اخبار داغ

کارشناس دینی:

حضرت زهرا (س) الگوی منحصر به فرد در دفاع از ولایت است

حضرت زهرا (س) الگوی منحصر به فرد در دفاع از ولایت است
کارشناس دینی گفت: حضرت زهرا(س) در راه حفظ حریم ولایت صدماتی را بر جسم و جان خود خرید، تا جایی که چون سپری در پشت در خانه ایستاد و با حضور غیرتمندانه و شجاعانه‌اش راه و رسم دفاع از ولایت را به همه عارفان و عاشقان آموخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فراهان خبر؛ در دهه دوم ایام فاطمیه مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در امامزاده ذلف‌آباد فراهان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فراهان خبر, فراهان خبر,

, ,

در این مراسم حجت الاسلام آملی، کارشناس مذهبی با اشاره به جایگاه والای حضرت فاطمه(س) گفت: در شناختن حضرت زهرا(س) که مادر عصمت و آینه عفاف است باید دست به دامن روایات و آیات قرآنی شد که اینها زبان گویا و شیوای مقام و شان والای آن حضرت هستند.

,

وی افزود: امام صادق (ع) می فرماید؛ «هر کس به شناخت حقیقی فاطمه(س) دست یابد، بی گمان شب قدر را درک کرده است».

,

آملی اظهار کرد: در میان یاران امام علی(ع)، چهره حضرت فاطمه(س) از همه درخشان تر است؛ چرا که سفارش ها و تاکیدات مکرر رسول خدا(ص) در مورد شان و مقام حضرت زهرا(س) و تجلیل هایی که در جایگاه های مختلف و متعدد و در حضور مردم از دخترش داشت، آن حضرت را میزان و معیاری برای شناخت حق و باطل قرار داده بود.

,

کارشناس دینی با اشاره به ولایتمداری حضرت زهرا(س) ادامه داد: حضرت زهرا(س) در راه دفاع از ولایت از همه امکانات و امتیازات خویش بهره گرفت.

,

وی گفت: حضرت فاطمه(س) موقعیت بی نظیر به عنوان برترین زن جهان نزد خداوند داشت و پیامبر(ص) نیز بارها و بارها این منزلت را برای مردم بیان کرده بودند؛ مهم ترین امتیاز حضرت فاطمه(س) این بود که برای اثبات حقانیت امام علی(ع) از آن بهره گرفت.

,

آملی با بیان اینکه حضرت زهرا (س) الگوی منحصر به فرد در دفاع از ولایت است، افزود: حضرت زهرا(س) در راه حفظ حریم ولایت صدماتی را بر جسم و جان خود خرید، دفاع بی امان حضرت از امام علی(ع) تا جایی چون سپری در پشت در خانه ایستاد و در صحنه های از جمله به مسجد بردن امام علی(ع)، محاصره حضرت در مسجد و...، با حضور غیرتمندانه و شجاعانه اش راه و رسم دفاع از ولایت را به همه عارفان و عاشقان آموخت.

,

کارشناسی دینی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) فرقان خداست و پیروان راستین خدا و رسول خدا(ص) را از مدعیان دروغین جدا می سازد، او با حیات و مماتش، دفاع از ولایت را به ما آموخت و به ما فهماند که جدایی از ولایت، ذلت همیشگی، و حمایت از ولی، عزت ابدی است.

,

در این مراسم، روضه خوانی و مدیحه سرایی در مصیبت شهادت حضرت زهرا(س) بر پا شد.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه