اخبار داغ

گفتگو با نخستین بانوی تیرانداز المپیکی تاریخ ایران :

امکانات ورزشی همدان در رشته تیراندازی برای بانوان و آقایان برابر است

امکانات ورزشی همدان در رشته تیراندازی برای بانوان و آقایان برابر است
مهلقا جامه بزرگ، بانوی قهرمان المپیکی اظهار داشت: از امکانات همه رشته های ورزشی بانوان در شهر همدان اطلاع ندارم اما در رشته تیر اندازی این امکانات برای بانوان تا حدودی با آقایان برابر است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبنم همدان، در بین دختران شهر شیرزنانی هستند که با غیرت و تلاش خود پرچم سه رنگ کشور را  بالاتر از هر پرچمی بر فراز قله افتخار  به اهتزاز در آورده اند. هنگامیکه  سرود جمهوری اسلامی ایران پخش می شود همه به احترام این سرود به پا می خیزند و در این  میان قلب هایی تپنده تر می تپند.  این همه غرور و سربلندی هر ایرانی را به اوج شادی به افتخار سربلندی وطن  می رساند. ورزشکاران تنها مدال به ارمغان نمی آورند بلکه افتخاری که می افرینند سربلندی و توانمندی یک کشور را نشان می دهد با هر بار بالا رفتن پرچم ایران. ایران بالا می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبنم همدان،,

خبرنگار شبنم همدان به سراغ یکی از دختران با غیرت و موفق همدان در عرصه ورزش رفته است. یکی از کسانی که در بالا رفتن نام ایران نقش داشته مهلقا جامه بزرگ بانوی قهرمان  المپیک در ورزش  تیراندازی  در رشته تفنگ بادی و تفنگ سه وضعیت (خفیف )است . که باعث افتخار استان همدان و کشور ایران است .

,

مهلقا جامه بزرگ دختری قهرمان، متواضع ومحجبه است که در با لذت و اشتیاق پای سخنانش می نشینیم و برای آشنایی از او سوالاتی می پرسیم .

,

خانم جامه بزرگ ، شما در چه رشته ای تحصیل می کنید و از چه سالی ورزش تیراندازی را شروع کردید ؟

,

وی اظهار کرد: رشته دانشگاهی من فیزیک بود اکنون فارغ التحصیل هستم و  از سال 86 ورزش تیراندازی را شروع کردم .

,

 

,

شما نخستین زن ایرانی هستید که سهمیه تیراندازی المپیک لندن و نخستین سهمیه تیراندازی تاریخ ایران را کسب کردید شما چه حسی از کسب این افتخارات دارید ؟

,

این تیرانداز المپیکی ایران با تواضع خاصی پاسخ داد: زحمت زیادی برای کسب این نتایج کشیده ام وبسیار خوشحالم از اینکه زحمات من نتیجه داده است و بهترین حسی که یک ورشکار در پیروزی و قهرمانی دارد این است که با هر بالا رفتن پرچم ایران باعث شادی دل هموطنانش می شود.

,

 

,

, ,

 

,

چه چیزی باعث شد  به ورزش تیر اندازی روی بیاورید ؟

,

جامه بزرگ بیان کرد: از کودکی علاقه زیادی به تیر اندازی داشتم و همین علاقه باعث شد به رشته تفنگ بادی ,تفنگ سه وضعیت(خفیف) روی بیاورم

,

مشوق های شما در ورزش چه کسانی هستند ؟

,

قهرمان تیراندازی اذعان کرد : برای قهرمان شدن یک فرد باید افراد زیادی او را حمایت کنند ولی مهمتر از همه خانواده فرد ورزشکار است که باید سختی های زیادی را تحمل کنند تا فرد به نتیجه برسد خانواده من یکی از حامیان اصلی من هستند .

,

امکانات ورزشی شهر همدان برای بانوان را چگونه ارزیابی می کنید ؟

,

وی پاسخ داد :از امکانات همه رشته های ورزشی بانوان در شهر همدان اطلاع ندارم اما در رشته تیر اندازی تا حدودی با اقایان برابر هستند.

,

پررنگ ترین خاطره ورزشی خود را چه روزی می دانید ؟

,

قهرمان المپیک تصریح کرد :کسب اولین سهمیه المپیک در رشته تفنگ سه وضعیت (خفیف )برای حضور در المپیک ریو از بهترین خاطرات ورزشی ام است .

,

با توجه به پیش رو داشتن ولادت حضرت زهرا (س),روز مادر همراهی مادر چقدر در قهرمان شدن شما موثر بوده است ؟

,

جامه بزرگ پاسخ داد :قطعا خیلی مؤثر بوده است. مادرم برای من زحمت بسیاری کشیدند و وجود ایشان پر از برکت و انرژی برای خانواده ام است در اردوها به خاطر دوری بسیار اذیت شدند از نظر من هر فرزندی هر قدر هم قدردان محبت های بی شائبه مادرش باشد باز هم در مقابل مهربانی وصبر یک مادر بسیار اندک است .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه