اخبار داغ

یادداشت:

بی مهری ما با درختان و آثار آن برای آیندگان

بی مهری ما با درختان و آثار آن برای آیندگان
نکته قابل تامل و صدالبته تاسف بار در این مقوله، بی توجهی برخی از ما در برابر این نعمت بزرگ الهی است، نامهربانی که با ایجاد منافع مالی برای ما با قطع کامل درختان انجام شده و در پی آن منافع عمومی نادیده گرفته می شود و درختان که مظهر طراوت و شادابی محیط هستند را به باد می دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس، بی تردید، نقش حیاتی درختان در زندگی موجودات زنده بویژه انسان ها بر هیچ کس پوشده نیست، از اینرو اهمیت درختکاری نیز برای همه ما مشخص است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از قومس, قومس, ، ,

سنتی که در دین مبین اسلام نیز در مورد آن سخن گفته شده و پیامبر اکرم همچنین حضرت امام جعفر صادق(ع) نیز آن را کاری واجب برشمرده اند.

,

درختکاری سنت نیکو و پسندیده ای است که حضرت علی(ع) نیز بدان مبادرت می کردند، بنابراین پیروی از این وارستگان امری اجتناب ناپذیراست و اهمیت عمل به این کار خداپسندانه  را گوشزد می کند.

,

 ۱۵ اسفندماه هر سال در تقویم ما بنام روز درختکاری نامگذاری شده است و جه نیکوست که در این روز همه ما، در عمل به این سنت زیبا از هم پیشی گرفته تا شاهد آثارو برکات فراوان آن در عرصه زندگی باشیم.

,

از فواید درخت و اهمیت وجود آن همه ما باخبریم و می دانیم  پالایش محیط زیست، جلوگیری از حرکت شن زارها، جذب باران، تصفیه هوا همچنین جلوگیری از بروز سیل از مهمترین این برکات می باشد.

,

در کنار مباحث ذکر شده، درختان منبعی اقتصادی محسوب شده و در صنایع چوبی حرف اول را می زنند.

,

اما نکته قابل تامل و صدالبته تاسف بار در این مقوله ، بی توجهی برخی از ما در برابر این نعمت بزرگ الهی است.

,

نامهربانی که در اکثر ایجاد منافع مالی برای ما در مواقع با قطع کامل درختان انجام شده و در پی آن منافع عمومی نادیده گرفته می شود و درختان که مظهر طراوت و شادابی محیط هستندرا به باد می دهد.

,

بی شک، تخریب جنگل و قطع میلیونی درختان، آیندگان ما را دچار حجم عظیمی از مشکلات می کند که آلودگی هوا و فزونی گازهای مهلک و خطرناک و بدنبال آن تهدید سلامت انسانها از بارزترین و مشهود ترین این عوامل خواهد بود.

,

در اینجا جالب است بدانیم  درخت سرو ابرکوه  دومین درخت کهنسال جهان و اورگانیسم زنده با چهار هزار سال قدمت است که  در مرکز شهر ابرکوه قرار دارد.

,

از آنجا که خداوند بزرگ، در چندین آیه از قرآن مجید، درختان را یکی از نشانه های خود معرفی کرده است امیداست همه ما قدر این نعمت الهی را دانسته و در حفظ و نگهداری آن حداکثر تلاش خود را بکنیم و روز درختکاری بهانه و فرصتی برای آشتی دوباره ما با طبیعت باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه