اخبار داغ

عرقیات طب سنتی اسلامی/بخش اول؛

خواص عرقیات گیاهی طبع گرم + قیمت

خواص عرقیات گیاهی طبع گرم + قیمت
عرقیات یکی از پرمصرف ترین شکل‌های استفاده از گیاهان است. امروزه در ایران بیش از 50 نوع گیاه وجود دارد که به شکل رایحه، عطر یا اسانس استفاده می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سایت خبری«رازق»، عرقیات یکی از پرمصرف ترین روش های استفاده از گیاهان است. امروزه در ایران بیش از  50  نوع گیاه وجود دارد که عرق گیری شده و به صورت طبی مورد استفاده قرار می‌گیرند. عرقیات طبی در واقع رایحه، عطر یا اسانس گیاهانی می‌باشند که از گیاه گرفته می شود. داروهای معطری می‌باشند که رایحه آنها می‌تواند گیرنده‌های عصبی بویایی را تحریک نموده و بر روند ساخته شدن هورمونها حرارت بدن، سوخت و ساز بدن، سطح هورمون‌های استرس و جنسی، سامانه دفاعی بدن، افکار و رفتارهای عاطفی و جسمانی ما اثر بگذارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبری«رازق»،,

 این مواد معطر که مقدار آنها در عصاره یا روغن گیاهان شفابخش بیشتر وجود دارد با تحریک مغز و ترشح انتقال دهنده‌های عصبی موجب حالات روانی خاصی در انسان می‌شود و احساس سلامت، سرخوشی، خوشنودی و خرسندی به وجود می‌آورند. این بوها می‌توانند استرس و تا حدودی درد را کاهش داده و موجب تعادل عاطفی شوند.از آنجا که طب گیاهی در همه کشورها مورد توجه خاص قرار گرفته است در کشور ما هم از دیرباز مرکز تهیه عرقیات گیاهی ایجاد شده است.

,

, ,

از جمله عرقیات پرمصرف می‌توان گلاب، عرق نعنا، عرق بهارنارنج و عرق بیدمشک را نام برد.

, .,

قیمت عرقیات موجود در بازار بسته به کیفیت محصول به طور میانگین از  3 هزار تومان تا 15 هزار تومان می باشد. این قیمت بسته های یک لیتری می باشد.

, به طور میانگین از  3 هزار تومان تا 15 هزار تومان , به طور میانگین از  3 هزار تومان تا 15 هزار تومان,

توجه ***از مصرف خودسرانه و بدون مشورت با متخصص خودداری فرمایید.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه