اخبار داغ

تولید علوفه دام به روش هیدروپونیک در سیستان

تولید علوفه دام به روش هیدروپونیک در سیستان
در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی و همچنین صرفه جویی در هزینه های اضافی دستگاه تهیه علوفه دام به روش هیدروپونیک به سیستان منتقل شد و شروع به کار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت الاسلام ابراهیم گزمه امام جمعه شهرستان هیرمند در گفتگو با ندای هیرمند بیان داشت: دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک توسط خیرین ساداتی به سیستان برای تولید علوفه دام آورده شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای هیرمند ,

وی افزود: ظرفیت تولید علوفه این دستگاه در روزحدود دویست و شصت کیلو گرم علوفه می باشد و با کشت هر یک کیلو گندم یا جو با این دستگاه میتوان  هفت کیلو گرم برداشت کرد.

,

امام جمعه شهرستان هیرمند بیان داشت: آنچه که تاکنون آزمایش شده دام های سبک و سنگین هم از این علوفه میتوانند مصرف کنند و برای سلامت دام ها بسیار مفید می باشد و برای دو قلو زایی دام های سبک هم بسیار موثر است.

,

وی تصریح کرد: کسانی که دام داری های بزرگ دارند و باوجود خشک سالی و کم آبی از این دستگاه برای تولید علوفه دام های خود استفاده کنند بسیار به صرفه و کم هزینه می باشد .

,

مهندس هاشمیان مخترع دستگاه هیدروپونیک اظهار داشت: با کشت هر یک کیلو گندم یا جو با این دستگاه در کمتر از یک هفته می توان   هفت کیلو گرم علوفه برداشت کرد.

,

وی ادامه داد: سبزه ی نوروز نشانه ای از تولید علوفه هیدروپونیک در ایران با قدمتی چندین هزار ساله است،و با توجه به خشکسالی و بحران کم آبی در ایران از دوسال قبل تولید علوفه ی هیدروپونیک در عرصه اقتصاد مقاومتی قرار گرفت و نتیجه آن طراحی و ساخت دستگاهی برای تولید علوفه بود.

,

, ,

این مخترع بیان داشت: در این دستگاه دما، رطوبت و آبیاری کنترل می شود تا محیط کشت برای دانه بهبود پیدا کند،قیمت این دستگاه یک چهارم مشابه خارجی آن است و برای تولید یک کیلو علوفه 800 سی سی آب مصرف می کند.

,

وی تصریح کرد: ریشه علوفه هیدروپونیک اثرات بسیاری خوبی در شیردهی دام ها و دوقلو زایی دارد ،و باعث افزایش تولیدات دامی  در نقاط مختلف کشور بخصوص مناطق خشک و کم آب می شود.

,

هاشمیان بیان کرد:   قیمت دستگاه تولید علوفه هیدرو پونیک نسبت به مشابه خاجی یک چهارم یعنی صدو سی میلون تومان هست که بسیار ارزان می باشد.

,

وی گفت: با ساخت این نوع دستگاها و تولید علوفه هیدروپونیک می توان از وارد شدن دانه ها در کشور جلوگیری کرد و می توان تولیدات دام در کشور را افزایش داد و در مناطق خشک کشور و با آب شورهم میتوان تولید علوفه با این دستگاه داشت.

,

هاشمیان اظهار داشت : در دستگاه تولید علوفه هیدروپونیک تولید بذر با آب و تعیین دما بوسیله اسپیلت انجام می شود.

,

وی افزود: در هر روز سی و هفت کیلو بذر در درون این دستگاه قرار داده می شود و بعد از گذشت هفت روز دویست و پنجاه کیلو گرم علوفه با این دستگاه می توان  برداشت کرد که خوراک بسیار مناسبی برای دام ها می باشد.

,

این مقام مسئول تصریح کرد: این دستگاه در هر روز می تواند علوفه 400 راس دام سبک و 80 راس دام سنگین را تامین کند.

,

 

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه