اخبار داغ

یادداشت

پر مخاطره ترین دروغ دهه اخیر

پر مخاطره ترین دروغ دهه اخیر
آنان که تلگرام را محصول کشور روسیه می دانند با یک جستجوی ساده در گوگل خواهند دید که سرور این نرم افزار ضداجتماعی در کجا قرار دارد! و به سرعت در خواهند یافت که این موضوع (روسی بودن تلگرام) کاملا نادرست است، چرا که هر انسان عاقلی به خوبی می داند، طبق قوانین حاکم بر فضای مجازی، اگر کشور روسیه مالک تلگرام بود، هرگز سرور نرم افزار خود را در مرکز کشور انگلستان و بر روی سرورهای دولتی آن کشور قرار نمی داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "ما یُلْقِی الشَّیْطانُ فِتْنَةً لِلَّذینَ فی‏ قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْقاسِیَةِ قُلُوبُهُمْ وَ إِنَّ الظَّالِمینَ لَفی‏ شِقاقٍ بَعید ٍ (آیه 53 سوره حج)؛ تا آنچه را که شیطان القاء می کند برای کسانی که در دلهایشان مرضی هست و برای سنگدلان مایه آزمایش و ابتلا قرار دهد و همانا ستمکاران در مخالفتی آشکار و بعید هستند."

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

القائات شیطان بر ملا کننده قلب های بیمار و سنگدلان است؛ چرا که همیشه در ناسازگاری و مخالفت با حق هستند و وسوسه های شیطان را خیلی زود می‌پذیرند.

,

یکی از رایج ترین حقه های شیطانی دشمنان در جنگ نرم، القاء تفکرات باطل خود به دیگران است؛ چرا که برای رسیدن به اهداف پلید خود باید کاری کنند که کاربران جامعه هدف، همان طوری بیندیشند که دشمن می‌خواهد. نجاست و نحوست صهیونیسم جهانی به حدی است که همه آزادی خواهان به آن واقفند و بنابراین دشمنان صهیونیستی برای منحرف کردن افکار حق طلب مخالفان و دشمنان خود، دروغ ها و شایعاتی را منتشر و پراکنده می‌کنند تا بهتر بتوانند افکار دیگران را در مسیر اهداف خبیث خود قرار دهند.

,

یکی از این دروغ های بزرگ این است که باور کنیم، جنگ افزار اینترنتی-صهیونیستی تلگرام زاده روسیه است! چرا که یکی از موثرترین شگردهای دشمنان، فریبکاری و استفاده از دروغ است.

,

در عرصه حقوقی فناوری اطلاعات (قوانین حقوقی حاکم بر آی تی) ملیت سازنده نرم افزار لزوماً تعیین کننده ملیت خود نرم افزار و صاحب نرم افزار نیست. به طور مثال در مورد نرم افزار تلگرام باید گفت ملیت سازنده آن روسی است اما روسیه صاحب نرم افزار نیست؛ چرا که در قوانین حقوقی حاکم بر فضای مجازی، موقعیت فیزیکی سرور یک نرم افزار، تعیین کننده مالکیت آن نرم افزار است.

, در قوانین حقوقی حاکم بر فضای مجازی، موقعیت فیزیکی سرور یک نرم افزار، تعیین کننده مالکیت آن نرم افزار است.,

آنان که تلگرام را محصول کشور روسیه می دانند با یک جستجوی ساده در گوگل خواهند دید که سرور این نرم افزار ضداجتماعی در کجا قرار دارد! و به سرعت در خواهند یافت که این موضوع (روسی بودن تلگرام) کاملا  نادرست است، چرا که هر انسان عاقلی به خوبی می داند، طبق قوانین حاکم بر فضای مجازی، اگر کشور روسیه مالک تلگرام بود، هرگز سرور نرم افزار خود را در مرکز کشور انگلستان و بر روی سرورهای دولتی آن کشور قرار نمی داد. درست است که سازندگان تلگرام برادران دروف (پاول و نیکلای) روسی تبار هستند، اما سال ها پیش آنان از روسیه فرار کرده و هم اکنون تابعیت آمریکایی دارند.

, طبق قوانین حاکم بر فضای مجازی، اگر کشور روسیه مالک تلگرام بود، هرگز سرور نرم افزار خود را در مرکز کشور انگلستان و بر روی سرورهای دولتی آن کشور قرار نمی داد,

, , ,

 

,

 

,

اگر به سایت تلگرام مراجعه کنید، در F.A.Q خواهید دید که به صورت کاملا رسمی اعلام شده که این پیام رسان روسی نیست و تلگرام هیچ ارتباط فیزیکی و حقوقی با روسیه ندارد.

, F.A.Q, تلگرام هیچ ارتباط فیزیکی و حقوقی با روسیه ندارد. ,

, , ,

 

,

 

,

با بررسی مستنداتی که در سایت وزارت دفاع جمهوری اسلامی ارائه شده مشاهده می کنیم که این سایت رسمی، ضمن توضیحات کامل در مورد شیوه های جاسوسی آمریکا، تاکید می کند بنیاد پیشگام الکترونیک (ایی اف اف) E.F.F بنیادی است که به عنوان پایه گذار مرکز کنترل شبکه های مجازی یعنی مرکز جاسوسی الکترونیکی یوتای آمریکا (یو دی سی) U.D.C نام برده شده است." اهمیت این مسئله وقتی بیشتر نمایان می شود که مشاهده می کنیم سایت بنیاد EFF، تلگرام را امن ترین (!) نرم افزار برای ایرانیان دانسته است!!!

, E.F.F, U.D.C,

, , ,

 

,

************************************

,

 

,

, , ,

 

,

 

,

آیا سازمان جاسوسی آمریکا حاضر است به یک نرم افزار روسی چنین اعتماد و اطمینانی داشته باشد که آن را زیر مجموعه سازمان جاسوسی خود بداند؟!! از طرفی با توجه به آنکه قلعه دیجیتال حامی مالی تلگرام است و دیتاسنتر آن در سیاتل آمریکا قرار دارد، چگونه می شود دیتا سنتر اصلی یک شرکت روسی در شهرستان کینگ واشنگتن در نزدیکی سیاتل قرار داشته باشد؟؟

, چگونه می شود دیتا سنتر اصلی یک شرکت روسی در شهرستان کینگ واشنگتن در نزدیکی سیاتل قرار داشته باشد؟؟, چگونه می شود دیتا سنتر اصلی یک شرکت روسی در شهرستان کینگ واشنگتن در نزدیکی سیاتل قرار داشته باشد؟؟,

و اگر این نرم افزار متعلق به کشور روسیه است چرا باید حامی مالی آن، مایکل میری لاشویلی (سرمایه دار صهیونیست، مدیر مالی شرکت قلعه دیجیتال و یکی از اصلی ترین مشوقان همیشگی جنگ طلبی ارتش رژیم صهیونیستی) تا آنجا در بین مقامات رژیم صهیونیستی موثر باشد که نتانیاهو او را این گونه خطاب کند: "آقای لاشویلی از برادر به من نزدیکتر است". و او را به عنوان یک الگو در میان صهیونیست های ساکن در اسرائیل معرفی کند و شخصا در حضور همه از او تشکر و قدردانی نماید؟!

,

, , , ,

 

,

اما سوال اصلی اینجاست که چرا با وجود آشکار شدن ماهیت اصلی تلگرام هنوز عده زیادی از قشر مذهبی جامعه یا همان حزب اللهی ها، غافل از دسیسه های دشمن، بسیار خرسند و خوشحال در این جنگ افزار اینترنتی- صهیونیستی با شعار استفاده از ابزار دشمن علیه دشمن، در حال سود رسانی به این دشمنان قسم خورده هستند؟؟؟!!! آیا می توان این افراد را سهل اندیش نامید؟

,

امام خامنه ای در مهرماه 94 در مورد خطر سهل اندیشان می فرمایند: "... اما بعضی بیخیال نیستند سهل اندیشند، عمق مسائل را نمی فهمند. مشکل کنونی کشور متأسفانه به خاطر وجود آدم های بعضاً بیخیال و بعضاً سهل اندیش است، که البته معدودند، اقلیتند، اما فعالند، می نویسند، می گویند تکرار می کنند! دشمن هم به اینها کمک می کند. امروز یک فصل مهمی از فعالیت دشمنان جمهوری اسلامی که البته ما از آن اطلاع داریم، همین است که محاسبات مسئولین را تغییر بدهند و افکار مردم را دست کاری بکنند و اینها را در ذهن جوان های ما جا بیندازند آماج اصلی هم جوان ها هستند؛ در چنین وضعیتی، جوان های کشور خیلی باید بیدار باشند."

,

چرا وقتی بسیاری از کشورهای دنیا، فیلترینگ را بخش مهمی از برنامه کاری خود قرار داده اند، مسئولان ایران عزیز و اسلامی ما کمترین محدودیت و کنترلی بر روی سایت ها و شبکه های ضداجتماعی-صهیونیستی ندارند؟

,

حتی رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز قوانینی دارد که اجازه فعالیت از سایت ها را می گیرد. اول اینکه می گوید هیچ نرم افزاری حق ندارد در کشور من فعالیت کند و اطلاعات کشور را بیرون ببرد. دوم اینکه در صورت فعالیت هر نرم افزاری در این کشور باید مالیات پرداخت کند. در اسرائیل بالغ بر 90 درصد سایت ها با استفاده از این دو قانون فیلتر می شود.

,

اما در ایران نه تنها اطلاعات محرمانه و غیر محرمانه، دولتی و غیر دولتی، همه و همه به راحتی توسط این نرم افزارهای جاسوسی از کشور خارج می شود؛ بلکه هیچگونه ممنوعیت و پرداخت مالیاتی نیز به آنان تعلق نمی گیرد!!!

,

 و دردناکتر از همه اینکه، مسئولین در کشور ما اجازه فیلترینگ نرم افزارهای صهیونیستی را که نمی دهند هیچ!!! بلکه با افتخار هم در مقابل دوربین حاضر می شوند و اعلام می کنند "ما توانستیم جلوی فیلترینگ را بگیریم"!!!

,

خداوند متعال در قرآن می فرماید: "حق را با باطل نیامیزید و حقیقت را با آنکه می دانید کتمان نکنید."    بقره/42

,

ائمه معصومین علیهم السلام نیز در سخنان خود همواره بر حق گویی و قیام به حق تأکید کرده اند وآن را مایه نجات انسان ها دانسته اند.

,

پیامبر "صلوات الله علیه و آله" فرمودند: "با تقواترین مردم کسی است که حق را بگوید، چه به سودش باشد، چه به زیانش[1]".

, "صلوات الله علیه و آله", [1], [1],

 

,

ریحانه سادات اتابکی؛ کارشناس فضای مجازی

,

منبع: جبهه اقدام

, جبهه اقدام,


[1] محمد ری شهری، محمد؛ میزان الحکمه، ترجمه حمید رضا شفیعی، قم، دارالحدیث، 1379،چ دوم، ج8، ص1235 و 1233.

,
,
,

[1] محمد ری شهری، محمد؛ میزان الحکمه، ترجمه حمید رضا شفیعی، قم، دارالحدیث، 1379،چ دوم، ج8، ص1235 و 1233.

,

[1] محمد ری شهری، محمد؛ میزان الحکمه، ترجمه حمید رضا شفیعی، قم، دارالحدیث، 1379،چ دوم، ج8، ص1235 و 1233.

, [1], [1],

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه