اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

کرمان؛یکی از استان های موفق کشور در مقابله با حاشیه نشینی/آمار طلاق به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است

کرمان؛یکی از استان های موفق کشور در مقابله با حاشیه نشینی/آمار طلاق به نسبت سال های گذشته کاهش یافته است
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:در حوزه حاشیه نشینی دادگستری کرمان ورود کرده و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و شاهد این هستیم یکی از استان های موفق در مقابله با حاشینه نشیتی در کشور بوده ایم و دستگاه قضایی استان هم در این زمینه سهم عمده ای را داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان در گفتگو با آرمان کرمان در رابطه با اقدامات دادگستری در تبیین شعار سال 95 گفت: در حوزه آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی، اعتیاد و مباحث مربوط به طلاق و دعاوی خانوادگی، دادگستری استان کرمان از سنوات گذشته عملکرد و برنامه های وسیعی را دنبال کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرمان کرمان,

رئیس کل دادگستری استان کرمان ابراز کرد: در حوزه مقابله با آسیب های اجتماعی و مصرف مواد مخدر مراکزی با پشتیبانی قضایی از موضوع ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر که ترک داوطلبانه یا کنترل و کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد به صورت داوطلبانه اگر  از طرف این اشخاص باشد و به این مراکز مراجعه  کنند حمایت های قضایی لازم را از آن ها خواهیم داشت.

,

موحد در ادامه عنوان کرد: در رابطه با مسئله ترک اعتیاد، مراجعه و نگهداری اشخاص معتاد در مرکز ترک اعتیاد اجباری با توجه به موضوع ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر، همکاران ما باید دستورات قضایی لازم را در جهت نگه داری این افراد در این مرکز ارائه دهند و اقدامات درمانی و ترخیص آن ها از مرکز باید تحت نظر قضات باشد و بعد از آن هم دستگاه قضایی باید حمایت های لازم را بعد از خروج افراد از مرکز به عمل بیاورد که برنامه هایی را بر اساس بخشنامه ریاست قوه قضاییه در حوزه اشتغال و حمایت از این افراد داریم.

,

وی اظهار کرد: در حوزه حاشیه نشینی دادگستری کرمان ورود کرده و کارهای خوبی در این زمینه انجام شده است و شاهد این هستیم یکی از استان های موفق در مقابله با حاشینه نشیتی در کشور بوده ایم و دستگاه قضایی استان هم در این زمینه سهم عمده ای را داشته است.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمان در رابطه با فعالیت های صورت گرفته در زمینه پیشگیری از طلاق، بیان کرد: دادگستری کرمان در نهاد خانواده آموزش های قبل از ازدواج را سال های متمادی با همکاری جهاد دانشگاهی دنبال کرده است که توفیقات خوبی هم به دست آورده است و برنامه ها هر روز غنی تر می شود.

,

موحد در ادامه تصریح کرد:در رابطه با  نهادهای مرتبط با حوزه مشاوره خانواده، معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، دادگستری استان کارهای خوبی را انجام داده است و جلسات خوبی با مدیران بهزیستی و کارشناسان و مددکاران این مراکز داشته است و در بعضی اوقات توانسته ایم 30 درصد از مراجعین به این مراکز را به صلح و سازش دعوت کنیم و ازهم پاشیدگی این خانواده ها جلوگیری شده است.

,

رئیس کل دادگستری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: به نسبت قبل اقامه دعوای طلاق کاهش یافته است و تفاوت آمارها به این دلیل است که بسیاری از احکام طلاقی که امسال اجرا می شوند در سنوات گذشته صادر شده اند و ملاک ما ثبت ورودی پرونده های طلاق به محاکم خانواده است که درصد قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه