اخبار داغ

اندرحکایت تصویب حقوق 20 میلیونی مُدیران در مجلس؛

دُم خروس فیش های نجومی یا قسم حضرت عباس مصیبت یارانه ها

دُم خروس فیش های نجومی یا قسم حضرت عباس مصیبت یارانه ها
مردم مانده اند، قسم حضرت عباس را باور کنند و مصیبت عظمای یارانه ها را بپذیرند یا اینکه حقوق ۲۰ میلیون تومانی و فیش های نجومی را که مثل دُم خروس بیرون زده؟ گویی دهخدا باز می خندد به نسل ما و به مصوبات ما و می گوید: «نگفتم چشمانتان را وا کنید!»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز -مهدی تدین/ از روزی که دهخدا مقاله هجدهم از شماره 22 روزنامه صوراسرافیل را قلم زد گذشت؛ شاید 100 سال پیش، درست همان روزی که مردم وکلایشان را راهی مجلس کردند. همان روزی که سی و سه بندش به تکان افتاد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

همان روزی که گویی یک کاسه آب داغ روی سرش ریختند. چشمانش سیاهی رفت و سرش چرخ زد. آخر مرحوم دهخدا همان شب که تنگ آمده بود با «ننه»اش حسابی درد دل کرد. درددل هایی پشت بند دعوا مرافعه ی پدر و مادرش. «دخو» همین ها را شنیده بود که از اسم وکیل می ترسید. چه زیبا نوشته بود. آن روز نوشت. ما می خوانیم و می گوئیم آن آشفته بازار به تاریخ پیوست اما این تاریخ ظاهرش سرگذشت رفتگان است. روح تاریخ هنوز هست. مثل پیر دانایی نشسته و پندها می دهد. اما کو گوش شنوا؟
دهخدا می گفت مشروطه خالی. البته به زبان طنز. همه هم گفتند مگر مشروطه بدون وکیل می شود؟ خب حرف حساب زدند او هم قبول کرد فقط یک کلام گفت: «بابا پس حالا که تعیین می کنید، محض رضای خدا چشمانتان را وا کنید که به چاله نیفتید؛ وکیل خوب انتخاب کنید».

,
,

همه گفتند خیلی خوب و چشمانشان را وا کردند. خوب دقت کردند اما در «عظم بطن و کلفتی گردن و زیادی اسب و کالسکه…» و وقتی که روی صندلی های هیئت رئیسه را پهنای شکم مفاخرالدوله پُر کرد و وکلای حسابی رو قالی چارچنگول رماتیسم گرفتند، مردم فهمیدند دخو چه می گوید.
این شده نقل ما. اگه دهخدا بود شاید همان مقاله را برای ما می خواند. همان روزی که گَند حقوق های نجومی درآمد و حالا به جای اینکه مرهمی بر دل مردم گذاشته شود مصوبه ی جدید: «علاوه برر حقوق مدیران و مسئولان 14 برابر حداقل حقوق به علاوه 60 درصد این میزان با پیشنهاد رؤسای قوا و وزرا و با اجازه شورای حقوق و دستمزد انجام شود که این میزان حدود 20 میلیون تومان در ماه می‌شود»، به تصویب مجلس می رسد.
راستش من نفهمیدم دولتی که شب پرداخت یارانه ها وقتی می خواهد مبلغ ناچیزی به حساب مردم واریز کند «مصیبت عظما» دارد، چطور این مصوبه را اجرا خواهد کرد؟ خب لابد وقتی حقوق هایی  نجومی را می تواند پرداخت کند این میزان دستمزد به طریق اولی پرداخت خواهد شد بدون هیچ مشکلی. نمایندگان مجلس هم که نهایت همکاری را با دولت را داشته اند.
فقط این وسط مردم مانده اند. قسم حضرت عباس را باور کنند و مصیبت عظما را بپذیرند یا اینکه حقوق 20 میلیون تومانی و حقوق های نجومی را که مثل دُم خروس بیرون زده؟ گویی دهخدا باز می خندد بهه نسل ما و به مصوبات ما و می گوید: «نگفتم چشمانتان را وا کنید!!!».

,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه