اخبار داغ

نقد «نفس» در میان هنرمندان طبس

نقد «نفس» در میان هنرمندان طبس
در میان انبوه روایات از دوبرهه مهم تاریخ ایران و نیز تبعات جنگ، «نفس» بسیار به دل می نشیند و روایتی ساده و بی آلایش را با زبانی کودکانه بیان می کند. نفس نام آخرین فیلم نرگس آبیار است که در میان هنرمندان و هنر دوستان طبس به نقد گذاشته شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس نیوز، «نفس» روایت گونه ای مسطح از یک زندگی در مسیر تاریخ ایران است که با زبانی نوستالژیک به تمام گوشه و کنار احساس بیننده تلنگر می زند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

سید حمید حقی کارشناس هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی طبس در این باره گفت: این فیلم روایتی اجتماعی در سال های جنگ تحمیلی است که بدون نشان دادن صحنه های مستقیم از جنگ، درد ها، سختی ها و زشتی های این اتفاق را به خوبی تصویر می کند.

,

, ,

حقی در ادامه، فیلم را داستانی بدون نقطه عطف معرفی کرد و گفت: در این فیلم سینمایی گرهی وجود ندارد لیکن روایت به قدری دوست داشتنی و نوستالژیک پیش می رود که بیننده را تا انتها به دنبال خود می کشد و در نهایت با ضربه ای هولناک و یک قاب بندی زیبا و تاثیر گذار به پایان می رسد.

,

, ,

وی افزود: هوش سرشار کاراکتر اصلی و استفاده جالب و به جا از انیمیشن در فیلم سبب شکل گیری خوب داستان شده و معتقد است یکی از تاثیرات فیلم شاید این باشد که بیش از هر کار فرهنگی دیگر می تواند در تشویق به کتابخوان شدن کودکان هم سن شخصیت فیلم موثر واقع شود.

,

حقی معتقد است این فیلم به خوبی دیده نشده و با همه توانایی اش محجور مانده است.

,

حسین نظری کارگردان طبسی نیز با اشاره به بازی قابل توجه «پانته‌آ پناهی‌ها» در نقش مادر بزرگ گفت: بار اصلی فیلم بر دوش این شخصیت است و پناهی ها به خوبی از عهده آن برآمده است.

,

, ,

وی همچنین با نقد بر تصاویر هوایی در فیلم گفت: این نوع تصویر برداری در این فیلم جایگاهی نداشت.

,

, ,

توجه به عوالم ذهنی کودکان، نقد برسنت، مرور خاطرات، نشان دادن چهره زشت جنگ و فاصله کوتاه بین زیستن و مرگ، از مواردی است که به خوبی در دامان فیلمنامه پرورانده شده و کارگردان نیز به خوبی آن را به تصویر کشیده است.

,

گفتنی است جلسه نقد فیلم در طبس هر دو هفته یکبار دوشنبه شب ها در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان برگزار می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه