اخبار داغ

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کیش خبرداد:

پخش زنده لحظات تحویل سال از شبکه کیش/ساعت پخش برنامه های شبکه کیش سال 96 افزایش می یابد

پخش زنده لحظات تحویل سال از شبکه کیش/ساعت پخش برنامه های شبکه کیش سال 96 افزایش می یابد
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش از پخش ویژه برنامه زنده تحویل سال 96 به صورت مستقیم از مزار شهدای گمنام در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و یک مکان گردشگری خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کیش پرس، محمد قاریان پور مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش در نشست خبری که با حضور جمعی از اصحاب رسانه و مدیران بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز کیش برگزار شد ویژه برنامه های نوروزی 96 صدا و سیمای مرکز کیش را تشریح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس,

قاریان پور در این نشست با اشاره به اینکه رسانه ملی برای ایام نوروز در کل کشور برنامه های جدیدی تدارک دیده است افزود: این برنامه ها در راستای اطلاع رسانی، آموزش و سرگرمی و ایجاد لحظات شاد و به یاد ماندنی برای خانواده ها طراحی، برنامه ریزی و تهیه شده است.

,

درصد بالای بینندگان شبکه های استانی و محلی

, درصد بالای بینندگان شبکه های استانی و محلی,

وی با اشاره به آمار عملکرد رسانه ملی در سه ماهه پاییز 1395 اظهار کرد: با توجه به آمارهای ارائه شده در سه ماهه سوم سال 95 بیش از 66 درصد از مردم بیننده شبکه های استانی و محلی بودند و این دستاورد بسیار خوبی برای شبکه های استانی و محلی در رقابت با شبکه های سراسری است.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش به میزان رضایتمندی شرکت کنندگان در نظرسنجی های صورت گرفته در رابطه با برنامه های استانی و محلی اشاره کرد و افزود: 71 درصد شرکت کنندگان در نظر سنجی گزینه های زیاد و خیلی زیاد را در رابطه با رضایتمندی از برنامه ها انتخاب کرده اند.

,

وی با تاکید بر میزان رضایتمندی 76 درصدی بینندگان شبکه های محلی و استانی از حوزه خبر میانگین شنوندگان صدا در کشور را 29 درصد دانست و افزود: این میزان در استان های مختلف متفاوت بوده و در کیش 48 درصد اعلام شده است.

,

این مقام مسئول در صدا وسیمای مرکز کیش با بیان اینکه مردم به صدا و سیما بیش از دیگر رسانه ها اعتماد کرده اند بیان کرد: درکل آمارهای ارائه شده از نظر سنجی های صورت گرفته نشان می دهد که مردم به صدا و سیما بیش از دیگر رسانه ها اعتماد دارند و میزان رضایت و اعتماد آنان به صدا و سیما در مقایسه با دیگر رسانه ها بالای 80 درصد بوده است.

,

تولید 10 مستند فاخر در سال 95

, تولید 10 مستند فاخر در سال 95,

وی در بخش دیگری از این نشست به ارائه گزارشی از عملکرد صدا و سیمای مرکز کیش در سال 95 پرداخت و ادامه داد: در سال گذشته 10 مستند فاخر درحوزه های جانوری، گیاهی، محرم، اربعین، اقتصاد مقاومتی با موضوع دکل های حفاری و 2 مجموعه انیمیشن ساخته شده است.

,

قاریان بود با اشاره به اینکه تعهد صدا و سیمای مرکز کیش ساخت 555 ساعت برنامه بوده که در این راستا همکاران موفق به تولید میزان 561 ساعت برنامه شده است تاکید کرد: برنامه های شبکه کیش هم اکنون در روز 12 ساعت است که با یک شیب ملایم رو به افزایش تا 20 ساعت در روز پیش می رود.

,

وی به ویژه برنامه اصلح در رابطه با انتخابات اشاره کرد و افزود: این برنامه هم اکنون در حال پخش از شبکه کیش است و با چهار زمان بندی مختلف بخش می شود که محوریت صدا و سیما در پخش این برنامه ها بر بی طرفی و حضور حداکثری مردم استوار است.

,

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کیش بر اثر گذاری برنامه های صدا و سیما در بررسی ورفع مشکلات مردم تاکید کرد و افزود: تعداد 5000 پیامک ماهانه به سیمای کیش نشان از این دارد که سیمای کیش می تواند با بررسی و انعکاس مشکلات مردم پل ارتباطی میان مردم و مسئولان باشد.

,

وی همچنین به حضور بیش از 236 کارشناس در برنامه های مختلف شبکه کیش اشاره کرد و افزود: اکثر این میهمانان وکارشناسان از میان ساکنان جزیره کیش انتخاب می شوند.

,

اقتصاد مقاومتی محور اصلی برنامه های 95 رادیو کیش

, اقتصاد مقاومتی محور اصلی برنامه های 95 رادیو کیش,

قاریان پور افتتاح رادیو نما با حضور وزیر اطلاعات را از رخدادهای مهم صدا و سیمای مرکز کیش در سال 95 عنوان کرد و از پخش 64 هزار و 800 دقیقه و بارگذاری یکهزار عکس در رادیونمای کیش خبرداد.

,

تولید 12 مستند رادیویی، 1250 دقیقه ارتباط با شبکه های استانی، 360 دقیقه اجرای مشترک حضوری با شبکه های سراسری، 40 دقیقه ارتباط با شبکه های سراسری، تولیدات ویژه اقتصاد مقاومتی با عناوین افق روشن، اقتصاد پویا هریک به میزان 360 دقیقه در 12 برنامه از دیگر بخش های برنامه های رادیو کیش است که قاریان پور به آن ها اشاره کرد.

,

مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش با اشاره به اینکه تولیدات صدا و سیمای مرکز کیش در سال 95 حول محور اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی ایرانی- اسلامی، خانواده و حوزه های اجتماعی مانند مبارزه با مواد مخدر و بهداشت و سلامت قرار داشت اظهار کرد: گردشگری، فرهنگ و خانواده از محورهای اصلی تامین، تهیه و تولید برنامه های شبکه کیش در سال 95 بوده است.

,

وی با اشاره به تولیدات واحد خبر صدا و سیمای مرکز کیش در سال 95 گفت: واحد اطلاعات و اخبار صدا و سیمای مرکز کیش در پاییز 95 جایگاه یازدهم کشوری را کسب کردو در میان 336 خبرنگار مراکز استان ها هر سه خبرنگار جزیره کیش در میان 75 نفر برتر قرار گرفتند.

,

قاریان پور با بیان اینکه در بخش گزارش رتبه 23 کشوری به کیش رسید ادامه داد: سالومه افلاکی حائز رتبه 14 و مهدی هوشیار از بین 34 مرکز موفق به کسب رتبه شش در حوزه سردبیری سیما شدند.

,

وی میزان رضایتمندی مردم از حوزه خبر را بالای 80 درصد خواند و با اشاره به فعالیت های حوزه ارشیو صدا وسیمای مرکز کیش از ثبت 472 برنامه تولیدی سیما و 79 هزار و 75 برنامه صدا در سامانه میراث جام جم خبردادو افزود: 3065 حلقه نوار تولیدی مرکز که به دلیل رطوبت بالای جزیره و کمبود دستگاه های مورد نیاز، به ترمیم نیاز داشتند به مرکز ارسال و تبدیل به دیجیتال شده اند.

,

به گفته قاریان پور 140انیمیشن دوبعدی، 160 انیمیشن سه بعدی، 649 سریال، 242 فیلم سینمایی و 352 مستند گزارش و 231 مستند محض در سال 95 از صدا وسیمای مرکز کیش به روی آنتن پخش رفته است.

,

ویژه برنامه های نوروز 96

,

وی با اشاره به پخش 240 دقیقه برنامه تحویل سال به صورت زنده از سیمای کیش که در مسجد امام حسن مجتبی(ع) و مزار شهدای گمنام و یکی از اماکن گردشگری کیش صورت می گیردادامه داد: این برنامه روز 29 اسفند ماه از شبکه کیش با آرم، مجری، گزارش، وله، مسابقه، میان برنامه، سرود، خواننده و دعای تحویل سال از بخش های مختلف  پخش شده و ویژه برنامه های نوروز کیش نیز از اول فروردین تا 15 فروردین با بخش های مختلفی چون معرفی جاذبه های کیش، دوربین مخفی و برنامه های متنوع دیگر هر روز از ساعت 17:30 به روی آنتن می رود.

,

10 برنامه مستند، 18 فیلم سینمایی کودک، 38 فیلم ایرانی و خارجی از ویژه برنامه هایی است که در نوروز 96 از سیمای مرکز کیش پخش می شود مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش با اشاره به این مطلب به تولیدات حوزه صدای مرکز کیش اشاره کرد و افزود: «پیک بهار» ویژه برنامه آخرین چهارشنبه سال است که ساعت 18:30 روز سه شنبه 24 اسفند 95 از رادیو کیش پخش می شود.

,

وی برنامه « هفت سین» را از دیگر برنامه های رادیویی عنوان کرد که به مناسبت تحویل سال 96 از رادیو کیش در روزهای یکشنبه و دوشنبه 29 و 30 اسفند 95 پخش می شود.

,

قاریان پور با اشاره به ویژه برنامه «میهمان بهار» که یک برنامه صبحگاهی است و در ایام نوروز از رادیو کیش به روی آنتن می رود از «صدای گردشگر»ویژه برنامه رادیویی عصرگاهی به تعداد 15 برنامه 120 دقیقه ای هر روز ساعت 19 به مدت 15 روز از 29 اسفند 95 تا 13 فروردین 96با بخش های مانند آرم، گفتار، پیام پلیس، معرفی اماکن گردشگری کیش و جهان، ارتباط با مسئولان، گزارش، کارشناسی، حکایت و روایت، موسیقی، مصاحبه و طنز در این ایام از رادیو کیش پخش خواهد شد  خبرداد.

,

وی از برنامه ((آوای دریا )) به عنوان سومین ویژه برنامه رادیویی نوروز 96 نام برد و اظهار کرد: در مجموع در ایام نوروز همکاران ما در رادیو کیش روزانه بالغ بر 10 ساعت ویژه برنامه نوروزی بصورت زنده تولید و پخش خواهند کرد و در ارتباط زنده رادیویی با شبکه های سراسری و مراکز استان ها، جاذبه های گردشگری جزیره کیش معرفی می شود.

,

مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس در رابطه با کیفی سازی برنامه های صدا وسیمای مرکز کیش و استفاده از تجهیزات به روزتر و امکانات بیشتر گفت: با توجه به اینکه این مرکز با کمترین نیروی انسانی و تجهیزات نسبت به مراکز دیگر در کشور فعالیت های بزرگی را انجام  داده است امید است تا سرمایه گذاران وارد این حوزه شده و با تلاش در راستای افزایش توان و امکانات صدا و سیمای کیش سرمایه گذاری ماندگاری را انجام دهند.

,

وی همچنین با تقدیر ازهمکاری های سازمان منطقه آزاد کیش و دفتر امام جمعه کیش با صدا و سیمای مرکز کیش اظهار کرد: یکی از کارهای خوبی که در حال حاضر صورت گرفته این است که برنامه هایی که در گذشته به دلایل مختلف به صورت فصلی و منقطع پخش می شد هم اینکه به صورت مستمر در حال پخش است مانند شبهای جزیره و کیش و زندگی.

,

قاریان پور موفقیت های به دست آمده در صدا و سیمای کیش را مرهون تلاش جهادی تمامی نیروهای این مرکز دانست و با اشاره به راه اندازی کانال رسمی خبرگزاری صدا وسیما از 27 بهمن 95 حضور صدا وسیمای مرکز کیش در کشور را پر رنگ خواند و خاطر نشان کرد: برنامه های مناسبتی بسیاری از کیش در شبکه های سراسری در سال 95 پخش شده است.

,

تولید فیلم و سریال با استفاده از امکانات بومی و نیروهای مستقر در جزیره کیش از دیگر مواردی بود که مدیرکل صدا وسیمای مرکز کیش به آن ها اشاره کرد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه