اخبار داغ

معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور:

مسئولین فرهنگی نباید دچار ضعف و تزلزل شوند/ فرهنگ رضوی بخشی از هویت ما است

مسئولین فرهنگی نباید دچار ضعف و تزلزل شوند/ فرهنگ رضوی بخشی از هویت ما است
معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور ضمن اشاره به اهمیت مباحث فرهنگی در جامعه، گفت: مسئولین فرهنگی نباید دچار ضعف ،تزلزل و ازخودباختگی شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور ظهر امروز در جشنواره  دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد،اظهار کرد:دنیای ادبیات با دیگر دنیاها متفاوت است و در واقع شعر،یک زیست جهان به حساب می آید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان، , خاورستان، , خاورستان، , سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور ظهر امروز در جشنواره  دانشگاهی شعر و مشاعره رضوی که در دانشگاه بیرجند برگزار شد،اظهار کرد:دنیای ادبیات با دیگر دنیاها متفاوت است و در واقع شعر،یک زیست جهان به حساب می آید.,

 

,

وی با اشاره به این که ما به ادبیات نیازمند هستیم،تصریح کرد:شعر،در قله  ادبیات قرار داشته و دارای جایگاه بی بدیل است.

,

 

,

معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با تاکید بر این که بایستی بستر اجتماعی شعر هم در جامعه فراهم گردد، خاطرنشان کرد: فضای فرهنگی سالم و بدون تلاطم در  این زمینه از ضروریات است.

,

 

,

هاشمی ادامه داد: ما باید شعر را به عنوان بخشی از ادبیات و ادبیات را نیز به عنوان بخشی از فرهنگ و فراتر از یک رشته دانشگاهی در نظر بگیریم.

,

 

,

وی با اشاره به این که به تعبیر روانشناسان،نیازهای ثانویه درجامعه ازجمله نیازهای بسیار مهم محسوب می شود،خاطرنشان کرد:دانشگاه بدون ادبیات و همچنین بدون شعر و شاعری موفق نمی شود و تبدیل به یک فضای خشک و بی روح می گردد که تحمل آن غیر ممکن است.

,

 

,

معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اضافه کرد:بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه،یک مکان ویژه بوده و دارای یکسری ویژگی های خاص است.

, معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری اضافه کرد:بر کسی پوشیده نیست که دانشگاه،یک مکان ویژه بوده و دارای یکسری ویژگی های خاص است.,

 

,

هاشمی ضمن اشاره به برنامه جشنواره شعر رضوی،یادآور شد:جشنواره شعر رضوی،نمادی از طلوع فرهنگ رضوی بوده و باید تابش آن در تمام طول سال جامعه را دربر گیرد.

,

 

,

وی در ادامه صحبت هایش ضمن اشاره به مباحث فرهنگی به عنوان یکی از مهمترین مباحث جامعه،ابراز کرد:باید بدانیم که فرهنگ چیست و تعریف درستی از این مقوله داشته باشیم.

,

 

,

معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با بیان این که فرهنگ،یک حوزه جامعه است که دارای ابعاد مختلف است،عنوان کرد:همه جوامع دارای فرهنگ هستند و ایران اسلامی نیز مفتخر به داشتن فرهنگ ایرانی اسلامی است.

, معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با بیان این که فرهنگ،یک حوزه جامعه است که دارای ابعاد مختلف است،عنوان کرد:همه جوامع دارای فرهنگ هستند و ایران اسلامی نیز مفتخر به داشتن فرهنگ ایرانی اسلامی است.,

 

,

هاشمی با تاکید بر این که نباید شاخص های فرهنگی را به گونه ای تعریف کنیم که مصداق آن در جامعه وجود نداشته باشد،افزود:فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری،همانند اکسیژن مهم و حیاتی است.

,

 

,

وی ضمن اشاره به نقش امام راحل(ره) در جریان پیروزی انقلاب اسلامی تبیین کرد:وقتی که ایشان پیام آزادی را سردادند جامعه و در راس آن،جوانان با جان و دل از این پیام استقبال کردند و دلیل این موضوع آن بود که  این پیام به درستی برای جامعه بیان شده بود.

,

 

,

معاون فرهنگی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری بر بیداری و هوشیاری مسئولین فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت:مسئولین فرهنگی نباید دچار ضعف،تزلزل و خودباختگی شوند.

,

 

,

هاشمی با اشاره به این که مسئولان فرهنگی بایستی بدانند که در مقابل مردم مسئول بوده و باید پاسخگو باشند،مطرح کرد:حضور پرشور مردم در مناسبت های مختلف و حساس مثل  جریان انقلاب اسلامی،دفاع مقدس و انتخابات ناشی از فرهنگ والای مردم است.

,

 

,

وی با بیان این که هر چه مسئولیت مسئولین بیشتر باشد،بیشتر در معرض پاسخگویی به افراد جامعه قرار دارند،متذکر شد:همه مسئولان باید تلاش کنند که اگر ضعفی در حوزه فرهنگ وجود داشته باشد،مدبرانه در راستای برطرف کردن آن ضعف بکوشند.

,

 

,

هاشمی فرهنگ رضوی را بخشی از هویت تاریخی ایران دانست و اظهار داشت:همه ما نیازمند این فرهنگ هستیم.

,

 

,

وی با بیان این که جامعه فعلی آغشته به انواع آسیب ها است،گفت:موظفیم که آسیب های مختلف حوزه های فرهنگی و اجتماعی را مرتب رصد کرده و با راهکاری جدی آن را مرتفع نماییم.

,

 

,

انتهای پیام/ 101/ ب/ 5

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه