کمتر یا بیشتر و یا نوع حس کنجکاوی ، اقدام به تهیه گوشی همراه برای فرزندان داشته باشند اما مناسب ترین سن برای انجام این کار دوران دبیرستان می باشد که از قبل در رابطه با نوع استفاده از گوشی فرهنگ سازی شده است و با فواید و مضرات آن آشنا شده اند در صورتی که برای بچه های دوره ابتدایی بهتر است همراه با پدر یا مادر از یک گوشی به صورت مشترک استفاده کنند.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه