اخبار داغ

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله :

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی اقدامی مردمی است که باعث همدلی و همگرایی در جامعه می شود

راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی اقدامی مردمی است که باعث همدلی و همگرایی در جامعه می شود
جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله گفت: ما هرساله شرکت در راهپیمایی اربعین کربلا را تبلیغ می کنیم و برای جاماندگان نیز همایش پیاده روی در مسیر میدان امام حسین تهران تا حرم عبدالعظیم ری را تدارک می بینیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب ری،  آیین سپاسگزاری و تجلیل از خادمین پیاده روی جاماندگان اربعین95 با حضور جمعی از مسئولان در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , آفتاب ری, ،  آیین سپاسگزاری و تجلیل از خادمین پیاده روی جاماندگان اربعین95 با حضور جمعی از مسئولان در تالار شیخ صدوق آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه السلام برگزار شد.,

سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله در این مراسم اظهار داشت: امروز 20 میلیون نفر به خاطر ارادت به اهل بیت با پای پیاده به سوی کربلا می روند.

,

وی افزود: آن بانوی بزرگ در خانه ای محقر و کوچک فرزندانی تربیت کرد که امروز تربت آنان شفا بخش همه دردمنان عالم است.

,

ذوالقدر بیان کرد: امروز برای حضرت علی اصغر مجمع جهانی برگزار می شود و این نشانه همان کوثر است که بر فاطمه (س) عطا شده و موجب عزت سادات است.

,

وی تصریح کرد: درست است که میلیونها نفردر پیاده روی اربعین شرکت می کنند اما بسیار بیشتر از این افراد علاقه به شرکت در این مراسم دارند و حتی از دیگر ادیان نیز به این فضیلت رغبت دارند.

,

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله با اشاره به این روایت که ثواب زیارت حضرت عبدالعظیم (ع) برابر با زیارت سیدالشهدا (ع) است، گفت: بدین منظور پیاده روی برای جاماندگان و افرادی که به هر دلیل نتوانستند به کربلا برسند، از میدان امام حسین (ع) تهران تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) در شهرری برگزار شد تا از ثواب زیارت اربعین بهره مند شوند.

,

ذوالقدر با بیان اینکه امکانات زیرساخت در سال 94 میسر نبود، تصریح کرد: این پیاده روی اقدام ملی و ارزشمندی بود که منتسب به هیچ ارگانی نبوده و کاری مردمی بود.

,

وی با بیان اینکه انسجام مراسم مذهبی در روحیه انسان تاثیرگذار است، تاکید کرد: اگر کسی در تهران ساکن است و هفته ای یک بار حضرت عبدالعظیم را زیارت نکند جفا کرده است.

,

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله گفت: ما در تهران آمادگی برگزاری مراسم مذهبی منسجم مانند برحی از شهرستانها را نداشیتم اما مراسم جاماندگان حسینی با انسجام سازمانها و ادارات ذی ربط سبب شد که این برنامه به خوبی برگزار شود.

,

ذوالقدر با بیان اینکه راهپیمایی جاماندگان حسینی سبب اتحاد و انسجام است، اذعان داشت: وزارت کشور به معنای واقعی به عنوان رییس برگزار کننده این برنامه ورود یافته بود که بسیار خوب انجام شد.

,

وی تصریح کرد: تمام اتفاقاتی که در مسیر راهپیمایی کربلا وجود داشت؛ اعم از ایستگاههای صلواتی، واکس کفش زائران، انواع غرفه ها و ... در مسیر راهپیمایی جاماندگان نیز به همان شکل تدارک دیده شده بود.

,

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله بیان کرد: اگر حج تعطیل شد بر حاکم اسلامی واجب است که برای این موضوع هزینه کافی در نظر بگیرند تا افراد واجد شرایط به مکه بروند و حج تعطیل نشود.

,

ذوالقدر خاطرنشان کرد: کسی که برای امام حسین (ع) گریه کند یا بگریاند و یا به حال گریه در بیاید وارد بهشت می شود و لذا کسانی نیز که برای امام حسین قدمی بردارند و در این برنامه فعالیت داشته اند از این قاعده مستثنی نبوده و شایسته تجلیل هستند.

,

در پایان مراسم از دستندرکاران همایش جاماندگان تقدیر به عمل آمد.

,

, , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه