اخبار داغ

گزارشی از مشکلات همسران جانبازان/ پرستارانی که نیازمند توجه ویژه هستند

گزارشی از مشکلات همسران جانبازان/ پرستارانی که نیازمند توجه ویژه هستند
همسران جانبازان قطع نخاعی با مشکلات خاصی مواجه هستند که رفع این مشکلات لزوم توجه خاص مسئولان را می طلبد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از ایلام بیدار؛ همسر یکی از جانبازان قطع نخاعی که خواست اسمش فاش نشود در گفتگو با خبرنگار اجتماعی ایلام بیدار گفت: مدت 24 سال است که بعنوان همسر و پرستار به شوهرم که جانباز قطع نخاعی است  خدمت میکنم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار,

وی اظهار کرد: ما همسران جانبازان قطع نخاعی هیچ گونه ابلاغ و حکمی از هیچ ارگان و وزارت خانه ای مبنی برپرستاری جانباز نگرفته ایم ولی وظیفه خود را خدمت به این قشر گمنام که همان شهیدان زنده اند می دانیم.

,

این همسر جانباز افزود: اما در این راستا بعلت مشکلاتی ازقبیل انجام کارهای سنگین و دوا و درمان، رسیدگی به زخمهای بستر و تحمل ناراحتی های روحی وروانی جانباز و تحلیل رفتن توانایی جسمی و روحی، خود نیاز به پرستار داریم.

,

وی ادامه داد: پرستاری جز مشاغل سخت است اما ما پرستاران جانبازان بصورت شبانه روز بدون حتی لحظه ای استراحت و مرخصی و جایگزین شیفت باید خدمت کنیم و زبان به اعتراض باز نکنیم که این وظیفه ماست.

,

وی ادامه داد: مسئولین بنیاد ایثارگران خود رو کنارکشیده اند و مسئولیت نگهداری جانبازان فقط به عهده همسران آنان است که ما همه پیر و افسرده و فرسوده شده ایم.

,

این همسر جانباز گفت: جنگ 8سال بود تمام شد ولی ما هنوز یادگارانی از جبهه داریم که درد می کشند نیازمند حمایت هستند و خانواده هایشان در کنار آن ها از دست می روند.

,

وی در پایان اضافه کرد: مسئولین  جانبازان را تنها نگذارند  وکمی هم بفکر خانواده ها و بخصوص همسران جانبازان باشند که هنوز روی حرف و هدف خود مانده اند.

,

حق پرستاری در فیش های حقوقی لحاظ شده است

, حق پرستاری در فیش های حقوقی لحاظ شده است,

"بسطامی"، رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ایلام در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر برنامه های حمایتی سازمان از جانبازان قطع نخاعی گفت: حق پرستاری در تهران در فیش های حقوقی جانبازان لحاظ می شود و هیچکس توانایی کم و زیاد کردن آن را ندارد.

,

وی اظهار کرد: در مبحث هزینه های درمانی حق با خانواده های این جانبازان است که سازمان اعتبار لازم را برای پرداخت هزینه درمانی در اختیار نداشت، اما دستور داده ایم که هزینه درمانی جانبازان قطع نخاع به دلیل شرایط خاص و استثنایی این جانبازان بصورت موردی طی ماه جاری و خارج از نوبت پرداخت شود و مابقی جانبازان نیز تیرماه سال آینده به محض تخصیص اعتبار پرداخت خواهد شد.

,

بسطامی افزود:  پزشک پایش سلامت سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران بصورت ماهیانه و در محل منزل جانبازان قطع نخاعی؛ این عزیزان را ویزیت می کند.

,

امید است با توجه هر چه بیشتر به یادگاران دفاع مقدس و حمایت همه جانبه از خانواده های این عزیزان که همانا وارثان به حق ایران اسلامی هستند و سالیان متمادی از عمر خود را صرف رسیدگی به امور جانبازان نخاعی می کنند و همچنین با اطلاع رسانی و توجیه این عزیزان مبنی بر پرداخت حق پرستاری از سوی سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، بتوانیم قدردان گوشه ای از مرارت و سختی های این عزیزان باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه