اخبار داغ

عضو کمیسیون امنیت ملی:

از ۵۰ نماینده‌ای که به دیدار یکی از سران فتنه رفته‌اند شکایت کرده‌ایم/ خیلی وقت پیش گفتم یکی از اعضاء تیم مذاکره‌کننده جاسوس است اما قبول نکردند

از ۵۰ نماینده‌ای که به دیدار یکی از سران فتنه رفته‌اند شکایت کرده‌ایم/ خیلی وقت پیش گفتم یکی از اعضاء تیم مذاکره‌کننده جاسوس است اما قبول نکردند
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: آن ۵۰ نماینده‌ای که به دیدار یکی از سران فتنه رفته‌اند امنیت ملی را به سخره گرفته‌اند و باید پاسخگو باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی آناج در واکنش به هجمه‌های اخیر برخی رسانه‌های غیرانقلابی علیه خود، خاطرنشان کرد: اساساً هر تصمیم و رأیی که توسط نمایندگان مجلس اتخاذ می‌شود، بیانیه‌‌هایی که صادر می‌گردد و هر استیضاح سؤال، تحقیق و تفحصی که انجام می‌پذیرد، بر اساس روح قانون اساسی می‌باشد و نمایندگان حق موافقت و مخالفت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی افزود: ملاک اصلی یک نماینده داشتن اطلاعات در زمینهٔ تخصصی خود و کمیسیونی است که در آن حضور دارد، اگر این موارد وجود نداشته باشد نمایندگان نمی‌توانند از وزیری سؤال کنند و یا او را استیضاح نمایند.

,

نماینده مردم مشهد با اشاره به مصونیت نمایندگان، ابراز داشت: این حق حتی به رئیس‌جمهور، رئیس قوه‌ی قضائیه و قضات هم داده نشده است، مردم هم نباید از یک نماینده انقلابی جز مخالفت، موافقت و موضع‌گیری منطقی انتظاری داشته باشند، زیرا نماینده اصلاً قدرت اجرایی ندارد و هیچ‌گونه دخل و تصرفی در مسایل جاری کشور نمی‌تواند داشته باشد.

,

وی اذعان کرد: قانون اساسی مجلس را به‌گونه‌ای طراحی کرده که به‌مانند اتاق شیشه‌ای است و همه مسائل باید شفاف و روشن باشد؛ نص صریح قانون است که در جلسه رسمی غیرعلنی نیز باید نماینده شورای نگهبان حضور داشته باشد و بعد نیز از طریق رسانه ملی مفاد و موارد آن منعکس گردد.

,

کریمی قدوسی با اعلام اینکه اگر نماینده‌ای موضع‌گیری نمی‌کند باید مردم از وی سؤال کنند که چرا منفعلانه عمل می‌کند، بیان داشت: چرا برخی نمایندگان در موضوع برجام خوب عمل نکردند؟ چرا برای برجام کمیسیون ویژه تشکیل شد اما ظرف ۲۰ دقیقه به تصویب رسید؟

,

نماینده مردم مشهد با اشاره به دیدار ۵۰ نفر از نمایندگان در 7 اسفند ۹۵ با یکی از سران فتنه، متذکر شد: این رفتار نقطه مقابل امنیت ملی است، قبل از آن که مردم در این مورد ورود کنند باید نمایندگان موضع‌گیری قاطع داشته باشند و اعتراض نمایند، ما بر اساس قانون اساسی و ماده ۲۶ آئین‌نامه‌ی مجلس از این ۵۰ نفر شکایت کرده‌ایم و باید این نماینده‌ها جوابگو باشند که چرا امنیت ملی را زیر سؤال می‌برند.

,

, ,

وی تصریح کرد: بنده در مقابل خداوند و قرآن کریم قسم یادکرده‌ام جز به‌حق و برای حق حرفی نزنم، لذا در مورد مواردی که ذکرشده بنده ماه‌ها تحقیق و تفحص کرده‌ام و بعد از حصول نتیجه قطعی آن را اعلام کرده‌ام، بنده هیچ‌وقت بدون سند حرف نزدم و نمی‌زنم.

,

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به نشست دیروز سخنگوی قوه قضائیه و اذعان او به صدور کیفرخواست برای یکی از اعضاء تیم مذاکره کننده هسته‌ای، ادامه داد: بنده ماه‌ها قبل وقتی مسئله چند تابعیتی و مشکلات امنیتی وی را مطرح کردم بسیاری بر من خرده گرفتند و با انواع و اقسام هجمه‌های رسانه‌ای بسیار سنگین مواجه شدم.

,

وی عنوان کرد: رسانه‌های غیرانقلابی و ضدانقلاب سعی دارند قبل از آنکه شخص بنده را ترور شخصیتی کنند، خبر را کذب جلوه دهند و به‌نوعی از عمال خود حمایت نمایند؛ هدف نظام سلطه این است که فضای کشور را مسموم کند؛ لذا اگر مردم حقایق را بدانند در مقابل خیانت‌ها و تصمیمات اشتباه برخی می‌ایستند و دقیقاً دشمنان داخلی و خارجی این را نمی‌خواهند

,

نماینده مردم مشهد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: روزی که ظریف در کمیسیون امنیت ملی برای ارائه پاره‌ای از توضیحات در مورد برجام حضور یافت، صراحتاً اعلام کرد که از برجام و اعتماد به جان کری پشیمان است و به اشتباه خویش اعتراف کرد.

,

وی افزود: بنده این را مطرح کردم اما آقایان زیر حرفشان زدند گفتند که ادعای قدوسی کذب است، لذا مجبور شدم تا صوت ضبط‌شده را در صحن علنی به سمع و نظر همه برسانم و حتی رسانه ملی هم این موضوع را پوشش داد تا همگان مطلع شوند؛ دولت بنده را به انجام عمل غیر اخلافی نیز متهم کرد اما تاکید ما نمایندگان این است که چرا دولت منافع ملی را فدای خواسته‌های خود می‌کند؟ چرا پشت‌صحنه مذاکرات برجام را روشن نمی‌کنند؟

,

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه دولت افتتاح دفتر اتحادیه اروپا در تهران را از نمایندگان پنهان می‌کرد، تاکید کرد: دولت یازدهم در پشت پرده شفاهاً و یا کتباً قول هایی به‌طرف غربی داده است، اتحادیه اروپا طبق ادعای خود برای کار سیاسی در تهران حضور دارد اما دولت مدعی است که برای توسعه روابط اقتصادی این دفتر ایجاد شد.

,

وی در پایان ابراز داشت: استنباط ما این است که در قضیه‌ی برجام چون دولت اصلاً شفافیت ندارد، مجلس و مردم را نامحرم می‌داند و ما به همین دلیل دچار مشکلاتی بزرگ‌تر خواهیم شد.

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه