اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

کاهش درصد بودجه عمرانی عامل رکود صنایع است

کاهش درصد بودجه عمرانی عامل رکود صنایع است
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد اقتصادمان دولتی است، وقتی سهم بودجه‌های عمرانی کاهش پیدا می‌کند، زنجیروار همه‌ی صنایع از این موضوع تأثیر می‌پذیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمید گرمابی در گفتگو با پرستوها  اظهار داشت:  علی رغم اینکه اعلام شده نرخ رشد اقتصادی فراتر از برنامه داشتیم اما چرخ اقتصاد نمی خرد ، این نشان می دهد آمار ها با واقعیت کسب و کار ها تطبیق ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پرستوها,

نماینده مردم نیشابور در مجلس گفت: مشکلی که بودجه‌ی فعلی و بقیه‌ی بودجه‌ها دارد این است که درصد بخش عمرانی، پایین است،با توجه به اینکه بیش از ۷۵ درصد اقتصادمان دولتی است، وقتی سهم بودجه‌های عمرانی کاهش پیدا می‌کند، زنجیروار همه‌ی صنایع از این موضوع تأثیر می‌پذیرند.

,

وی ادامه داد: در بودجه 96 و برنامه ششم  50 میلیاد دلار برنامه ریزی کرده ایم جذب شود اما در ساز و کارهای سرمایه گذاری باید چابک تر عمل کنیم و بسترهای لازم را فراهم کنیم.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: صنعت ما طوری طراحی شده است که یک خروجی حال هرچه باشد بگیریم که نه مردم آن را احساس می کنند و نه ما نمایندگان این را احساس می کنیم البته یکی از علت های آن درآمدهای نفتی است که بازگشت سرمایه مطلوبی در اقتصاد ندارد.

,

وی ادامه داد: منابع معدنی، نفتی و گازی فراوانی در کشور داریم ولی برای ملموس شدن رشد اقتصادی باید تا آخرین مرحله تولید را در داخل کشور انجام دهیم، به خصوص در مراحل پایانی تولید؛ هر مرحله‌ای که اضافه شود، هم اشتغال بیشتری ایجاد می‌شود و هم ارزش افزوده‌ بالاتری پیدا می‌کند.

,

گرمابی با بیان اینکه دانش‌بنیان کردن تولیدات باید مورد توجه قرار دهیم افزود: در حقیقت با تولیدات دانش بنیان می‌توانیم ارزش افزوده‌ بسیار بالاتری تولید کنیم که با اتکا به جوانان‌مان می‌شود این کار را انجام داد؛ به خصوص در شرایط پسا برجام می‌توانیم همکاری هدفمندی با خارجی‌ها داشته باشیم و این مسیر را کوتاه‌تر کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه