اخبار داغ

امامان جمعه شهرستان های استان تهران تاکید کردند؛

ملت با فتنه گران آشتی نمی کنند/ اظهارات ناپخته برخی مسئولین زیبنده نیست/ ترویج نیکوکاری ریشه فقر را خشک خواهد کرد

ملت با فتنه گران آشتی نمی کنند/ اظهارات ناپخته برخی مسئولین زیبنده نیست/ ترویج نیکوکاری ریشه فقر را خشک خواهد کرد
نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار در سراسر شهرستان های استان تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تهران نیوز؛,

مشروح خطبه های نماز جمعه در استان تهران

, مشروح خطبه های نماز جمعه در استان تهران,

 

,

امام جمعه تهران: ملت با فتنه گران آشتی نمی کنند

,

آیت الله سیداحمد خاتمی خطیب این هفته نماز جمعه تهران در خصوص فضای انتخاباتی کشور گفت: باید این فضا در کشور ما با کشورهای غربی متفاوت باشد و آنگونه که در آمریکا فضای افتضاحی پیرامون انتخابات شان رخ داد در کشور ما صورت نگیرد.

,

وی با بیان اینکه اولویت برای همه ما باید حضور شکوهمند در انتخابات باشد، گفت: صرف نظر از اینکه چه کسی و از چه جناحی روی کار بیاید همه باید برای برگزاری شکوهمند انتخابات تلاش کنند و این یک تکلیف است.

,

آیت الله خاتمی ادامه داد: دشمن در پی تشنج آفرینی در عرصه انتخابات است و این یک خبر است و نه تحلیل چرا که آنها در پی ناآرامی در فضای انتخاباتی ما هستند و هر کس که اقدام به این کار کند، محکوم است.

,

وی تصریح کرد: نکته دیگر اینکه نباید فضای انتخاباتی به فضایی برای عقده‌گشایی نسبت به ارزش های انقلاب و اسلام باشد و به بهانه نطق های انتخاباتی نه کاندیداها و نه هواداران آنها حق زیر سوال بردن خدمات ۳۸ ساله انقلاب را ندارند.

,

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: کسانی که وارد فضای انتخاباتی می شوند باید تسلیم رای مردم شوند و اگر این اتفاق نیفتد خروجی اش فتنه ۸۸ می شود.

,

خاتمی با بیان اینکه دروغ، فریب و اهانت به دیگر کاندیداها در شان فضای انتخابات جمهوری اسلامی ایران نیست، ادامه داد: بله این اتفاقات در شان کشورهای غربی و آمریکا است که کمترین ارزش را برای اخلاق قائل نیستند.

,

عضو مجلس خبرگان افزود: فضای انتخابات ما نباید به سمت تفرقه برود و یک عده بخواهند از برخی از اقلیت ها حمایت کنند و با تفرقه افکنی رای بیاورند و این رای ارزشی ندارد.

,

وی گفت: باید مراقب رسانه های بیگانه باشیم، آنها اخیرا چند شبکه به وجود آوردند  تا به وسیله آنها همان بازی های سال ۸۸ را ادامه دهند که من اینجا به عزیزانی که در فضای مجازی به عنوان کاربر حضور دارند توصیه می کنم که اولا تنفرشان را از آنها در آن فضاها ابراز کنند و هر جا دیدند که آنها وارد تهاجم به ارزش های اسلامی ما شدند در برابر آنها ایستادگی کنند.

,

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با بیان اینکه واژه ها بار فرهنگی و سیاسی دارند و سیاسیون باید مراقب باشند که هر واژه ای را به کار نبرند، تصریح کرد: واژه آشتی ملی هم از این قبیل است چرا که معنا این طور تعبیر می شود که در کشور دعوای ملی وجود دارد در حالی که این دروغ است.

,

خاتمی اظهار کرد: از ابتدای انقلاب تا به امروز اختلاف سلیقه بوده و هست و در آینده هم خواهد بود و این لازمه یک جامعه آزاد است و اگر این مساله درست هدایت شود نه تنها بحران نیست بلکه یک فرصت است.

,

وی بیان کرد: در حوادث ۸۸ اقلیتی در برابر اکثریت وفادار این ملت ایستادند و فتنه فرصت سوز آن سال را آفریدند لذا این ملت از این جماعت دل پرخونی دارد و تا توبه نکردند کسی با آنها آشتی نخواهد کرد.

,

خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: یک تحلیل خارجی این است که مدت هاست طرف مقابل دم از ایران هراسی می زند و به خصوص پس از روی کار آمدن رئیس جمهور تازه کار آمریکا اینها به شدت به دوره گردی به این کشور و آن کشور افتاده اند و اخیرا هم پادشاه جلاد عربستان به مالزی رفته و علیه ایران سخنانی را گفته است.

,

خاتمی افزود: ما به همسایه های خود می گوییم اگر شما همسایگان خوبی باشید اقتدار ایران در جهت ثبات و امنیت شماست. آمریکایی ها و غربی ها درصدد تجزیه کشورهای شما هستند به طور مثال آنها بارها گفته اند عراق باید تجزیه شود و این را بدانید اگر آنها قدرتی پیدا کنند قطعا به سراغ تجزیه کشورهای شما هم خواهند آمد و اگر تا به امروز قدرت و اقتدار ایران نبود، برخی از کشورهای منطقه تجزیه می شدند.

,

وی با بیان اینکه ایران برادر قدرتمند شماست و بهتر است قدر این برادر را بدانید، خاطرنشان کرد: آنها از شما همچون صدام استفاده خواهند کرد و زمانی که کارشان با شما تمام شود مچاله تان کرده و دورتان می اندازند.

,

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: آنها می خواهند در سوریه منطقه امن و پرواز ممنوع ایجاد کنند و این را به بهانه جا دادن به آوارگان سوری مطرح می کنند، اما باطن موضوع جا دادن به تروریست هاست و این مقدمه ای بر تجزیه سوریه خواهد شد.

,

خاتمی در پایان گفت: ایران اسلامی در مقابل این توطئه ها تاکنون ایستادگی کرده و ما معتقدیم که وحدت کشورهای همسایه باید حفظ شود و نهایتا این را می گویم که ما به کشورهای همسایه آنچه که شرط بلاغ است گفتیم خواه پند بگیرید، خواه ملال.

,

آیت الله خاتمی همچنین در خطبه اول به ایام فاطمیه و اهمیت بزرگداشت و بهره گیری این ایام اشاره و از مردم جهت حضور در مراسم های عزاداری این روزها و شب های فاطمیه تقدیر و تشکر کرد و این زمان را فرصت مناسبی برای درک اهمیت والای مساله ولایت برشمرد.

,

وی با بیان اینکه تقوا یعنی هر آنچه خداوند گفته را انجام دهیم، اظهار داشت: همان طور که گفتم مساله ولایت بسیار مهم است و می توان این را از رفتارهای ائمه اطهار (ع) به خوبی دریافت، به طور مثال برای دفاع از ولایت حضرت فاطمه زهرا(س) جان خودشان را تقدیم کردند، ما نیز باید این قبیل موارد را الگوی خود قرار دهیم.

,

 

,

امام جمعه ورامین: اظهارات ناپخته برخی مسئولین زیبنده نیست

,

حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین در خطبه نماز جمعه این هفته گفت: حضرت زهرا(س) در خطبه فدکیه خود علی رغم تاکید بر اخلاق و دین داری، بر مسئله عبور از ولایت توسط فتنه های مختلف اشاره کرده است.

,

وی اظهار داشت: همگان باید احکام نماز خواندن را فرا بگیرند و بدانند که خواندن نماز جماعت ثواب بسیار بیشتری نسبت به نماز فرادا دارد.

,

حجت الاسلام محمودی در خطبه دوم نماز جمعه گفت: خانواده هایی هستند که نیازمند بوده و نمی توانند معیشت خود را در این روزها فراهم کنند به همین منظور افرادی که غنی تر هستند باید به افراد نیازمند تر کمک کنند.

,

امام جمعه موقت ورامین افزود: روز درختکاری را در پیش داریم و همگان باید این مسئله بسیار مهم را گرامی بداریم و به آن اهمیت دهیم تا بتوانیم فضای سبز مناسبی فراهم کنیم.

,

وی خاطر نشان کرد: در منطقه ورامین بسیار خوب است که کشاورزان در اطراف زمین های کشاورزی خود درختهای کم بار و پر ثمر بکارند تا آیندگان نیز از آنها استفاده بهینه کنند.

,

حجت الاسلام محمودی ضمن بیان اینکه برخی اظهارات ناپخته برخی مسئولین زیبنده نیست اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به انتخابات، کشور بیش از هر زمان دیگری نیازمند آرامش است و باید از دو قطبی سازی جامعه پرهیز کنیم.

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: برخی افراد در آستان انتخابات نقش دستگاه های نظارتی مانند شورای نگهبان را نادیده می گیرند در حالی که خودشان نیز برای رسیدن به پست ها و مسئولیت های خود از فیلتر همین دستگاه نظارتی عبور کرده اند.

,

وی ضمن بیان اینکه نباید بیش از اندازه بر روی برجام مانور داد، بیان کرد: در زمان رئیس جمهور سابق و کنونی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران تحریم شد در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کرده بودند که همزمان با اجرای برجام تمام تحریم ها باید برداشته شود.

,

حجت الاسلام محمودی اظهار داشت: مسئولین ما بدانند که مشت های گره کرده ملت است که زمینه نشستن آنها پشت میز مذاکره را فراهم می کند در حالی که همین مشت های گره کرده برا علیه رژیم ستم شاهی قیام کرد.

,

امام جمعه موقت ورامین گفت: مشت ملت ایران هرگز باز نخواهد شد و با همین مشت ها نیز بر دهان اسرائیل، انگلیس و فتنه گران خواهند کوبید.

,

 

,

 

,

امام جمعه دماوند: به سبب موقعیت خاص دماوند در استان تهران، باید نهال بیشتری هرساله در آن غرس شود

,

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های عبادی- سیاسی نمازجمعه شهرستان دماوند، ضمن تشکر از همه دستگاه‌ها، مسئولان و مردم در خصوص اقامه عزای فاطمی و تشییع‌جنازه دو شهید گمنام در شهرستان دماوند، اظهار کرد: پدران و مادران و خواهران و برادران خبر ندارند که فرزندشان در این خطه به خاک سپرده‌شده‌اند و این شهدا بعد از حدود ۳۰ سال به شهر بازگشتند و بعد از سال‌ها غربت و دوری، بازهم گمنامی را برگزیدند.

,

وی با اشاره به روز ۱۴ اسفند به‌عنوان روز آغازین هفته احسان و نیکوکاری، افزود: در اسلام که همه مؤمنان باهم برابرند و کسی فضیلت وبرتری بر دیگران  به‌جز تقوا ندارد، دولت و ملت باید کمک کنند که این اختلاف از بین بروند و نیازمندان نباید به خاطر نیازشان، احساس بدی پیدا کنند و شاید در روز قیامت از ما بالاتر باشند.
امام‌جمعه شهرستان دماوند با اشاره به آیه قرآن در دعوت مؤمنان و مسلمانان به انفاق، تصریح کرد: خداوند می‌فرمایند قبل از مرگ انفاق کنید که در روز قیامت برای این احسان دیر می‌شود و ازآنچه خودمان دوست داریم انفاق کنیم؛ لباس نو، غذای خوب و آنچه بهترین است به فقرا بدهیم.
فتاح دماوندی با اشاره به پانزدهم اسفند به‌عنوان روز درختکاری، خاطرنشان کرد: درختکاری و حفظ طبیعت، در سفارش و کلام معصومان است و شهرستان دماوند به سرسبزی و آب‌وهوایش شناخته‌شده است.

,
,
,

وی ادامه داد: امسال لازم است کمک کنیم تا درختان بیشتری در دماوند غرس شود و این موضوع به اقتصاد و گردشگری ما نیز کمک می‌کند و اگر بیمارستان مجهز در شهرستان ساخته شود؛ دماوند را می‌توانیم به قطب بیمارستانی تبدیل کنیم.
امام‌جمعه دماوند با اشاره به وضعیت کشور یمن و شیعیان مظلوم یمن، تصریح کرد: نزدیک به دو سال است از حملات سعودی‌ها به یمن می‌گذرد و ده‌ها هزار یمنی کشته شدند و اقتصاد و زیرساخت‌های ضعیف این کشور عربی از بین رفت، سه میلیون کودک یمنی دچار سوءتغذیه هستند و مجامع حقوق بشر و کشورهای اسلامی ساکت هستند.
فتاح دماوندی با اشاره به سفر رئیس سیا به عربستان و دادن هدیه مبارزه با تروریست به این کشور، تأکید کرد: عربستان سعودی خود تروریست پرور است و امیدواریم خداوند متعال گره از کار مستضعفان جهان باز کند.

,
,
,

 

,

امام جمعه قدس: ترویج نیکوکاری ریشه فقر را خشک خواهد کرد

,

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم امیراحمدی، امام جمعه شهرستان قدس، در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان اظهار کرد: همه ی شما را به رعایت تقوای الهی دعوت میکنم که همین تقواست که شما را به سر منزل مقصود خواهد رسانید و از شر بلایا و گرفتاری های روحی رهایی می بخشد.
وی در ادامه گفت: همدلی و  وحدت بین مسلمانان و مومنین بنا بر سفارشات مکرر قران و ائمه معصومین و سیره پیامبر، باید تا قیام قیامت برادرانه و استوار باشد و امروزه مسلمانانبا وحدت خودمیتوانند نظام کفر و استکبار را به زانو بیندازند.
میر احمدی با اشاره به وجود وسوسه های بسیار و راه های به گناه کشیده شدن برای مومنین تاکید کرد: اولین و بزرگترین دشمن انسان، هوای نفس است و باید بسیار مواظب باشیم که در مسائل مختلف دنیا هوای نفس بر ما چیره نشود و نظارت نفس و همواره به یاد خدا بودن این مساله مهم را ممکن میسازد.
حجت الاسلام و المسلمین میر احمدی در پایان خطبه نخست نماز جمعه این هفته بیان کرد: روزهای پایانی سال بهترین فرصت برای مومنین است تا با نگاهی به اعمال یکسال گذشته خود، دستاندعا و توبه خویشتن را بالا ببرند و اگرمرتکب گناه و تجربه تلخی شده اند، آن را ثمره عبرت دانسته و در ادامه عمر به خاطر آورند.
امام جمعه شهرقدس در خطبه دوم نماز جمعه این هفته نیز ابتدا به بحث سازه مصلی شهرقدس اشاره و عنوان کرد: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال هزینه صرف ساخت این سازه مقدس و نماد وحدت و قرارگاه عبادی سیاسی شهرستان شده است که کمک های مسئولان ارجمند و خیرین بزرگوار را ارج مینهیم و امیدواریم این سازه به زودی زود تکمیل شود تا بتوانیم از محل اصلی مصلی نماز جمعه بهره برداری کنیم.
وی همچنین به روز درخت کاری در هفته آینده اشاره کرد و گفت: طبیعت و محیط زیست از نعمات خداوند منان است که انسان ها در برابر آن مسئولیت سنگینی را به عهده دارند و روز درخت کاری بهانه ای بسیار خوب است تا با گسترش طبیعت و کاشتن حداقل یک درخت توسط هرفرد که بارها توسط مقام معظم رهبری نیز تاکید شده است شکر این نعمت وسیع الهی را به جا آوریم.
میراحمدی در خصوص قرار گرفتن در آستانه روز احسان و نیکو کاری گفت: نیکو کاری و احسان برای هر مومنی امری واجب است و در این ایام خاص، اهمیت آن دوچندان میشود و شایسته است در ایام پایان سال و برای استقبال از سال جدید، هر شخص از جامعه به اندازه توان خویش دست ناتوانی را بگیرد و هدیه ای خصوصا برای ایتام و کودکان معصوم تهیه و اهدا کند که اگر اینچنین شود در آینده نزدیک با همدلی تمام مردم ریشه فقر از نظام اسلامی و جامعه ما خشکیده خواهد شد.
میراحمدی در پایان خاطر نشان کرد:مردم در جمهوری اسلامی ایران روحیه تعاون و همکاری دارند و هرگز در کمک رسانی به همنوعان خود کوتاهی نمی کنند و امیدواریم این سنت حسنه امسال نیز تکرار و با استقبال پرشور مردم از مراکز نیکو کاری و یامداد مواجه شود.

,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

امام جمعه شهرری: بهترین روش برای مقابله با ریزگردهای خوزستان درختکاری است

,

حجت الاسلام و المسلمین سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مومن و خداجو در مصلی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد، ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: مردم با حضور خود در محافل و مجالس فاطمیه، مزد رسالت پیامبر را دادند.

,

شاهچراغی یا بیان اینکه شهدای گمنام، نامدار و گرانقدر هستند، گفت: مراسم تشییع شهدای گمنام در ایام فاطمیه شکوه عزاداری را افزایش داد.

,

وی با اشاره به ۱۴اسفند روز تاسیس کمیته امداد امام خمینی تصریح کرد: حضرت امام (ره) عنایت ویژه ای به محرومین و مستضعفین داشت؛  کسانی که احسان و نیکی می کنند ذخیره ابدی برای آنها خواهد بود و گره های زیادی را باز می کند.

,

امام جمعه شهرری با بیان اینکه درختان ریه شهر هستند و انسان با درخت سالم می ماند، اظهار داشت: کسی که درختی را آب بدهد مانند کسی است که انسان تشنه ای را سیراب می کند؛ باید به صورت جدی از قطع درختان جلوگیری شود.

,

شاهچراغی بیان کرد: اگر هر کسی یک درخت در سال بکارد، سالی ۸۰ میلیون درخت می شود و پدیده ریزگردها در خوزستان به وجود نمی آید که دل رهبر معظم انقلاب را به درد آورده است.

,

وی ادامه داد: در آستانه سال نو برای تحقق اقتصاد مقاومتی از خرید کالاهای خارجی و قاچاق پرهیز کرده و با خرید کالاهای داخلی اقتصاد ملی را تقویت کنیم.

,

امام جمعه شهرری با اشاره به پیروزی های عراق و سوریه در مقابل داعش، گفت: امروز تبر داعش شکسته است و نه تنها داعش بلکه اروپا، آمریکا، حکام مرتجع منطقه و تمام حامیانش شکست خوردند.

,

شاهچراغی در ادامه اظهار داشت: آنچه که امروز دل هر مسلمان و آزاده ای را به درد می آورد وضعیت دلخراش یمن است که در مدت ۲ سال ۲۴۰ هزار بار بمب بر سر این مردم ریخته شده و بیش از ۳۰۰ هزار کشته و زخمی داشته است.

,

وی تاکید کرد: دست آل سعود به خون مظلومین آغشته است و برای شکست دادن یمن با اسرائیل هم پیمان شده است لذا باید بر علیه عربستان بیانیه صادر بشود نه بر علیه ایران.

,

 

,

امام جمعه رباط کریم: مردم کالای با کیفیت ایرانی بخرند

,

حجت الاسلام والمسلمین محمدی نژاد امام جمعه محترم شهرستان رباط کریم در خطبه های عبادی سیاسی جمعه این هفته که با حضور مردم انقلابی رباط کریم همراه بود در ابتدا شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را تسلیت گفت و اظهار کرد: خداوند در قرآن می فرماید از راه هایی که به خدا میرسد بروید و از مسیرهای انحرافی نروید.
وی افزود: در روایات متعددی گاهی از پیامبران با نام نجم به معنای ستاره تعبیر شده و گاهی نیز از ائمه به عنوان ستاره اطلاق شده است همانطور که پیامبر به امام علی (ع) خطاب فرمودند: ای علی(ع) تو ستاره بنی هاشم هستی.
امام جمعه رباط کریم ادامه داد: همانطور که در زمان های گذشته برای رسیدن به مقصدی خاص از ستارگان استفاده می مردند و مسیر خود را پیدا میکردند تا منحرف نشوند در روایات نیز از ائمه تعبیر به ستاره شده که با قرار گیری در مسیر این ستارگان از انحراف در امان می مانیم.و یکی از ستارگان حضرت فاطمه زهرا(س) است که با الگو برداری از ایشان می توان مسیر حق را بدون انحراف پیمود.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نژاد اضافه کرد: همانطور که حضرت فاطمه زهرا(س) در هنگامی که امام علی (ع) را به مسجد بردند به مسجد آمد و از ایشان به عنوان امام و کسسی که بر ایشان ولایت داشت حمایت کردند ما نیز در این زمان وظیفه داریم ازامام خامنه ای که بر ما ولایت دارد حمایت کنیم.
امام جمعه شهرستان رباط کریم بیان کرد: ۱۴ تا ۲۰ اسفند هفته احسان و نیکو کاری است که کمیته امداد برای خانواده های نیازمند کمکی جمع شود تا در این ایام عید نوروز کمکی به آنها شود لذا مومنین که توان مالی دارند به این نهاد کمک کنند تا آنها به دست نیازمندان برسانند.
وی افزود: ۱۵ اسفند آغاز هفته منابع طبیعی است، هرکس می تواند جلو در خانه اش حداقل یک نهال بکارد تا هم در فضایی سالم زندگی کند و هم فرزندانشان با این فرهنگ آشنا شوند و خداوند به زندگیشان خیر و برکت عنایت بفرماید.
وی در ادامه یادی از شهدا خصوصا شهدای جنگ تحمیلی کرد و روز ۱۷ اسفند ۶۲ سالروز شهادت محمد ابراهیم همت را در عملیات خیبرتسلیت گفت.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نژاد افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که من مذاکره با آمریکا را دارای ثمره و نتیجه نمی دانم ولی بخاطر اینکه بعدا نگویند ما مخالف مذاکره هستیم اجازه می دهیم و هم اینک نیز می بینیم که برحام عملاً هیچ نتیجه ای برای کشور نداشت و آمریکا غیر قابل اعتما  بود.
امام جمعه شهرستان رباط کریم فرمودند: قراردادها را به نفع غرب و آمریکا می بندند و بعد آقای وزی می گوید قراردادها محرمانه هستند مگر رهبری نفرمودند شفاف سازی شود؟ پس چرا در خانه سفیر سوئد قرارداد محرمانه می بندید و به مردم نمی گویید؟
وی به مسائل هسته ای نیز اشاره فرمودند و افزودند چرا ما باید داشته های خودمان را از دست بدهیم تا مجبور باشیم همه چیزمان را از خارج وارد کنیم و حتی مواد خوردنی نیز از خارج بیاید.
ایشان فرمودند: مذاکره با آمریکا از دشمنی آمریکا نمی کاهد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدی نژاد اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۸ واژه بصیرت را بکار بردند و این واژه را وارد کردند و در مائل هسته ای واژه نفوذ، و دراین چند سال اخیر واژه انقلابی را بکار می برند. یعنی اگر شما انقلابی باشید هرگز در مقابل غرب و آمریکا نرمش نشان نمی دهید و کوتاه نمی آیید.اگر انقلابی باشیم اجازه نمی دهیم که دشمنان نفوذ کنند.روحیه انقلابی گری باعث اتحاد بین نیروهای انقلابی می شود و از هرگونه اختلاف و نزاع جلوگیری می کند.اگر در مسئولین روحیه انقلابی گری وجود داشته باشد کشور پیشرفت می کند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

وی در ادامه تصریح کرد: بحث اختلاف بین شیعه و سنی بحثی است که انگلیس راه انداخته تا برادری بین شیعه و سنی را از بین ببرد و مسلمانان درگیری داخلی داشته باشند.
ایشان در پایان خاطرنشان کرد: چون در آستانه عید نوروز هستیم مردم از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی حمایت کنند و جنس کالای خرجی نخرند تا باعث تقویت اقتصاد کشور شوند.

,
,

 

,

امام جمعه اسلامشهر: آیه ۹۰ سوره نحل کاملترین حقوق بشر

,

حجت الاسلام والمسلمین محمد علی نوروزی امام جمعه اسلامشهر ضمن توصیه به تقوابه نمازگزاران وتسلیت ایام فاطمیه وشهادت حضرت زهرابه پیشگاه امام زمان(عج)خاطر نشان کرد:در آیه   ۹۰سوره نحل پروردگارعالم بندگان رابه سه چیزفرمان می دهدوازسه چیزنهی می کنداول عدالت، یعنی داشتن انصاف بامردم ودیگران وان چیزی که برای خودخوب میداندبرای دیگران هم خوبی بخواهدوآن چیزی که برای خودزشت می داندبرای دیگران هم زشت بداندوبرای دیگران نخواهد.

,

وی ادامه داد:دومین چیز.احسان ونیکوکاری است یعنی نیکی کردن به مردم(خدمات فکری،مالی،فرهنگی؛عاطفی)سومین چیز رسیدگی وبخشش به خویشاونداناست

,

امام جمعه اسلامشهر اضافه کرد:اما سه اصل که خداوند نهی کرده عبارتنداز:فحشاء وگناهان زشت،منکر-چیزی که عقل وفطرت وشرع مقدس آن کارهاراقبول ندارد- و بغی که به معنای ستم به دیگران است.

,

وی تصریح کرد: پیامبراسلام فرمودند در این آیه مجموعه تقوا جمع است ، کامل ترین حقوق بشردراین آیه جمع است واگرعلمای اسلام این آیه رادرکشورشان پیاده کنند دنیا درست می شود.

,

حجت الاسلام والمسلمین نوروزوی گفت: امام رضا (ع) در حدیثی می فرمایند: خداوند درروی زمین بندگانی دارد که گمنام هستندوبه محرومان ومستمندان رسیدگی میکند وبرای رفع نیازهای مردم تلاش میکننداین افراد در روزقیامت درامنیت بسرمی برد ودلشان شاداست.

,

وی با بیان اینکه درایام فاطمیه بسیاری ازمناطق کشورمان با عطر شهدا ومدافعان حرم معطرشد افزود: شهرستان اسلامشهر نیز بی بهره نبود ویک شهید درشهر واوان به خاک سپرده شد.

,

 

,

امام جمعه پردیس: مسوولین نباید از نقد بترسند

,

حجت الاسلام و المسلمین حسین توسلی در بخشی از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور آحاد مردم در مصلی نماز جمعه شهرستان پردیس برگزار شد، اظهار داشت: از همه برادران، خواهران و علاقه مندان به اهل بیت عصمت و طهارت تشکر می کنم که ایام حزن و اندوه آن مخدره را به خوبی برگزار کردند.

,

وی ادامه داد: همه ما شاهد هستیم هر سالی که می گذرد بر شکوه مراسم فاطمیه نسبت به سال گذشته افزوده شده و از همه علاقه مندان به صدیقه طاهره خواهش می کنم مراسم این ایام را همانند روز عاشورا برگزار کنند.

,

توسلی افزود: همان نذوراتی که در ایام محرم دارید را بدون کاهش بری اقامه عزای صدیقه طاهره داشته باشید، هیئات مذهبی و پیر غلامان هیئت ها یادشان باشد که در این یام هم برنامه هایشان با شدت ادامه پیدا کند.

,

امام جمعه پردیس خاطر نشان کرد: در دو هفته گذشته عرض کردم که رهبر ما فرموده اند در پایان سال مسوولین بیایند و به مردم گزارش بدهند که در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل چه اقدام و عملی داشته اند؟

,

وی بیان کرد: پیرو این موضوع سه نامه به فرماندار، شهردار و اداره صنعت، معدن و تجارت که سه خوزه مهم کاری دارند ارسال کرده ایم که گزارش فعالیت اقتصاد مقاومتی خود را به مردم ارایه دهید.

,

توسلی تصریح کرد: تنها نماز جمعه محل ارایه گزارش نیست، اما عصاره پاکان، متدینین و نخبه های شهرستان در نماز جمعه حضور دارند، بنا بر این یکی از نقطه های عطف برای اطلاع رسانی و ارایه خدمات دولت تریبون نماز جمعه است.

,

وی تاکید کرد: ما باید با فعالیت هایی که انجام می شود آشنایی داشه باشیم و میزان نقاط ضعف و قوت خود را بدانیم.

,

امام جمعه پردیس خاطر نشان کرد: مسوولین نقاط ضعف را بیان کنند و از مردم بخواهند که در آن موارد به کمکشان بیایند چرا که اگر ملت به کمک دولت نیاید نمی توانند به تنهایی از پس مشکلات بر آیند.

,

توسلی با تشکر از فعالیت های صورت گرفته در اداره صنعت، معدن و تجارت، افزود: بازرسی ها در یک جریان سالم بدون اینکه بین افراد فرق گذاشته شود، صورت گیرد و بین افراد سرشناس و ناشناس تفاوتی وجود نداشته باشد. مردم برخورد عادلانه را می پسندند.

,

وی گفت: بیشتر نارضایتی ها از اختلاف قیمت هاست، در فاصله چند مغازه اختلاف قیمت اجناس باعث ناراحتی می شود.

,

امام جمعه پردیس ادامه داد: ما از کارهای مثبت دولت مردان، مردانه تشکر و حمایت می کنیم اما نقطه ضعفها را با حفظ کرامت نقد منصفانه می کنیم مسوولین ما هم نباید از نقد بترسند بلکه باید استقبال بکنند زیرا نیت اصلاح است.

,

توسلی اظهار داشت: هفته احسان و نیکو کاری از فردا آغاز شده و کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان هرسال جشن نیکو کاری را برگزار کرده و برای ایتام و خانواده های بی بضاعت و کسانی که توانایی مالی ندارند کمک و هدایای شما را جمع آوری می کنند.

,

 

,

امام جمعه گلستان: راه و شیوه زندگی حضرت زهرا (س) باید الگوی زنان مسلمان باشد

,

حجت الاسلام والمسلمین محمودی امام جمعه موقت شهرگلستان در خطبه های نماز جمعه خود ضمن تسلیت بابت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: در دعوت نامه های هیئت ها و مراسم های قرآنی نام خداوند و ائمه معصومین را ننویسید، چرا که این دعوت نامه ها اکثر مواقع به زمین و زیر پا می افتند، و به نوعی سبب بی احترامی و معصیت می شوند.

,

وی در ادامه با بیان اینکه پاسخ دادن به اشخاصی که سئوال می کنند بسیار مهم است، اظهار داشت: وقتی شخصی از علما سئوال می کند، نباید از پاسخ دادن به او اجتناب کرد یا با عصبانیت و خشم با شخص سئوال کننده صحبت کرد، حتی اگر عالم پاسخ سئوال را نمی داند به آن شخص بگوید که پس از مطالعه درباره موضوع پاسخ وی را خواهد داد.

,

حجت الاسلام و المسلمین محمودی یادگیری از مکتب حضرت زهرا (س) را از پسندیده ترین کار ها به ویژه در این زمان برشمرد و تشریح کرد:  یکی از مسائلی که باید از مکتب حضرت زهرا (س) یاد بگیریم مسئله حجاب و رعایت آن در هر شرایطی می باشد.

,

وی با اشاره به اینکه عده ای همچون عالمان بی عمل می مانند تصریح کرد: برخی در مراسم های عزاداری  برای حضرت زهرا (س) گریه می کنند، اما راه و شیوه زندگی آن حضرت را دنبال نمی کنند، و باحجاب هایی نامناسب در خیابان ها حضور پیدا می کنند.

,

امام جمعه موقت شهرگلستان با اشاره به مسئله حجاب در بعد از انقلاب بیان داشت: بعد از انقلاب اشتباهاتی در این رابطه رخ داد، و چادر ها  کنار رفت و مانتو ها به بازار آمدند، و به مرور زمان مانتو ها کوتاه و کوتاه تر شدند تا اینکه به حالتی که الان هستند درآمدند.

,

وی در پایان باتوجه به سخنان عده ای مبنی بر اینکه قرآن و نماز سبب عقب ماندن است، افزود: کشور های عربی خودشان نخواستند که در راه قرآن و اسلام پیشرفت کنند، در گذشته با پول نوکر می گرفتند اما امروز برخی از این کشور ها پول می دهند تا نوکر و برده غربی ها باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه